• Buradasın

    Öğretim görevlisi ön değerlendirme nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretim görevlisi ön değerlendirmesi, ilan edilen kadro sayısının on katına kadar adayın belirlenmesi için yapılır 25. Bu değerlendirme iki aşamalı olarak gerçekleştirilir:
    1. ALES ve Yabancı Dil Puanı: Meslek yüksekokullarında ALES puanının %70'i, lisans mezuniyet notunun %30'u; fakültelerde ise ALES puanının %60'ı, yabancı dil puanının %40'ı alınarak hesaplama yapılır 12.
    2. Sıralama: Hesaplanan puanlar doğrultusunda ilk 10 aday, giriş sınavına (bilim sınavı, mülakat) çağrılır 12. Eşitlik durumunda tüm adaylar sınava alınır 2.
    Bu süreç, ilgili yönetmelik ve üniversitenin belirlediği kriterlere göre değişebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim elemanının yeterliliği nasıl değerlendirilir?

    Öğretim elemanlarının yeterliliği çeşitli yöntemlerle değerlendirilebilir: Ölçme ve değerlendirme yeterlik algıları: Öğretim elemanlarının ölçme ve değerlendirme uygulamalarına yönelik bilgi, beceri ve özyeterlik düzeylerini belirlemek için özel ölçekler kullanılabilir. Öğretim hizmetinin niteliği: Öğretim elemanlarının derslerini planlı ve hazırlıklı yürütme, öğrenciden beklentilerini net bir şekilde açıklama, öğrenme-öğretme sürecini öğrenci merkezli olarak yürütme gibi unsurlar değerlendirilebilir. Akran değerlendirmesi: Bir öğretim elemanının dersine girerek önceden belirlenmiş hususları gözlemleme ve bulguları meslektaşla paylaşma yöntemi kullanılabilir. Öz değerlendirme: Öğretim elemanlarının kendi performanslarını, mevcut standartlara veya evrensel kaliteli eğitim göstergelerine göre değerlendirmeleri istenebilir. Akademik başarım: Yayınlar, mesleki faaliyetler, eğitim faaliyetleri ve üniversite içi/dışı hizmetler gibi kriterler üzerinden hesaplama yapılabilir.

    Öğretim görevlisi atama jürisi nasıl belirlenir?

    Öğretim görevlisi atama jürisinin belirlenmesi süreci, ilanın niteliğine ve unvana göre değişiklik gösterebilir: Doktor Öğretim Üyesi Kadroları: İlgili dekan veya müdür, en az biri başka üniversite veya yüksek teknoloji enstitüsünden olmak üzere, adayın bilim alanıyla ilgili üç profesör veya doçent belirler. Öğretim Görevlisi Kadroları: Fakültelerde dekan, konservatuar, enstitü, yüksekokul ve meslek yüksekokullarında müdür, ilgili anabilim dalı başkanı veya bölüm başkanı dahil en az sekiz öğretim üyesi önerir. Jüri üyeleri, atama yapılacak öğretim elemanı unvanının görev alanı ile ilgili olmalıdır.

    Eğitimde değerlendirme nasıl yapılır?

    Eğitimde değerlendirme yapmak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Net hedefler belirlemek. Geri bildirim ve veri toplamak. Verileri analiz etmek. Gözlemler yapmak. Performans değerlendirmeleri yapmak. Portfolyo değerlendirmesi yapmak. Anketler ve soru formları kullanmak. Kendi kendini değerlendirme yaptırmak. Eğitimde değerlendirme yöntemleri, öğrenme hedeflerine ve dersin türüne bağlı olarak değişebilir.

    Öğretim Görevlisi mülakatta ön değerlendirmeye göre mi?

    Öğretim görevlisi mülakatında değerlendirme, ön değerlendirme sonuçlarına göre yapılır. Ön değerlendirme aşamasında, başvuran adaylar arasından ilan edilen kadro sayısının on katına kadar aday sınava çağrılır. Ön değerlendirmede başarılı olan adaylar, sözlü veya yazılı sınava ve mülakata katılır.

    Öğretim görevlisi atamasında jüri raporu nasıl hazırlanır?

    Öğretim görevlisi atamasında jüri raporu, adayın akademik yeterliliğini, araştırma becerilerini ve öğretim yeteneklerini değerlendiren resmi bir belgedir. Rapor genellikle şu adımları içerir: 1. Adayın Kişisel Bilgileri: Adayın adı, soyadı, unvanı, çalıştığı kurum ve iletişim bilgileri gibi temel bilgiler yer alır. 2. Akademik Geçmiş: Adayın eğitim durumu, mezun olduğu okullar, aldığı diplomalar ve akademik unvanları detaylı bir şekilde açıklanır. 3. Araştırma Çalışmaları: Adayın yaptığı araştırmalar, yayınları ve projeleri ele alınır. 4. Öğretim Deneyimi: Adayın öğretim deneyimleri, verdiği dersler, öğrenci geri bildirimleri ve öğretim yöntemleri değerlendirilir. 5. Sonuç ve Öneriler: Jüri üyeleri, aday hakkında genel bir değerlendirme yaparak, sonuçlarını ve önerilerini sunarlar. Rapor, belirlenen bilim jürileri tarafından hazırlanır ve ilgili birime teslim edilir.

    Öğretim elemanı değerlendirme ölçeği nedir?

    Öğretim Elemanı Değerlendirme Ölçeği (ÖEDO), üniversite öğrencilerinin derslerini yürüten öğretim elemanlarını çeşitli özellikleri doğrultusunda değerlendirmeleri için geliştirilmiş bir ölçme aracıdır. Bu ölçek, öğretim elemanının eksiklikleri düzeltme ve başarılarını ödüllendirme için veri sağlama, idareye mevcut öğretim elemanlarını tanıma ve yararlanma imkanı sunma, öğretim elemanlarının kendilerini sürekli geliştirmelerine yardımcı olma gibi amaçlar taşır. İki örnek ÖEDO şu şekildedir: 1. Öğretim Elemanlarının Öğretim Yeterliklerini Değerlendirme Ölçeği. 2. Öğretim Elemanı Performans Değerlendirme Envanterleri.

    Öğretim Görevlisi mülakatta nasıl değerlendirilir?

    Öğretim görevlisi mülakatında adaylar, çeşitli kriterlere göre değerlendirilir: Uzmanlık Alanı ve Bilimsel Yayınlar. Akademik Hedefler ve Vizyon. Öğrenme Süreçleri ve Öğretim Yöntemleri. Disiplinler Arası Yetenek. Motivasyon ve Odaklanma. İletişim Becerileri. Mülakat sürecinde ayrıca, adayların analitik zeka seviyeleri ve hedefleri gibi konular da değerlendirilir. Öğretim görevlisi mülakat soruları hakkında daha fazla bilgi için eleman.net sitesindeki "Akademik Mülakat Soruları Nelerdir?" başlıklı yazı incelenebilir.