• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir 1.
    Bu model, okulların:
    • Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar 15.
    • Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır 1.
    • Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir 1.
    Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim planlaması kaça ayrılır?

    Eğitim planlaması iki ana kategoriye ayrılır: 1. Ünitelendirilmiş Yıllık Plan: Bir öğretim yılı süresince ders verilecek sınıflarda, belirli üniteleri veya konuları hangi aylarda ve yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleneceğini gösteren plan. 2. Günlük Plan: Bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan kazanımları, konuları, deneyleri, tartışma sorularını, ödevleri ve ders araç-gereçlerini içeren, zümre öğretmenlerinin ortak katkısıyla hazırlanan plan. Ayrıca, gezi-gözlem planı ve deney planı gibi daha spesifik planlar da eğitim planlamasının bir parçasıdır.

    Sürdürülebilir okul modeli nedir?

    Sürdürülebilir okul modeli, bireylerin topluma ve doğaya duyarlı, kaynakları verimli kullanan, etik değerlere sahip bireyler olarak yetiştirilmesini hedefleyen bir eğitim yaklaşımıdır. Bu modelin temel unsurları şunlardır: 1. Çevre Bilinci: Doğal kaynakların korunması, atık yönetimi, enerji verimliliği ve ekolojik dengelerin önemi gibi konuların müfredata dahil edilmesi. 2. Ekonomik Farkındalık ve Sorumluluk: Kaynakların verimli kullanılması ve israfın önlenmesi, sürdürülebilir iş modelleri ve tüketim alışkanlıklarının geliştirilmesi. 3. Toplumsal Adalet ve Eşitlik: Cinsiyet eşitliği, farklı kültürlere saygı ve toplumsal kapsayıcılık gibi değerlerin eğitim sistemine entegre edilmesi. 4. Sosyal Sorumluluk ve Aktif Vatandaşlık: Öğrencilerin toplumda karşılaştıkları sorunlara çözüm üretme becerilerini geliştiren sosyal sorumluluk projelerinin teşvik edilmesi. Sürdürülebilir okullar ayrıca, enerji tasarruflu binalar, güneş panelleri ve geri dönüşüm sistemleri gibi çevre dostu altyapılarla da donatılır.

    Öğretimde planlama ve değerlendirme nedir?

    Öğretimde planlama ve değerlendirme, eğitim sürecinin etkili ve sistematik bir şekilde yönetilmesi için vazgeçilmez unsurlardır. Planlama, öğretmenin öğretim hedeflerini, öğrenci özelliklerini, öğretim sürecini ve değerlendirme yöntemlerini önceden belirlemesini içerir. Değerlendirme ise öğrencinin başarısını ve öğretimin etkinliğini ölçmeyi kapsar.

    BEP planında hangi hedefler olmalı okul öncesi?

    Okul öncesi Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı (BEP) hedefleri şu şekilde olmalıdır: 1. Ölçülebilir ve Ulaşılabilir Hedefler: Hedefler, spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı (SMART) olmalıdır. 2. Kısa ve Uzun Vadeli Hedefler: Hem kısa vadeli (küçük adımlar halinde ilerleme sağlayan) hem de uzun vadeli hedefler belirlenmelidir. 3. Akademik, Sosyal ve Duygusal Gelişim: Hedefler, çocuğun akademik, sosyal ve duygusal gelişimini desteklemeyi amaçlamalıdır. 4. Bireysel Farklılıklar: Her çocuğun güçlü yönleri ve gelişim alanları dikkate alınarak hedefler bireyselleştirilmelidir. 5. Aile Katılımı: Hedeflerin belirlenmesinde aile görüşleri ve beklentileri de yer almalıdır.

    Eğitim yönetiminde planlama nedir?

    Eğitim yönetiminde planlama, eğitimin yönetiminde bütçe, zaman, kaynaklar, yöntemler ve hedef kitle gibi konuların yer aldığı kısa, orta ve uzun dönemli hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Planlama kapsamında ele alınan diğer konular: - Eğitim ihtiyacının tespiti; - Eğitimcilerin ve eğitim alanların belirlenmesi; - İzlenecek yolların ve kullanılacak teknolojilerin önceden belirlenmesi; - Eğitimin maliyetinin hesaplanması. Planlama, ileri görüş, risk alma ve karar verme yetkinliklerini gerektirir ve eğitim sürecinin daha verimli ve öngörülebilir olmasını sağlar.

    Okul Temelli Planlama ne zaman yapılır?

    Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda her eğitim ve öğretim yılında yapılır.

    1. sınıf hayat bilgisi okul temelli planlama kaç hafta?

    1. sınıf hayat bilgisi dersinde okul temelli planlama kapsamında 6 hafta belirlenmiştir.