• Buradasın

    Okul temelli planlama nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul temelli planlama, eğitim kurumlarının kendi özgün koşullarını, ihtiyaçlarını ve hedeflerini dikkate alarak geliştirdikleri, uyguladıkları ve değerlendirdikleri bir planlama sürecidir 1.
    Bu model, okulların:
    • Katılımcı bir yaklaşımla karar alma süreçlerine tüm paydaşları dahil etmesini sağlar 15.
    • Esnek olarak, kendi öğrenci kitlesinin, çevresinin ve kaynaklarının özelliklerine göre planlamalarını yapmasına imkan tanır 1.
    • Sürekli iyileştirme odaklı olup, okulların belirledikleri hedeflere ulaşıp ulaşmadıklarını düzenli olarak değerlendirmelerini ve ihtiyaçlarına göre planlarını güncellemelerini gerektirir 1.
    Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yeni maarif modeliyle de uyumludur ve öğretmenlere öğretim programlarını uyarlama özgürlüğü sunar 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul öncesinde plan çeşitleri nelerdir?

    Okul öncesinde iki ana plan çeşidi bulunur: 1. Ünitelendirilmiş Yıllık Plan: Öğretim yılının başında hazırlanır ve o yıl içinde işlenecek tüm derslerin genel çerçevesini sunar. 2. Günlük Plan: Belirli bir gün içinde gerçekleştirilecek dersin ayrıntılı taslağını içerir. Ayrıca, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun temelli, beceri temelli, sarmal ve hiyerarşik düzende planlanan özel eğitim programları da bulunabilir.

    1. sınıf hayat bilgisi okul temelli planlama kaç hafta?

    2024-2025 eğitim öğretim yılı için Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne göre hazırlanan 1. sınıf hayat bilgisi dersinin toplam eğitim öğretim haftası 37 haftadır. Ayrıca, her yıl olduğu gibi, zümre öğretmenler kurulunun kararıyla "okul temelli planlama" için ek haftalar eklenebilir.

    Eğitim planlama sistemi nedir?

    Eğitim planlama sistemi, bir organizasyonun çalışanlarına yönelik eğitim süreçlerini planlamak, takip etmek, yönetmek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan bir yazılım veya sistemdir. Bu sistemlerin temel özellikleri şunlardır: Eğitim ihtiyaç analizi: Çalışanların mevcut bilgi ve beceri düzeylerini değerlendirerek eğitim ihtiyaçlarını belirler. Eğitim programları oluşturma: Belirlenen ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş eğitim programları oluşturur. Eğitim takvimi ve planlama: Eğitim programlarını bir takvim üzerinde planlar ve tarihleri, saatleri ve yerleri organize eder. Katılım takibi: Çalışanların eğitimlere katılımını takip eder. Online eğitim yönetimi: Çevrimiçi eğitim kaynaklarını yönetme yeteneği sunar. Eğitim değerlendirme ve geri bildirim: Eğitim programlarının etkinliğini değerlendirmek için çeşitli araçlar ve geri bildirim mekanizmaları sağlar. Maliyet yönetimi: Eğitim programlarının maliyetlerini yönetir ve bütçeleme yapar. Yetkinlik ve sertifikasyon yönetimi: Çalışanların kazandıkları yetkinlikleri ve tamamladıkları sertifikaları kaydeder.

    Okul Temelli Planlama ne zaman yapılır?

    Okul temelli planlama, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda her eğitim ve öğretim yılında yapılır.

    BEP planında hangi hedefler olmalı okul öncesi?

    Okul öncesi Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) planında yer alması gereken hedefler: Öğrencinin mevcut performansı: Öğrencinin hangi alanlarda güçlü ve desteklenmesi gerektiği belirlenir. Kısa ve uzun dönemli hedefler: Uzun dönemli hedefler, bir öğretim yılı sonunda öğrencinin kazanması beklenen davranışları, kısa dönemli hedefler ise daha küçük adımları oluşturur. Eğitim hizmetleri: Sunulacak özel eğitim hizmetinin süresi, çocuğun katılım düzeyi ve türü belirtilir. Öğretim yöntemleri ve materyaller: Hedeflere ulaşmak için kullanılacak öğretim yöntemleri ve araçlar tanımlanır. Değerlendirme: Hedeflere ne kadar sürede ulaşılacağı ve değerlendirme yöntemleri belirlenir. BEP, özel gereksinimli bireylerin gelişim düzeyine uygun eğitim vererek onların günlük hayatta ve akademik olarak başarılı olmasına yardımcı olmayı amaçlar.

    Eğitim yönetiminde planlama nedir?

    Eğitim yönetiminde planlama, eğitimin yönetiminde bütçe, zaman, kaynaklar, yöntemler ve hedef kitle gibi konuların yer aldığı kısa, orta ve uzun dönemli hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Planlama kapsamında ele alınan diğer konular: - Eğitim ihtiyacının tespiti; - Eğitimcilerin ve eğitim alanların belirlenmesi; - İzlenecek yolların ve kullanılacak teknolojilerin önceden belirlenmesi; - Eğitimin maliyetinin hesaplanması. Planlama, ileri görüş, risk alma ve karar verme yetkinliklerini gerektirir ve eğitim sürecinin daha verimli ve öngörülebilir olmasını sağlar.

    Eğitim planlaması kaça ayrılır?

    Eğitim planlaması, çeşitli kriterlere göre farklı kategorilere ayrılabilir: Ölçek yönünden: ülke, bölge, örgüt ve kişi düzeyinde. İçerik yönünden: ekonomik ve toplumsal. Eğitim türleri yönünden: örgün eğitim, yaşam boyu öğrenme, özel eğitim, hizmet içi eğitim. Zorunluluk yönünden: buyurucu ve özendirici. Süre yönünden: uzun (10+ yıl), orta (3-7 yıl), kısa (1 yıl). Ayrıca, eğitim planlamasının ekonomik yaklaşım, yönetim ve denetim planlaması, öğretimin planlaması gibi farklı kullanım biçimleri de bulunmaktadır.