• Buradasın

    Eğitim planlama sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Eğitim planlama sistemi, bir organizasyonun çalışanlarına yönelik eğitim süreçlerini planlamak, takip etmek, yönetmek ve değerlendirmek amacıyla kullanılan bir yazılım veya sistemdir 13.
    Bu sistemlerin temel özellikleri şunlardır:
    • Eğitim ihtiyaç analizi: Çalışanların mevcut bilgi ve beceri düzeylerini değerlendirerek eğitim ihtiyaçlarını belirler 1.
    • Eğitim programları oluşturma: Belirlenen ihtiyaçlara göre özelleştirilmiş eğitim programları oluşturur 1.
    • Eğitim takvimi ve planlama: Eğitim programlarını bir takvim üzerinde planlar ve tarihleri, saatleri ve yerleri organize eder 1.
    • Katılım takibi: Çalışanların eğitimlere katılımını takip eder 13.
    • Online eğitim yönetimi: Çevrimiçi eğitim kaynaklarını yönetme yeteneği sunar 14.
    • Eğitim değerlendirme ve geri bildirim: Eğitim programlarının etkinliğini değerlendirmek için çeşitli araçlar ve geri bildirim mekanizmaları sağlar 1.
    • Maliyet yönetimi: Eğitim programlarının maliyetlerini yönetir ve bütçeleme yapar 1.
    • Yetkinlik ve sertifikasyon yönetimi: Çalışanların kazandıkları yetkinlikleri ve tamamladıkları sertifikaları kaydeder 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitim yönetim sistemi nedir?

    Eğitim Yönetim Sistemi (LMS), eğitim programlarının dijital ortamda yönetilmesini sağlayan bir yazılımdır. LMS'nin temel işlevleri şunlardır: - Ders modül yönetimi: Ders bilgilerinin ve yapısının tanımlanması, içerik, haftalık veya konu bazlı ders süreci, erişim kısıtlamaları gibi unsurların belirlenmesi. - Kayıt modülü: Öğrencilerin sisteme kaydedilmesi ve kimlik doğrulama. - İçerik sunum modülü: Ders içeriğinin farklı formatlarda sunulması ve dağıtımı. - Analitik modülü: Öğrenci ve personelin sistem içindeki faaliyetlerinin raporlanması. - Ölçme değerlendirme modülü: Eğitim programlarının etkinliğinin değerlendirilmesi ve amaçlara ulaşılıp ulaşılmadığının belirlenmesi. Yaygın LMS yazılımları arasında Moodle, aTutor, Canvas LMS, Claroline ve Open edX bulunmaktadır.

    Eğitim programı ögeleri nelerdir?

    Eğitim programı ögeleri dört ana başlık altında toplanır: 1. Hedef. 2. İçerik. 3. Eğitim Durumları. 4. Değerlendirme.

    Eğitim planı nasıl hazırlanır örnek?

    Eğitim planı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kazanımların Saptanması: Ünitelendirilmiş yıllık plana uygun olarak öğrencilerin ne yapacağını tanımlayan kazanımların belirlenmesi. 2. İçeriğin Belirlenmesi: Kazanımlara ulaşmayı sağlayacak içeriğin analiz edilmesi ve konunun ayrıntılarının kararlaştırılması. 3. Öğrenme Etkinliklerinin Planlanması: Kazanımlara ulaştırıcı etkinliklerin belirlenmesi ve sıraya konulması. 4. Öğrenme Materyallerinin Seçimi: Ders kitabı, okuma materyalleri, resimler, videolar gibi materyallerin seçimi. 5. Değerlendirme Etkinliklerinin Belirlenmesi: Öğrencilerin öğrenme düzeyinin belirlenmesi için değerlendirme sürecinin de planlanması gerekir. Örnek bir eğitim planı şöyle olabilir: Ders: Sosyal Bilgiler Sınıf: 4 Konu: Doğal Afetler Süre: 4 ders saati Dikkat Çekme: Kuzeyimizde Karadeniz, güneyimizde Akdeniz, batımızda Ege Denizi varsa ben kaç yaşında olurum?. Güdüleme: Bu derste, bilgisayarınızda çalışırken ekran donduğunda ne yapacağınızı öğreneceksiniz. Gözden Geçirme: Bu dersin sonunda, Excel programını kimseden yardım almadan kullanabileceksiniz. Derse Giriş: Excel çalışma sayfası hazırlama, veri tabanı oluşturma, dört işlem yapma becerileri kazanılacak. Bireysel ve Grupla Öğrenme Etkinlikleri: Öğretmenin anlatımları ve yol, hız ve zaman problemlerinin çözümü. Özet: Dersin sonunda ana noktalar vurgulanarak, önceki ve sonraki konularla bağlantısı kurulacak. Ölçme ve Değerlendirme: Excel'de toplama işlemi nasıl yapılır? Saatte 90 km hızla giden bir otobüs 4 saatte kaç km yol alır?.

    Eğitim ve öğretimin temel ilkeleri nelerdir Türk Milli Eğitim Sistemi?

    Türk Milli Eğitim Sistemi'nin eğitim ve öğretimin temel ilkeleri şunlardır: 1. Genellik ve Eşitlik: Eğitim kurumları herkese açıktır ve hiçbir kişiye, aileye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz. 2. Ferdin ve Toplumun İhtiyaçları: Milli eğitim hizmeti, vatandaşların istek ve kabiliyetleri ile toplumun ihtiyaçlarına göre düzenlenir. 3. Yöneltme: Fertler, ilgi, istidat ve kabiliyetleri doğrultusunda çeşitli programlara veya okullara yöneltilerek yetiştirilir. 4. Eğitim Hakkı: İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır ve vatandaşlar, ilgi ve kabiliyetleri ölçüsünde diğer eğitim kurumlarından yararlanır. 5. Fırsat ve İmkan Eşitliği: Eğitimde kadın ve erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. 6. Süreklilik: Fertlerin genel ve mesleki eğitimleri hayat boyunca devam eder. 7. Atatürk İnkılap ve İlkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği: Eğitim faaliyetlerinde Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliği temel olarak alınır. 8. Bilimsellik: Ders programları ve eğitim metotları, bilimsel ve teknolojik esaslara göre sürekli olarak geliştirilir. 9. Planlılık: Milli eğitim, kalkınma hedeflerine uygun olarak planlanır ve gerçekleştirilir.

    Eğitim yönetiminde planlama nedir?

    Eğitim yönetiminde planlama, eğitimin yönetiminde bütçe, zaman, kaynaklar, yöntemler ve hedef kitle gibi konuların yer aldığı kısa, orta ve uzun dönemli hedeflerin belirlenmesi sürecidir. Planlama kapsamında ele alınan diğer konular: - Eğitim ihtiyacının tespiti; - Eğitimcilerin ve eğitim alanların belirlenmesi; - İzlenecek yolların ve kullanılacak teknolojilerin önceden belirlenmesi; - Eğitimin maliyetinin hesaplanması. Planlama, ileri görüş, risk alma ve karar verme yetkinliklerini gerektirir ve eğitim sürecinin daha verimli ve öngörülebilir olmasını sağlar.

    Eğitim ve gelişim nedir?

    Eğitim ve gelişim, çalışanların bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırmayı amaçlayan iki farklı süreçtir. Eğitim, kısa vadeli bir süreçtir ve çalışanların mevcut rollerindeki iş performanslarını iyileştirmeye odaklanır. Gelişim ise uzun vadeli bir süreçtir ve çalışanların gelecekteki rolleri için potansiyellerini geliştirmeye yönelik sürekli bir öğrenme ve büyüme sürecidir.

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri nelerdir?

    Eğitim amaçlarının temel özellikleri şunlardır: 1. Öğrenci Merkezli Yaklaşım: Amaçların, öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarına ve öğrenme stillerine uygun olması. 2. Toplumsal İhtiyaçlar: Toplumun ihtiyaçlarına ve değişen koşullara uygun eğitim hedefleri belirlenmesi. 3. Sürdürülebilirlik: Amaçların uzun vadeli etkilerini ve sürdürülebilirliğini göz önünde bulundurma. 4. Kasıtlılık ve İstendiklik: Eğitim sürecinin belirli bir hedef veya amaca yönelik olarak planlı bir şekilde yürütülmesi ve bireyde arzu edilen davranışların kazandırılması. 5. Deneyim: Öğrenenin bizzat sürece katılımı ve deneyimleyerek öğrenmesi.