• Buradasın

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Özel eğitimde kaynaştırma ders notu, özel gereksinimli öğrencilerin normal sınıflara dahil edilmesi sürecini ve bu sürecin amaçlarını anlatan bir eğitim materyalidir 13.
    Kaynaştırmanın temel amaçları:
    • Özel gereksinimli öğrencilerin toplumla bütünleşmelerini kolaylaştırmak 23.
    • Normal öğrencilerin, özel gereksinimli öğrencilere model olarak uygun tutum ve davranışları geliştirmelerine yardımcı olmak 3.
    Kaynaştırma ders notunda ayrıca şu konular da yer alabilir:
    • Kaynaştırma uygulamalarının ilkeleri ve yöntemleri 4.
    • Bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlama ve uygulama süreci 1.
    • Öğretmenlerin ve ailelerin kaynaştırma sürecindeki rolleri ve sorumlulukları 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaynaştırma eğitimi kimlere verilir?

    Kaynaştırma eğitimi, özel eğitime ihtiyaç duyan bazı çocuklara verilir. Bu çocuklar arasında şunlar bulunur: Görme engelliler; İşitme engelliler; Ortopedik engelliler; Dil ve konuşma engelliler; Disleksi gibi öğrenme güçlüğü olanlar; Uyum güçlüğü olanlar; Otistik çocuklar; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olanlar. Kaynaştırma öğrencisi olarak özel eğitim alacak çocukların, öğrenmesiyle ilgili özel durumu, devlet hastanesinden heyet raporuyla belgelenmesi gerekir.

    Özel eğitim kimlere verilir?

    Özel eğitim, bireysel özellikleri ve yeterlilikleri yaşıtlarından farklı olan bireylere verilir. Bu bireyler arasında şunlar bulunur: Zihinsel yetersizlik. İşitme yetersizliği. Görme yetersizliği. Ortopedik yetersizlik. Dil ve konuşma güçlüğü. Özel öğrenme güçlüğü (disleksi, disgrafi, diskalkuli). Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB). Otizm. Süreğen hastalıklar. Üstün veya özel yetenekliler. Ayrıca, göçmen veya mülteci konumda olup dil ve sosyal uyum sorunu yaşayan bireylere de özel eğitim destek hizmetleri sunulabilir.

    Eşleme çalışmaları özel eğitim nedir?

    Özel eğitimde eşleme çalışmaları, birbirinin aynısı veya birbirine benzeyen nesnelerin bir araya getirilmesini içerir. Eşleme çalışmalarının bazı amaçları: Ayırt etme ve dikkatini yöneltme becerisini geliştirme. Uyaran kontrolü ve yönerge takibini sağlama. Gruplama ve sınıflama yapma yeteneğini artırma. Eşleme çalışmaları, özellikle otizm ve benzeri nörolojik bozukluklar gösteren bireylerde, duyusal algı ve öğrenme zorluklarını aşmak için önemlidir. Eşleme çalışmaları genellikle şu adımları içerir: 1. Üç boyutlu nesnelerle eşleme. 2. İki boyutlu görsellerle eşleme. 3. Aynı sınıftan eş olmayan nesneleri eşleme. 4. Farklı sınıflardan nesneleri eşleme. Eşleme çalışmalarının bir uzman tarafından programlanması önerilir.

    Özel eğitim dersinde neler işlenir?

    Özel eğitim dersinde işlenen konular şunlardır: 1. Yapılandırılmış Öğrenme Ortamları: Tahmin edilebilir rutinler ve net beklentiler oluşturmak. 2. Görsel Destekler: Anlayışı ve iletişimi geliştirmek için görsel programlar, ipuçları ve iletişim panoları kullanmak. 3. Sosyal Beceri Eğitimi: Rol yapma ve sosyal hikayeler yoluyla sosyal etkileşim becerilerinin öğretilmesi. 4. Davranışsal Müdahaleler: Zorluklarla başa çıkmak için olumlu pekiştirme ve davranış değiştirme tekniklerinin uygulanması. 5. Duyusal Bütünleme: Öğrencilerin duyusal hassasiyetleri yönetmelerine yardımcı olacak duyu dostu alanlar ve aktiviteler sağlamak. 6. Akademik Beceriler ve Dil Gelişimi: Farklılaştırılmış öğretim ve dil açısından zengin etkinlikler ile eğitim materyallerinin uyarlanması. 7. Duygusal Gelişim ve Düzenleme: Duygu tanımlama, başa çıkma stratejileri ve olumlu pekiştirme teknikleri. 8. Öz Bakım ve Bağımsızlık Becerileri: Günlük yaşam becerileri ve fonksiyonel becerilerin öğretilmesi. Ayrıca, özel eğitim derslerinde beden eğitimi ve mesleki eğitim gibi alanlara da yer verilebilir.

    Özel eğitim kurumlarında hangi dersler zorunlu?

    Özel eğitim kurumlarında zorunlu dersler, öğrencilerin engel türüne ve eğitim kademesine göre değişiklik gösterir. İşitme yetersizliği, zihinsel yetersizliği veya otizmi olan öğrenciler için: Yabancı dil dersi zorunlu değildir. Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği veya hafif düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlkokulda din kültürü ve ahlak bilgisi, ortaokulda ise din kültürü ve ahlak bilgisi, görsel sanatlar, müzik ve beden eğitimi dersleri ilgili alan öğretmenleri tarafından okutulur. Orta veya ağır düzeyde zihinsel yetersizliği olan öğrenciler ile orta veya ağır düzeyde otizmi olan öğrenciler için: İlköğretim kademesinde özel eğitim uygulama okulu haftalık ders çizelgesi, ortaöğretim kademesinde ise özel eğitim uygulama okulu (III. kademe) haftalık ders çizelgesi uygulanır. Özel eğitim kurumlarında uygulanan dersler ve programlar, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği ve Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği'ne tabidir.

    Özel eğitim değerlendirme nasıl yapılır?

    Özel eğitim değerlendirmesi, bireyin ihtiyaçlarını belirlemek, uygun eğitim ve destek planlarını oluşturmak ve ilerlemeyi izlemek için şu aşamalardan geçer: 1. Ön değerlendirme: Öğrencinin ihtiyaçlarını ve özel gereksinimlerini belirlemek amacıyla öğretmenler, aileler ve uzmanlar arasında iletişim ve işbirliğini içerir. 2. Formel değerlendirme: Öğrencinin bilişsel, duygusal, iletişimsel ve davranışsal ihtiyaçlarını incelemek için özel eğitim uzmanları, psikologlar ve diğer uzmanlar tarafından yürütülür. 3. Değerlendirme araçları ve testler: Bilişsel yetenekler, okuma ve yazma seviyeleri, matematik becerileri ve duygusal davranışlar gibi alanlarda standartlaştırılmış testler, gözlem, öğretmen raporları ve diğer ölçüm araçları kullanılarak yapılır. 4. İşbirliği ve bilgi paylaşımı: Değerlendirme sonuçları ve öğrencinin ihtiyaçları hakkında bilgi paylaşımı, uygun eğitim ve destek planlarının oluşturulmasına yardımcı olur. 5. Özel eğitim planı (IEP) oluşturma: Öğrencinin özel ihtiyaçlarını, hedeflerini, destek hizmetlerini ve öğrenme stratejilerini içeren bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır. 6. Eğitim ve destek hizmetleri: IEP'de belirlenen hedeflere ve özel gereksinimlere uygun olarak öğrenciye sunulan hizmetler uygulanır. 7. İlerleme izleme: Değerlendirme süreci, öğrencinin ilerlemesini düzenli olarak izlemeyi içerir.

    Kaynaştırma örneği nedir?

    Kaynaştırma örneği olarak, Türkçede iki ünlü harf yan yana geldiğinde araya kaynaştırma harfi eklenmesi gösterilebilir. Bazı kaynaştırma örnekleri: - İki-ş-er (üleştirme sayı sıfatı). - Çocuğun oda-s-ı (isim tamlaması). - Soba-n-ın kapağı düşmüş (ilgi eki). - Üşü-y-erek uyandım (fiil çekimi).