• Buradasın

    Ortaöğretim kurumlarında rehberlik hizmetleri kim tarafından yürütülür?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ortaöğretim kurumlarında rehberlik hizmetleri, eğitim kurumu müdürü, müdür yardımcıları, rehber öğretmenler, sınıf rehber öğretmenleri ve diğer ilgili personel tarafından yürütülür 124.
    • Eğitim kurumu müdürü, rehberlik hizmetlerinin yürütülmesinden birinci derecede sorumludur ve rehberlik hizmetleri yürütme komisyonuna başkanlık eder 14.
    • Müdür yardımcıları, rehberlik hizmetleri yürütme komisyonu toplantılarına katılır ve gerekli bilgi ve belgeleri rehberlik servisine iletir 24.
    • Rehber öğretmenler, rehberlik hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesinde aktif rol alır 14.
    • Sınıf rehber öğretmenleri, rehberlik hizmetlerinin sınıf düzeyinde yürütülmesinden sorumludur ve ihtiyaç duyan öğrencileri rehberlik servisine yönlendirir 14.
    • Diğer ilgili personel, gerektiğinde rehberlik çalışmalarına destek sağlar ve rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarını ve kariyer hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla sunulan hizmetlerdir. Bu hizmetler şunlardır: 1. Gelişimsel ve Önleyici Hizmetler: Öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek, risk etmenlerini azaltmak ve koruyucu etmenleri artırmak. 2. İyileştirici Hizmetler: Öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkileyen problemlerin çözümüne yardımcı olmak, bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak. 3. Destek Hizmetler: Program yönetimi, müşavirlik, araştırma, proje, iş birliği ve mesleki gelişim çalışmaları. 4. Diğer Hizmetler: Oryantasyon, bilgi verme, yöneltme ve izleme, sevk çalışmaları.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Rehberlik servisinde kimler çalışır?

    Rehberlik servisinde çalışan bazı personel: Rehber öğretmen/psikolojik danışman. Psikolog. Psikometrist. Eğitim programcısı. Özel eğitimci. Çocuk gelişimi ve eğitimcisi. Sosyal çalışmacı.

    Rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişti mi?

    Evet, rehberlik hizmetleri yönetmeliği değişmiştir. 10 Kasım 2017 tarihli ve 30236 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği ile rehberlik hizmetlerinde önemli düzenlemeler yapılmıştır. Bu değişiklik ile: "Rehber öğretmen (psikolojik danışman)" tanımı yerine "rehberlik öğretmeni" tanımı kullanılmıştır. Rehberlik öğretmenlerine sınav, belleticilik ve nöbet görevleri verilmiştir. Çalışma izin ve saatleri değiştirilerek, izin ve tatil dönemlerinde tercih danışmanlığı ve ders seçimi gibi ek görevler getirilmiştir. Ayrıca, 31.08.2020 tarihinde yayımlanan bir yönetmelik ile "Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği" adı altında yeni bir yönetmelik yürürlüğe girmiştir.

    Meb ortaöğretim kurumları yönetmeliği nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, resmî ve özel örgün ortaöğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişine ilişkin usul ve esasları düzenleyen bir yönetmeliktir. Yönetmelikte yer alan bazı önemli konular şunlardır: Merkezi sınav puanıyla öğrenci alan okullar: Bu okulların belirlenmesi ve adaylık süreçlerinin incelenmesi için komisyonlar oluşturulur. Devamsızlık: Devamsızlık süresini dolduran öğrenciler derslere devam edemez, sınavlara giremez ve başarı belgeleri alamaz. Öğretmenlerin görevleri: Engelli öğretmenler ve engelli yakını olan öğretmenlerin ders programları, engel durumları göz önünde bulundurularak düzenlenir. Öğrenci gelişim dosyası: Öğrencilerin akademik gelişimi ve sosyal sorumluluk projeleri dijital olarak kayıt altına alınır. Nakil ve yerleştirme: Yetenek sınavıyla öğrenci alan okullara kayıt hakkı kazanan ancak sınıf açılmaması nedeniyle kesin kayıt yaptıramayan öğrencilerin başka okullara yerleştirilmesi sağlanır.

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni ne iş yapar?

    Ortaöğretim sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Bireysel ve grup rehberlik hizmetleri: Öğrencilere bireysel ve grup halinde rehberlik ve danışmanlık yapar. 2. Akademik izleme: Öğrencilerin akademik başarısını ve sosyal uyumunu izler. 3. Kariyer planlaması: Öğrencilerin kariyer planlamasına yardımcı olur ve meslekler hakkında bilgilendirme yapar. 4. Duygusal destek: Öğrencilerin duygusal ve davranışsal problemlerine yönelik destek sağlar. 5. Veli ve öğretmen iş birliği: Veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği yaparak öğrencilerin gelişimini takip eder. 6. Program yönetimi: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programını hazırlar ve uygular. Bu görevler, öğrencilerin duygusal, sosyal ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla yürütülür.

    Sınıf rehber öğretmeni ne gibi sorunlarla karşılaşır?

    Sınıf rehber öğretmenlerinin karşılaştığı bazı sorunlar şunlardır: Öğrenci sayısının fazla olması ve rehber öğretmen yetersizliği. Kaynaştırma eğitimine tabi öğrenci sayısının fazla olması. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu'nun etkin çalışmaması. Diğer öğretmenlerden yeterli destek alınmaması. Rehber öğretmenlerin nöbet tutmak zorunda kalması. Rehberlikle ilgili olmayan evrak işlerinin yüklenmesi. Okul yönetiminin rehber öğretmenlere görev tanımlarında olmayan işler vermesi. Velilerin ilgisizliği. İletişim problemleri.