• Buradasın

    Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde tanılama ve değerlendirme, bireyin özel eğitim ihtiyacı olup olmadığını belirlemek için çeşitli durumlarda yapılır:
    • İlk başvuru: Eğitsel değerlendirme ve tanılama için ilk başvuru, okul yönetimi, veli veya 18 yaşından büyük zihinsel engeli olmayan birey tarafından Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne (RAM) yapılır 23.
    • Okul kademeleri arası geçişler: Eğitimin her tür ve kademesindeki geçişlerde, örneğin okulöncesi, ilkokul, ortaokul veya lise geçişlerinde tanılama ve değerlendirme yapılır 13.
    • Veli veya okul talebi: Bireylerin eğitim performansı ve eğitim ihtiyaçları doğrultusunda veli ya da okulun yazılı talebi üzerine gerektiğinde tanılama ve değerlendirme tekrarlanır 3.
    • Sağlık sorunları: Sağlık sorunları nedeniyle RAM'a gelemeyecek durumda olanların tanılama ve değerlendirmesi, bu bireylerin bulunduğu ortamlarda yapılır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme neden önemlidir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, eğitim kalitesinin ortaya konulması ve var olan eksikliklerin giderilerek eğitimin daha iyi hale getirilmesi açısından önemlidir. Ölçme ve değerlendirmenin bazı önemli amaçları şunlardır: Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek. Öğrenme eksikliklerini ve eğilimleri belirlemek. Öğretim sürecini değerlendirmek. Öğretmen yeterlik ve performansını değerlendirmek. Öğrencilere açık ve anlaşılır geri bildirim vermek. Öğretim programlarının adil, etkili ve her öğrenciyi destekleyici bir şekilde işlenmesine katkı sağlamak. Ayrıca, ölçme ve değerlendirme, eğitim sisteminin tüm öğelerinde yapılarak sistemin bir tür kontrol mekanizmasını sağlar.

    BEP planı değerlendirme ne zaman yapılır?

    Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) değerlendirmesi genellikle yıl sonunda yapılır. Ancak, BEP planı gerektiğinde eğitim yılının ortasında da güncellenebilir.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu kimlerden oluşur?

    Özel Eğitim Değerlendirme Kurulu, aşağıdaki kişilerden oluşur: Başkan: RAM müdürünün görevlendireceği müdür yardımcısı veya bölüm başkanı. Üyeler: Özel eğitim hizmetleri bölüm başkanı; Psikolojik ölçme araçlarını kullanabilen rehber öğretmen; Görme, işitme ve zihinsel engelliler sınıf öğretmenlerinden bir öğretmen; Bulunması hâlinde gezerek özel eğitim görevi yapan bir öğretmen; Bireyin velisi; Gerekirse, eğitim programcısı, odyolog, psikolog, psikometrist, sosyal çalışmacı, dil ve konuşma terapisti, fizyoterapist, uzman hekim gibi diğer meslek elemanlarından birer kişi; Çıraklık ve yaygın eğitime gidecekler için ilgili kurum temsilcisi; Özel eğitime ihtiyacı olan bireyin çalıştığı kurumdaki iş yeri temsilcisi. Ayrıca, ilgili bireyin sınıf ve alan öğretmeni, sınıf rehber öğretmeni, kayıtlı olduğu okulun veya kurumun müdürü de bilgilerine başvurulmak üzere kurula çağrılabilir.

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri nelerdir?

    Rehberlik ve özel eğitimde bireyi tanıma teknikleri iki ana başlıkta incelenir: test teknikleri ve test dışı teknikler. Test teknikleri: Başarı testleri. Yetenek testleri. Kişilik testleri. İlgi envanterleri. Tutum ölçekleri. Test dışı teknikler: Gözleme dayalı teknikler. Kendini anlatmaya dayalı teknikler. Başkalarının kanılarına dayalı teknikler. Etkileşime dayalı teknikler. Diğer teknikler (vaka incelemesi, vaka konferansı, bibliyoterapi, öğrenci tanıma fişi vb.).

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Net hedefler belirlemek. Geri bildirim ve veri toplamak. Verileri analiz etmek. Gözlemler yapmak. Performans değerlendirmeleri yapmak. Portfolyo değerlendirmesi yapmak. Anketler ve soru formları kullanmak. Kendi kendini değerlendirme yaptırmak. Eğitimde değerlendirme yöntemleri, öğrenme hedeflerine ve dersin türüne bağlı olarak değişebilir.

    Okul öncesi özel eğitim hangi testler yapılır?

    Okul öncesi özel eğitimde yapılan bazı testler şunlardır: Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE). Denver II Gelişim Testi. Gessell Gelişim Figürleri Testi. Peabody Resim-Kelime Eşleştirme Testi. Metropolitan Okul Olgunluğu Testi. Bu testleri çocuk gelişimciler, okul öncesi öğretmenleri, psikolojik danışmanlar ve psikologlar uygulayabilir.