• Buradasın

    Özel eğitimde kaynaştırma soruları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kaynaştırma ile ilgili bazı sorular:
    • Kaynaştırma eğitimine alınan öğrencinin sürekli devamsız olması durumunda bir üst sınıfa geçişi nasıl olur? 14. Devamsızlık, devam edildiği okul ve kurumun mevzuatına göre işlenir ve sürekli devamsız olan kaynaştırma öğrencilerine sınıf tekrarı yaptırılır 14.
    • Kaynaştırma öğrencileri neden ayrı bir sınıfta veya okulda eğitim almaz? 14. Yetersizliği olan ve akranlarıyla eğitim alabilecek düzeyde olan öğrencilere, "en az sınırlandırılmış eğitim ortamı" ilkesinden hareketle kaynaştırma eğitimi öncelik verilir 14.
    • Kaynaştırma kararı alınan öğrencilerin sınıflar arasında dengeli dağıtılması nasıl sağlanır? 14. Öğrencilerin yetersizlik türleri ve ailelerin görüşleri dikkate alınarak, okul yönetimine eşit dağıtım için müracaat edilir 14.
    • Kaynaştırma öğrencilerinin başarı durumu nasıl değerlendirilir? 14. Bu öğrencilerin değerlendirmelerinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) dikkate alınır 14.
    • Kaynaştırma uygulamalarında karşılaşılan bazı engeller nelerdir? 2. Bunlar arasında olumsuz öğretmen tutumları, uygun personel ve destek servislerin eksikliği, fiziksel çevre yetersizliği gibi faktörler bulunur 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma öğrencisi ne demek?

    Kaynaştırma öğrencisi, özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerin, kendi akranları ile birlikte eğitim ve öğretim görmesine imkan tanıyan bir sistem içinde yer alan öğrencidir. Bu öğrenciler; zihinsel, fiziksel, duygusal ya da gelişimsel açıdan farklılık gösterse de, normal sınıf ortamlarında eğitim alarak topluma daha etkili biçimde entegre olurlar. Kaynaştırma öğrencisi olabilmek için, öğrenmeyle ilgili özel durumun, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir.

    Düzenli ve özel eğitim nedir?

    Düzenli eğitim, tipik olarak gelişen çocukların eğitim deneyimini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Özel eğitim ise, bilişsel, dil, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimlerinde yaşıtlarına göre farklı özellikler gösteren ve destek eğitime ihtiyacı olan bireyler için geliştirilmiş bir eğitim anlayışıdır. Özel eğitim alan öğrencilerin programları, "Parasız ve Uygun Halk Eğitimi" (FAPE) kapsamında değerlendirilir.

    Kaynaştırma sınavı nasıl oluyor?

    Kaynaştırma sınavlarının nasıl olduğuna dair bazı bilgiler şu şekildedir: Kaynaştırma yoluyla eğitimlerine devam eden öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı'nda (BEP) yer alan amaçlar esas alınır. Sınav yaparken, kaynaştırma öğrencisinin BEP’inin göz önünde bulundurulması ve bireysel özelliklere dikkat edilmesi gerekir. Gerekiyorsa daha fazla süre verilebilir, sınav sorularının puntosu ve satır aralığı daha fazla yapılabilir, soru sayısı daha az olabilir. Görsellerden yararlanılabilir, kısa cevaplı veya çoktan seçmeli sorular sorulabilir. Arkadaşları sınav olduklarında, kaynaştırma öğrencisinin de sınav yapılmasının (yapabileceği sorular sorulmalı) sosyalleşmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir ve sınav amacının not olarak düşünülmemesi gerekir. Bu öneriler genel önerilerdir; çocukların bireysel, duygusal, sosyal, fiziksel, davranışsal özelliklerine göre uyarlanması ve bireyselleştirilmesi gerekir.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Kaç çeşit özel eğitim ihtiyacı vardır?

    Özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, çeşitli yetersizlik veya farklılık türlerine göre farklı kategorilerde incelenebilir: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Bedensel yetersizlik. Dil ve konuşma yetersizliği. Öğrenme güçlüğü. Otizm spektrum bozukluğu. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Üstün yetenek. Ayrıca, özel eğitim ihtiyacı olan bireyler, tek veya çoklu gereksinimlere sahip olarak da sınıflandırılabilir.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).