• Buradasın

    Okul devamsızlık komisyonu kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Okul devamsızlık komisyonu, genellikle şu kişilerden oluşur:
    • Okul müdürü veya müdür yardımcısı 24.
    • Her sınıf düzeyinden bir sınıf rehber öğretmeni 24.
    • Okul rehberlik öğretmeni (varsa) 24.
    • Okul aile birliği temsilcisi 2.
    Bu komisyon, devamsızlık yapan öğrencilerin durumlarını takip eder, nedenlerini araştırır ve gerekli önlemleri alır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okullarda devamsızlıkla kim ilgilenir?

    Okullarda devamsızlıkla ilgili iş ve işlemleri okul yönetimi, sınıf öğretmeni ve ilgili müdür yardımcıları yürütür. Okul yönetimi, devamsızlık durumlarını e-Okul sistemine işler ve velilere bilgilendirme yapar. Sınıf öğretmeni, devamsızlıkları günlük olarak takip eder ve belirli günlerde velilere devamsızlık mektubu gönderir. Müdür yardımcıları, devamsızlık kayıtlarını yönetir ve gerekli durumlarda özür belgelerini talep eder.

    Hangi durumlarda devamsızlık sayılmaz?

    İşçinin devamsızlığının sayılmadığı durumlar: İşverenin izni veya geçerli bir mazeret: İşçi, işverenin izni olmadan veya haklı bir sebebe dayanmadan işe gelmemişse devamsızlık sayılır. Raporlu olma: İşçi raporlu olduğunda devamsızlık sayılmaz; rapor, işçinin hastalık gibi bir mazereti olduğunu belgeleyen resmi bir izin türüdür. İşçinin kendi kararı ile yıllık izne çıkması: İşveren onaylamasa bile, işçi kendi kararı ile yıllık izne çıkmışsa bu durum devamsızlık olarak nitelendirilmez. İşçinin yapmakla yükümlü olduğu görevleri hatırlatıldığı halde yapmamakta ısrar etmesi: Bu durum devamsızlık değil, iş akdinin 25/2-h bendi uyarınca haklı sebeple feshine yol açabilir.

    Devamsızlık sorunu nasıl çözülür?

    Devamsızlık sorununu çözmek için bazı stratejiler: Devamsızlık nedenlerini anlamak: Çalışanların devamsızlık nedenlerini belirlemek için veri toplamak ve analiz etmek önemlidir. İletişim kurmak: Devamsızlık yapan çalışanlarla iletişime geçerek nedenleri öğrenmek ve sorunları çözmek için adımlar atmak gerekir. Katılımı teşvik etmek: Sosyal etkinlikler düzenlemek, beyin fırtınası oturumları yapmak ve esnek çalışma programları sunmak katılımı artırabilir. Yönetici eğitimi: Yöneticilere, çalışan devamsızlığını yönetme konusunda eğitim vermek faydalı olabilir. Ödüllendirme: Düzenli devam eden çalışanları ödüllendirmek, sorumluluk ve bağlılık duygusunu artırabilir. Teknoloji kullanımı: Devamsızlık verilerini izlemek ve analiz etmek için üst düzey devam takip sistemleri kullanılabilir. Okullarda devamsızlık sorununu çözmek için ise pozitif bir okul kültürü oluşturmak, ebeveynleri sürece dahil etmek ve devamsızlık verilerini düzenli olarak izlemek ve analiz etmek önerilir.