• Buradasın

    Öğretmenlik uygulamasında il dışı tercih yapılır mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, öğretmenlik uygulamasında il dışı tercih yapılabilir.
    Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ne göre, öğretmenler bulundukları ilde üç yıllık çalışma süresini tamamladıktan sonra iller arası yer değiştirme başvurusunda bulunabilirler 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmen atama başvurusu nasıl yapılır?

    Öğretmen atama başvurusu iki farklı şekilde yapılabilir: 1. Özel Program ve Proje Uygulayan Eğitim Kurumlarına Öğretmen Ataması Başvurusu: Bu başvuru, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan kılavuz doğrultusunda yapılır. Başvuru adımları şunlardır: - Başvurular, "mebbis.meb.gov.tr" veya "personel.meb.gov.tr" adreslerinde yer alan Elektronik Başvuru Formu doldurularak yapılır. - Başvuruda en fazla 10 eğitim kurumu tercih edilebilir. - Başvurular, 12-17 Şubat tarihleri arasında yapılır ve sonuçlar 3 Nisan'dan itibaren "personel.meb.gov.tr" adresinde duyurulur. 2. Sözleşmeli Öğretmen İlk Atama Başvurusu: Bu başvuru, e-devlet platformu üzerinden gerçekleştirilir. Başvuru için gerekli adımlar şunlardır: - Başvuru formu, Milli Eğitim Bakanlığı'nın internet sitesinde yer alır ve doğru bilgilerle doldurulmalıdır. - Başvurular, 20 Mayıs - 31 Mayıs 2024 tarihleri arasında yapılır.

    Öğretmen atama tercih sırası önemli mi?

    Öğretmen atama tercih sırası, doğrudan bir önem taşımaz. Ancak, sıra tayini uygulamasında tercih sırası önem kazanabilir. Bu sistemde, ilk iki tercihine yerleşemeyen öğretmenler, tercih ettikleri okullarda boş norm kadro oluşması halinde puan üstünlüğüne göre sıraya alınır ve atamaları gerçekleştirilir.

    Öğretmenlik uygulama yeri nasıl belirlenir?

    Öğretmenlik uygulama yeri, il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından belirlenen Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmi veya özel eğitim-öğretim kurumlarında belirlenir. Belirleme süreci şu adımları içerir: 1. Fakülte ve Milli Eğitim Koordinasyonu: Fakülteler, il millî eğitim müdürlükleriyle iş birliği yaparak öğretmen, öğrenci ve akademisyen eşleştirmesini gerçekleştirir. 2. Kontenjan ve Dağılım: İl millî eğitim müdürlüğü, öğretmenlik alanlarına göre uygulama kontenjanlarını belirler ve bu kontenjanların fakültelere dağılımını yapar. 3. Liste Gönderimi: Fakülte uygulama koordinatörü, belirlenen listeleri il millî eğitim müdürlüklerine ve ilgili fakülte dekanlıklarına gönderir. 4. Onay ve Bildirim: İl millî eğitim müdürlüğü, listeyi mülki idare amirinin onayını aldıktan sonra kurum müdürlüklerine ve ilgili fakülteye bildirir.

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen kriterler şunlardır: 1. Eğitim Süreçlerinin Planlanması: Öğretmenler, öğretim programlarına uygun ders planları oluşturup uygulama başarısına göre değerlendirilir. 2. Öğrenci Gelişimini Destekleme: Öğretmenlerin, öğrencilerinin bireysel farklılıklarını ve gelişim özelliklerini dikkate alarak eğitim sürecini yönlendirmesi beklenir. 3. Öğrenme Ortamının Güvenliği ve Etkinliği: Öğrenci odaklı, araştırma, sorgulama, iş birliği ve etkileşimi temel alan öğrenme ortamları oluşturulmalıdır. 4. Öğretim Teknikleri ve Stratejiler: Aktif öğrenme teknikleri kullanılarak öğrencilerin öğrenme çıktılarıyla uyumlu bir öğretim süreci oluşturulmalıdır. 5. Geri Bildirim ve Değerlendirme: Öğretmenler, öğrenci ve veli geri bildirimlerini zamanında ve yapıcı şekilde analiz ederek eğitim süreçlerini geliştirmelidir. 6. İletişim ve İş Birliği: Okul yönetimi, meslektaşlar, veliler ve eğitimle ilgili diğer kurumlarla etkili iş birliği kurmak önemlidir. 7. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirleyerek kendilerini sürekli geliştirmeleri beklenir. 8. Alan Bilgisi ve Öğretme Becerisi: Öğretmenin, alanına hakimiyeti, uygun öğrenme imkanları sunabilmesi ve konu alan bilgisi ile becerilerini öğrencilere kazandırma yöntemlerindeki yeterliliği değerlendirilir.

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulamasında öğretmen adayları aşağıdaki faaliyetleri gerçekleştirir: 1. Tanışma ve Okulu Tanıma: Uygulama öğrencisi, ilk haftada uygulama öğretim üyesinin rehberliğinde yapılan toplantıya katılır ve okulu tanır. 2. Ders Planlama ve Hazırlık: Uygulama öğretmeni ile birlikte ders günlerini ve saatlerini belirler, ders planları hazırlar ve günlük planlar yapar. 3. Ders İşleme: 4. haftadan itibaren 20 saat ders işler ve bu dersleri uygulama öğretmeninin yıllık planına uygun olarak gerçekleştirir. 4. Öğretim Materyalleri ve Etkinlikler: Ders materyalleri ve gerekirse drama, gezi gibi etkinlikler hazırlar. 5. Gözlem ve Geri Bildirim: Uygulama öğretmeni, adayı ders anlatırken gözlemler ve mesleki anlamda yönlendirmelerde bulunur. 6. Değerlendirme: Uygulama sonunda, adayın performansı hem uygulama öğretmeni hem de uygulama öğretim elemanı tarafından değerlendirilir ve gerekli notlar sisteme girilir.

    Öğretmenlikte il tercihi neye göre yapılır?

    Öğretmenlikte il tercihi, Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır. İl içi yer değişikliği başvurusunda bulunacak öğretmenler için tercihler şu şekilde belirlenir: 1. Öğretmenler, bulundukları il sınırları içerisindeki okullar arasında görev yeri değişikliği için en fazla 40 okul tercih edebilirler. 2. Atama işlemleri, tercih edilen okullar doğrultusunda ve öğretmenlerin hizmet puanı üstünlüğüne göre gerçekleştirilir. İller arası yer değişikliği başvurusunda bulunacak öğretmenler için ise tercihler ve atamalar şu şekilde yapılır: 1. Öğretmenler, aynı ya da farklı illerden en çok 40 eğitim kurumunu ve ayrıca bir ili tercih edebilirler. 2. Atamalar, öğretmenlerin tercihleri dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğü esasına göre yapılır.

    Öğretmen atamaları için kaç tercih hakkı var?

    Öğretmen atamaları için 40 tercih hakkı bulunmaktadır.