• Buradasın

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kaynaştırma eğitimi, çeşitli yeteneklere ve ihtiyaçlara sahip özel gereksinimli öğrencilere verilir 23. Bu öğrenciler arasında şunlar yer alır:
    • görme engelliler 2;
    • işitme engelliler 2;
    • ortopedik engelliler 2;
    • dil ve konuşma engelliler 2;
    • disleksi gibi öğrenme güçlüğü olan çocuklar 2;
    • uyum güçlüğü olan çocuklar 2;
    • otistik çocuklar 2;
    • dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocuklar 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örneği olarak, Türkçede iki ünlü harf yan yana geldiğinde araya kaynaştırma harfi eklenmesi gösterilebilir. Bazı kaynaştırma örnekleri: - İki-ş-er (üleştirme sayı sıfatı). - Çocuğun oda-s-ı (isim tamlaması). - Soba-n-ın kapağı düşmüş (ilgi eki). - Üşü-y-erek uyandım (fiil çekimi).

    Kaynaştırma öğrencisi ne demek?

    Kaynaştırma öğrencisi, özel eğitim gereksinimi olan bireylerin normal eğitim ortamlarında eğitim alması sürecini ifade eder. Bu uygulama, engelli öğrencilerin sosyal becerilerini geliştirmelerine, akranlarıyla etkileşimde bulunmalarına ve toplumsal hayata daha iyi entegre olabilmelerine olanak tanır.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı çeşitli alanlarda ortaya çıkabilir ve farklı türleri vardır. İşte bazıları: 1. Zihinsel Yetersizlik: Hafif, orta veya ağır seviyede zihinsel yetersizliği olan bireyler. 2. Öğrenme Güçlüğü: Disleksi, diskalkuli, disgrafi gibi okuma, yazma ve matematikle ilgili zorluk yaşayanlar. 3. Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB), otizm spektrum bozukluğu. 4. Fiziksel Engel: Omurilik felci, kas distrofisi gibi nedenlerle hareket kısıtlılığı yaşayanlar. 5. İşitme ve Görme Engeli: İşitme veya görme kaybı olan bireyler. 6. Dil ve Konuşma Bozukluğu: Kekemelik, artikülasyon sorunları gibi konuşma güçlüğü çekenler. 7. Üstün Yetenek: Akademik, sanatsal veya liderlik alanında yaşıtlarından ileri düzeyde gelişmiş bireyler. Bu ihtiyaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) ile karşılanır.

    Orgm kaynaştırma eğitimi nedir?

    Orgm kaynaştırma eğitimi, özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin, tipik gelişim gösteren akranlarıyla aynı ortamda, eşit ve tam katılımlı bir şekilde eğitim almalarını ifade eder. Bu eğitimin amacı: - Özel gereksinimli öğrencilerin sosyal hayata daha aktif katılmalarını sağlamak. - Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini keşfetmelerine yardımcı olmak. - Öğrencilerin genel eğitim programına adapte olabilmelerini sağlamak. Kaynaştırma eğitimi, dört anahtar ilke üzerine kuruludur: 1. Eğitim müfredatı: İlgi çekici ve esnek bir eğitim müfredatının oluşturulması. 2. Bireysel farklılıklar: Bireysel farklılıklara ve çeşitliliğe saygı gösterilmesi. 3. Öğretim yöntemleri: Farklılaştırılmış öğretim ilkelerinin kullanılması. 4. İş birliği: Öğrenciler, öğretmenler, veliler, özel eğitim uzmanları ve sivil toplum kuruluşları arasında iş birliğine dayalı bir ortaklık oluşturulması.

    Kaynaştırma öğrencisine hangi sınıf öğretmeni bakar?

    Kaynaştırma öğrencisine sınıf öğretmeni ve özel eğitim öğretmeni birlikte bakar.

    Kaynaştırma öğrencisinin hakları nelerdir?

    Kaynaştırma öğrencilerinin hakları şunlardır: 1. Eğitim Hakkı: İlköğretim süresince tüm dersleri geçme hakkına sahiptirler. 2. Destek Hizmetleri: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) hazırlama ve uygulama hakkı vardır. 3. Ön Sıra Hakkı: Sınıfta ön sıralara oturma imkanı sağlanır. 4. Disiplin Uygulamaları: Diğer öğrenciler gibi okul kurallarına uymak zorundadır, ancak disiplin önlemleri cezalandırmak değil, olumsuz davranışların sonuçlarını düşünmelerini sağlamak içindir. 5. Sosyalleşme Hakkı: Yaş gruplarındaki diğer çocuklarla iletişim kurma fırsatı verilir. 6. Ücretsiz Yemek Hizmeti: Özel eğitim okullarında sağlanan ücretsiz yemek hizmetinden yararlanma hakkı vardır.

    Kaynaştırma öğrencisi gelişim raporu nasıl yazılır?

    Kaynaştırma öğrencisi gelişim raporu, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen yönergeye göre yazılır. Raporda yer alması gereken bilgiler şunlardır: 1. Genel Bilgiler: Öğrencinin adı, soyadı, doğum tarihi, sınıfı, şubesi, velinin adı, soyadı ve adresi. 2. Öğrenciye İlişkin Çalışmalar: Eğitim öğretim süreci içinde yapılan çalışmalar, öğretim yöntem ve tekniklerinde yapılan düzenlemeler, rehberlik servisiyle yapılan iş birliği. 3. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) ile İlgili Çalışmalar: BEP'te yer alan uzun dönemli amaçlar, kazandırılan ve önerilen amaçlar. 4. Okuldaki Destek Eğitim Uygulamaları ile İlgili Çalışmalar: Öğrencinin destek eğitim odasından faydalanıp faydalanmadığı, destek aldığı dersler ve haftalık saatleri. 5. Ek Bilgiler: Gerekirse öğrencinin özel eğitim ve rehabilitasyon merkezinden destek eğitim almasına ihtiyaç duyulup duyulmadığı. Rapor, sınıf öğretmeni veya sınıf rehberlik öğretmeni tarafından, BEP geliştirme biriminden ve derse giren öğretmenlerden alınan bilgilerle doldurulur.