• Buradasın

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bazı çocuklara verilir 1. Bu çocuklar arasında şunlar bulunur:
    • Görme engelliler 1;
    • İşitme engelliler 1;
    • Ortopedik engelliler 1;
    • Dil ve konuşma engelliler 1;
    • Disleksi gibi öğrenme güçlüğü olanlar 1;
    • Uyum güçlüğü olanlar 1;
    • Otistik çocuklar 1;
    • Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar 1.
    Kaynaştırma öğrencisi olarak özel eğitim alacak çocukların, öğrenmesiyle ilgili özel durumu, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma öğrencisinin hakları nelerdir?

    Kaynaştırma öğrencilerinin bazı hakları: Eğitim Hakkı: Özel eğitime ihtiyaç duyan çocuklar, yeteneklerini doğru kullanabilmesi ve normal hayata karışması amacıyla kaynaştırma eğitimi programlarına dahil edilir. Ayrımcılığa Uğramama Hakkı: Öğretmenler, kaynaştırma öğrencilerinin derse aktif katılımını sağlamalı, görüşlerini dinlemeli ve değer vermelidir. Bireysel Eğitim Programı (BEP) Hakkı: Öğrencilerin performansı dikkate alınarak birebir eğitim verilmeli ve BEP hazırlanmalıdır. Fiziki Koşullar Hakkı: Sınıfların kalabalık olmaması, tuvalet ve asansör gibi fiziki koşulların uygun olması sağlanmalıdır. Üst Okula Devam Hakkı: Kaynaştırma öğrencileri de diğer öğrenciler gibi tercih ve nakil işlemleri yapabilir ve merkezi ortak sınavlara girebilirler. Sınıf Tekrarı Hakkı: Başarısızlık nedeniyle sınıf tekrarı yaptırılmaz, ancak velinin yazılı talebi ve BEP Geliştirme Biriminin kararı doğrultusunda ilkokulda bir defaya mahsus sınıf tekrarı yapılabilir.

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örnekleri: Yazı – a → yazı – y – a (durum ekinden önce). Dede-i → dede- s -i (iyelik ekinden önce). Altı – ar → altı – ş – ar (üleştirme sıfatı ekinden önce). Sanatçının şiiri – e → sanatçının şiiri – n – e (iyelik ekinden sonra gelen durum ekinden önce). Şayet vaktin varsa gel de sana biraz "serayı" gezdireyim. Bu ay "kirayı" zamanında yatırabilecek misiniz?. Yarın sınıf arkadaşlarımla "tiyatroya" gideceğiz. Amcam hepimize ikişer tane kalem hediye etti. Senin bu yaptığına dereyi görmeden paçaları sıvamak denir. Kısmetse seneye İzmir'de yaşamaya başlayacağım.

    Kaynaştırma öğrencisi gelişim raporu nasıl yazılır?

    Kaynaştırma öğrencisi gelişim raporu yazarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Genel Bilgiler: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, sınıfı, velinin adı ve adresi gibi bilgiler yazılır. 2. Öğrenciye İlişkin Çalışmalar: Eğitim öğretim süreci içinde yapılan çalışmalar ayrıntılı olarak yazılır. 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile İlgili Çalışmalar: BEP’te yer alan uzun dönemli amaçlar, kazandırılan ve önerilen amaçlar belirtilir. 4. Destek Eğitim Bilgileri: Öğrencinin destek eğitim odasından faydalanıp faydalanmadığı, faydalandıysa hangi derslerden ve haftalık kaç saat faydalandığı yazılır. 5. Diğer Açıklamalar: Gerekirse, öğrencinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinden destek eğitim alması gerekip gerekmediği belirtilir. Rapor, sınıf öğretmeni veya BEP Geliştirme Birimi tarafından, derse ve destek eğitimine giren öğretmenlerden gerekli bilgiler alınarak doldurulur. Örnek bir gelişim raporu için "onceokuloncesi.com" sitesi ziyaret edilebilir.

    Kaynaştırma öğrencisi ne demek?

    Kaynaştırma öğrencisi, özel eğitim gereksinimi olan bireylerin normal eğitim ortamlarında eğitim alması sürecini ifade eder. Bu uygulama, engelli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine, akranlarıyla etkileşimde bulunmalarına ve toplumsal hayata daha iyi entegre olabilmelerine olanak tanır.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Orgm kaynaştırma eğitimi nedir?

    Orgm kaynaştırma eğitimi, özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin, tipik gelişim gösteren akranlarıyla aynı ortamda, eşit ve tam katılımlı bir şekilde eğitim almalarını ifade eder. Bu eğitimin amacı: - Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak. - Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olmak. - Öğrencilerin genel eğitim programına adapte olabilmelerini sağlamak. Kaynaştırma eğitimi, dört anahtar ilke üzerine kuruludur: 1. Eğitim müfredatı: İlgi çekici ve esnek bir eğitim müfredatının oluşturulması. 2. Bireysel farklılıklar: Bireysel farklılıklara ve çeşitliliğe saygı gösterilmesi. 3. Öğretim yöntemleri: Farklılaştırılmış öğretim ilkelerinin kullanılması. 4. İş birliği: Öğrenciler, öğretmenler, veliler, özel eğitim uzmanları ve sivil toplum kuruluşları arasında iş birliğine dayalı bir ortaklık oluşturulması.

    Kaynaştırma öğrencisine hangi sınıf öğretmeni bakar?

    Kaynaştırma öğrencisine, normal sınıf öğretmeni ve özel eğitim öğretmeni bakar. Normal sınıf öğretmeni, kaynaştırma öğrencisinin eğitim sürecini takip eder, bireysel farklılıklarını belirler ve gerekli uyarlamaları yapar. Özel eğitim öğretmeni, bireysel eğitim programı hazırlar, sınıf etkinliklerini kaynaştırma öğrencisinin gereksinimlerine göre uyarlar ve gerektiğinde özel programları uygular. Ayrıca, destek eğitim uzmanı ve öğretmen yardımcıları da kaynaştırma öğrencisine destek olabilir.