• Buradasın

    Öğretmen adaylarının tutumları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen adaylarının tutumları, çeşitli araştırmalara göre şu şekilde özetlenebilir:
    • Genel tutum: Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları genellikle olumludur 135.
    • Cinsiyet farkı: Kadın öğretmen adaylarının mesleğe yönelik tutumları genellikle daha yüksektir 235.
    • Akademik başarı: Akademik başarı ile mesleğe yönelik tutum arasında olumlu bir ilişki vardır; kız öğrenciler bu konuda daha avantajlıdır 12.
    • Eğitim geçmişi: Öğretmen lisesi mezunları, diğer lise türlerine göre daha düşük tutum puanları alabilir 3.
    • Ana bilim dalı: Öğretmen adaylarının ana bilim dallarına göre mesleğe yönelik tutumlarında farklılıklar olabilir 14.
    • Çocukluk anıları: Aday öğretmenlerin çocukluk çağı mutluluk ve huzur anıları ile mesleki tutumları arasında düşük düzeyde pozitif bir ilişki vardır 2.
    Öğretmenlik mesleğine yönelik olumlu tutumlar, öğretmenlerin görevlerini daha etkili bir şekilde yerine getirmelerine ve öğrenciler üzerinde olumlu etkiler yaratmalarına yardımcı olur 135.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretmenlik uygulamasında neler yapılır?

    Öğretmenlik uygulaması sürecinde yapılan bazı faaliyetler: Sınıf içi etkinlikler ve ders anlatımı: Ders planı hazırlama, planlanan dersi uygulama ve değerlendirme. Mesleki çalışmalar: Mesleğe ilişkin yönetmelikler ve yasaların incelenmesi. İdari çalışmalar: Gerekli belgelerin hazırlanması, e-okul uygulamalarının takip edilmesi, zümre toplantısı yapılması, veli görüşmeleri gibi görevler. Gözlem ve mikro-öğretim uygulamaları: Alana özgü özel öğretim yöntem ve teknikleriyle ilgili gözlem yapma ve mikro-öğretim uygulamaları gerçekleştirme. Materyal geliştirme: Öğretim materyalleri ve etkinlikler hazırlama. Sınıf yönetimi: Sınıfı yönetme, ölçme, değerlendirme ve yansıtma yapma. Öğretmenlik uygulaması, genellikle bir dönem boyunca 12 hafta sürer ve haftada 8 ders saati olarak planlanır.

    Öğretmen öğrenci ilişkisi nasıl olmalı?

    Öğretmen-öğrenci ilişkisi şu özelliklere sahip olmalıdır: Empati ve saygı: Öğretmenler, öğrencilere karşı empati göstermeli ve onları saygıyla karşılamalıdır. İletişim ve ilgilenme: Öğretmenler, öğrencilerle etkili iletişim kurmalı ve onların ilgi alanlarına değer vermelidir. Destekleyici ve güven verici olma: Öğretmenler, öğrencilere destekleyici yaklaşmalı, başarılarını takdir etmeli ve onlara güven vermelidir. Adil ve tutarlı olma: Öğretmenler, adil davranmalı ve tutarlı olmalıdır. İlgi çekici ve etkileşimli dersler: Dersler, öğrencilerin dikkatini çekecek şekilde planlanmalıdır. Geri bildirim: Öğretmenler, öğrencilere düzenli ve yapıcı geri bildirim vermelidir. Motivasyon sağlama: Öğretmenler, öğrencileri motive etmeli ve kendi öğrenme süreçlerini yönlendirmelerine destek olmalıdır. Olumlu sınıf ortamı: Sıcak ve destekleyici bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.

    Öğretmen ve öğretmenlik nedir?

    Öğretmen, eğitim kurumlarında önceden belirlenmiş hedefler doğrultusunda öğretim etkinliklerini planlı ve programlı bir biçimde düzenleyerek yürüten uzman eğitmendir. Öğretmenlik, bir bilim dalını, bir sanatı, bir tekniği veya belli bilgileri öğretmeyi kendisine meslek edinmiş kişilerin yaptığı iştir. Öğretmenlerin bazı görevleri şunlardır: Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapmak; Öğrencilerin başarılarını değerlendirmek ve başarıyı artırıcı önlemler almak; Kendi alanı ile ilgili gelişmeleri takip etmek; Öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. Öğretmenler, milli eğitim bakanlığına bağlı okullarda, özel kolejlerde, Türk Silahlı Kuvvetlerinde, özel dershanelerde çalışabilirler.

    Etkili öğretmenlik modeli nedir?

    Etkili öğretmenlik modeli, öğretmenlerin öğrencilerinin öğrenmesini en iyi şekilde destekleyecek şekilde ilham verici ve akademik başarılarını artırıcı yöntemler kullanmasını ifade eder. Bu model, çeşitli beceriler ve özellikler gerektirir: İletişim becerileri. Sabır ve empati. Öğrenci odaklılık. Disiplin ve yönetim becerileri. Sürekli öğrenme. Yaratıcılık ve yenilikçilik. Teknoloji kullanımı. İşbirliği ve takım çalışması.

    Öğretmen adaylarının belirsizlik yaşaması hangi eğitim sorunu ile ilgilidir?

    Öğretmen adaylarının belirsizlik yaşaması, eğitim sistemindeki değişiklikler ve belirsizlikler ile ilgilidir. Özellikle, Akademe Giriş Sınavı (AGS) ve Millî Eğitim Akademileri gibi yeni sistemlerin getirilmesi, öğretmen adaylarında büyük belirsizliklere yol açmaktadır. Belirsizlik yaratan bazı unsurlar: Sınav Sistemi: AGS'nin nasıl olacağı, sınav sistemine güvenilip güvenilemeyeceği. Atama Süreci: Millî Eğitim Akademisi'nde eğitim süresinin uzunluğu, bu süreçte devlet memuru statüsü olmaması ve ekonomik zorluklar. Akademinin Yapısı: Akademinin nerede kurulacağı, kimlerin görev alacağı ve içeriğinin ne olacağı. Bu belirsizlikler, öğretmen adaylarının psikolojik baskı yaşamasına ve atama süreçlerini ertelemelerine neden olmaktadır.

    En iyi öğretmen nasıl olmalı?

    En iyi öğretmen şu özelliklere sahip olmalıdır: Olumlu ve sabırlı. Empatik. İletişim becerisi yüksek. Gelişime açık. Öğrenci odaklı. Disiplinli ve kararlı. İlham verici. Rol model. En iyi öğretmenin tanımı, kişisel ve toplumsal normlara göre değişebilir.

    Öğretmenlik Uygulaması'nda hangi kriterler değerlendirilir?

    Öğretmenlik Uygulaması'nda değerlendirilen bazı kriterler şunlardır: Ders Hazırlığı ve Anlatımı: Ders planını açık ve düzenli yazma, amaç ve hedef davranışları ifade etme, uygun yöntem ve teknikleri belirleme, araç-gereç ve materyal seçme. Öğretim Süreci: Çeşitli öğretim yöntem ve tekniklerini kullanma, zamanı verimli kullanma, öğrencilerin etkin katılımı için etkinlikler düzenleme, öğretimi bireysel farklılıklara göre sürdürme. Mesleki Yeterlilikler: Mesleği ile ilgili yasa ve yönetmeliklere hakim olma, mesleki öneri ve eleştirilere açık olma, okul etkinliklerine katılma, kişisel ve mesleki davranışlarla çevresine iyi örnek olma. Sınıf Yönetimi: Sınıf kültürünü oluşturma, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle sosyal ilişkiler kurmasını sağlama, gelişen durumlara ve krizlere uygun tepki verme. Diğer Kriterler: Okulun fiziki olanaklarını tanıma, özel gereksinimi olan bireylere uygunluğu, diğer öğretmenlerle ve okul yönetimiyle uyumlu çalışma. Değerlendirme, uygulama öğretmeni ve uygulama öğretim elemanı tarafından yapılır ve bu değerlendirme Uygulama Öğrencisi Değerlendirme Formu'na işlenir.