• Buradasın

    Okul öncesi özel eğitim hangi testler yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul öncesi özel eğitimde yapılan bazı testler şunlardır:
    • Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) 245. 0-6 yaş arasındaki çocukların dil, bilişsel, motor gelişim, sosyal gelişim ve öz bakım becerilerini değerlendirir 25.
    • Denver II Gelişim Testi 5. 0-6 yaş arası çocukların gelişim gecikmelerini motor gelişim, dil ve sosyal iletişim becerileri üzerinden ölçer 5.
    • Gessell Gelişim Figürleri Testi 245. 1-7 yaş arası çocukların motor beceri, görsel algı, görsel-motor koordinasyon ve küçük kas becerilerini değerlendirir 5.
    • Peabody Resim-Kelime Eşleştirme Testi 245. 2,5-18 yaş arasındaki çocukların dil gelişimlerini ölçer 5.
    • Metropolitan Okul Olgunluğu Testi 245. 5-6 yaş çocuklarının okula ve öğrenmeye hazır olup olmadığını değerlendirir 5.
    Bu testleri çocuk gelişimciler, okul öncesi öğretmenleri, psikolojik danışmanlar ve psikologlar uygulayabilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesi eğitimin tanımı nedir?

    Okul öncesi eğitim, çocukların 0-6 yaş aralığında fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimlerini desteklemek amacıyla verilen sistemli eğitim sürecidir. Bu eğitim, çocukları ilkokula ve hayata hazırlamayı hedefler ve sadece akademik bilgilerle sınırlı kalmayıp, çocukların motor becerilerini geliştiren aktiviteleri de içerir.

    Okul öncesi gelişim raporu hangi modele göre?

    Okul öncesi gelişim raporu, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli (TYMM) kapsamında hazırlanan yeni eğitim modeline göre düzenlenmektedir. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı'nın 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı'na da dayanmaktadır.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri nelerdir?

    Okul öncesi dönemde özel eğitim hizmetleri şunlardır: 1. Erken Çocukluk Dönemi Hizmetleri: 0-36 aylık özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için ailenin bilgilendirilmesini ve desteklenmesini de içeren hizmetler sunulur. 2. Zorunlu Okul Öncesi Eğitim: 36 ayını tamamlayan özel eğitim ihtiyacı olan çocuklar için okul öncesi eğitim zorunludur ve eğitim süresi uzatılabilir. 3. Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimi: Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların, diğer akranlarıyla birlikte eğitim görmeleri esas alınır. 4. Destek Eğitim Odaları: Tam zamanlı kaynaştırma eğitimi alan öğrencilere ihtiyaç duydukları alanlarda destek eğitim hizmetleri verilir. 5. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP): Özel eğitim ihtiyacı olan çocukların gelişim özelliklerine ve eğitim ihtiyaçlarına göre bireyselleştirilmiş eğitim programları hazırlanır.

    Özel eğitimde hangi testler kullanılır?

    Özel eğitimde kullanılan bazı testler şunlardır: 1. AGTE Gelişim Testi: 0-6 yaş arasındaki çocukların gelişimini ay ay değerlendirmek için kullanılır. 2. Benton Dikkat Testi: Görsel belleği ölçmek için 8 yaş üstü çocuklarda uygulanır. 3. Bender-Gestalt Testi: 5-10 yaş arasındaki çocukların görsel motor algılamasını ölçmeyi amaçlar. 4. Denver II Gelişim Testi: 0-6 yaş arası çocuklarda gelişimsel sorunları tespit etmek için kullanılır. 5. Frostig Görsel Algı Testi: Çocukların görsel algılarını ve okula hazır olup olmadıklarını değerlendirir. 6. WISC-R Zeka Testi: 6-16 yaş arasındaki çocukların bilişsel yeteneklerini ölçer. 7. Erken Okuryazarlık Testi (EROT): Okul öncesi dönemde okuma becerilerini değerlendirmek için kullanılır. 8. PEP-R: Otizm spektrum bozukluğu olan 0-12 yaş arası çocukları gelişimsel ve davranışsal alanda değerlendirir.

    Okul öncesinde değerlendirme ne zaman yapılır?

    Okul öncesinde değerlendirme, eğitim sürecinin farklı aşamalarında gerçekleştirilir: Şekillendirici değerlendirme: Çocukların öğrendikleri hakkında bilgi toplamak amacıyla yapılır ve öğretim sürecinde atılacak sonraki adımların belirlenmesine yardımcı olur. Düzey belirleyici değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda, yani dönem sonu ve yıl sonunda yapılır. Ayrıca, çocukların gelişim süreçlerini desteklemek için düzenli gözlemler ve gelişim kontrol listeleri kullanılarak sürekli bilgi toplanır.

    Okul öncesi eğitimde hangi yaklaşım ve program kullanılır?

    Okul öncesi eğitimde kullanılan bazı yaklaşım ve programlar şunlardır: 1. Montessori Yaklaşımı: Çocuk merkezli olup, çocukların kendi hızlarında öğrenmelerine olanak tanır. 2. Waldorf Yaklaşımı: Sanat, el işleri ve yaratıcı aktiviteleri önemser, düşünsel, duygusal ve fiziksel dengenin önemini vurgular. 3. Reggio Emilia Yaklaşımı: Çocuklara ifade özgürlüğü tanır, projeler üzerinde çalışmalarını teşvik eder ve öğrenme süreçlerini belgeler. 4. PYP (Primary Years Program): 3-12 yaş arası çocuklar için planlanmış, disiplinler üstü bir öğretim programıdır. 5. High Scope Yaklaşımı: Çocuğun müfredat ve programın merkezinde olduğu, aktif öğrenmeyi hedefleyen bir yaklaşımdır. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı da yaygın olarak kullanılan bir programdır ve çocukların beceri temelli bütüncül bir yaklaşımla ilkokula hazırlanmalarını sağlar.