• Buradasın

    Ortaöğretim kurumlarında rehberlik hizmetleri kim tarafından yürütülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim kurumlarında rehberlik hizmetleri, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre okul yönetimleri tarafından yürütülür 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti. 14 Ağustos 2020 tarihinde yayımlanan Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği ile önceki yönetmelikte bazı değişiklikler yapıldı: - Rehber öğretmen tanımı yerine "psikolojik danışman" tanımı eklendi. - Rehber öğretmenlerin nöbet tutma zorunluluğu kaldırıldı. - Çalışma saatleri bir iş saati 60 dakika olmak üzere haftalık 30 saat olarak belirlendi. - E-Rehberlik sistemi kurularak rehberlik hizmetlerinin elektronik ortamda izlenmesi sağlandı. Ayrıca, 10 Kasım 2017 tarihinde yapılan düzenlemeyle de rehberlik hizmetlerinde önemli değişiklikler gerçekleştirildi.

    Rehberlik servisinde kimler çalışır?

    Rehberlik servisinde çalışan kişiler şunlardır: 1. Rehberlik Öğretmeni (Psikolojik Danışman): Üniversitelerin psikolojik danışma ve rehberlik ile eğitimde psikolojik hizmetler alanında lisans eğitimi almış personel. 2. Psikolog: Üniversitelerin psikoloji alanında lisans eğitimi almış, atipik ve uyum güçlüğü olan çocuklara tanılama ve terapi hizmetleri veren kişi. 3. Psikometrist: Psikolojik ölçme araçları konusunda lisans veya lisansüstü eğitim almış, tarama, inceleme ve teşhis amaçlı psikolojik ölçme araçlarını uygulayan kişi. 4. Eğitim Programcısı: Üniversitelerin eğitimde program geliştirme alanında lisans eğitimi almış, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri alanlarında programların geliştirilmesine teknik destek veren kişi. 5. Sosyal Çalışmacı: Üniversitelerin sosyal hizmetler alanında lisans eğitimi almış, danışanlarla ilgili hizmetlerin planlanmasında gerekli sosyal, ekonomik ve kültürel bilgileri toplayan kişi. 6. Çocuk Gelişimi ve Eğitimcisi: Üniversitelerin çocuk gelişimi veya çocuk sağlığı ve eğitimi alanlarında lisans eğitimi almış, öğrencilere ve ailelere gelişim konularında yardımcı olan kişi. Ayrıca, koordinatör psikolojik danışman ve sınıf rehber öğretmeni de rehberlik servisinin önemli bileşenlerindendir.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarını ve kariyer hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla sunulan hizmetlerdir. Bu hizmetler şunlardır: 1. Gelişimsel ve Önleyici Hizmetler: Öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek, risk etmenlerini azaltmak ve koruyucu etmenleri artırmak. 2. İyileştirici Hizmetler: Öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkileyen problemlerin çözümüne yardımcı olmak, bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak. 3. Destek Hizmetler: Program yönetimi, müşavirlik, araştırma, proje, iş birliği ve mesleki gelişim çalışmaları. 4. Diğer Hizmetler: Oryantasyon, bilgi verme, yöneltme ve izleme, sevk çalışmaları.

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenleri, çeşitli sorunlarla karşılaşabilirler: 1. Okul Yönetimi ve Diğer Öğretmenlerle İlgili Sorunlar: Okul yöneticileri ve diğer öğretmenlerin rehberlik servisinin önemini kavrayamaması, rehberlik faaliyetlerine gereken değerin verilmemesi ve bu konuda bilgi eksikliği. 2. Öğrenci Sayısının Fazla Olması: Yeterli sayıda rehber öğretmen olmaması ve öğrenci sayısının fazla olması, rehberlik faaliyetlerinin sağlıklı yürütülmesini engeller. 3. Ek Ders ve Motivasyon Sorunları: Rehber öğretmenlerin ek ders mağduriyetleri ve çalışma motivasyonlarının düşmesi. 4. Hizmetiçi Eğitim Yetersizliği: Hizmetiçi eğitim etkinliklerinin yetersiz olması, öğretmenlerin rehberlik konusunda kendilerini geliştirmelerini zorlaştırır. 5. RAM'lerle İlgili Sorunlar: Rehberlik Araştırma Merkezlerinin (RAM) öğretmenlerin ihtiyaçlarını karşılayamaması ve yönlendirilen öğrencilere geç tarihlere randevu verilmesi.