Zihin kuramı (ya da zihin teorisi), insanların kendileri ve diğer insanlar hakkında düşünme ve anlama yeteneğini ifade eder. Bu kavram, bireylerin diğer insanların düşüncelerini, inançlarını, niyetlerini, duygularını ve perspektiflerini anlama yeteneği üzerine odaklanır. Zihin kuramı, insanların sosyal etkileşimlerde başkalarının davranışlarını anlamalarını sağlar ve empati, iletişim, sosyal ilişkiler ve çatışma çözme gibi sosyal becerilerin gelişiminde önemli bir rol oynar. Zihin kuramı yeteneği, genellikle çocukluk döneminde başlar ve gelişim süreci boyunca farklı aşamalardan geçer. Zihin kuramının gelişimi üzerine üç temel teorik hesaplama bulunmaktadır: Teorilerin teorisi. Simülasyon teorisi. Modülerlik teorisi. Zihin kuramı, hafıza, ortak dikkat, dil, duygu işleme, empati ve taklit gibi birçok bileşenin bir araya gelmesinden oluşur. Zihin kuramı becerileri, çocukların bilişsel ve sosyal becerileri ile yakından ilişkilidir. Son yıllarda zihni anlamanın, bakış açısı edinmenin hem duygusal hem de bilişsel yönlerine vurgu yapılmaktadır. Birçok araştırmada da zihin kuramının, duygusal ve bilişsel olmak üzere, iki alan olarak ele alındığı görülmektedir. Dolayısıyla zihin kuramı; duyguları tanıma, anlama, niyetleri okuma, diğerlerinin zihnini okuma, isteklerini, olaylara karşı bakış açılarını anlama becerilerini içeren becerilerdir. Zihin kuramı, yetişkinlerde bile zihinsel olarak zorlayıcı ve zahmetli bir faaliyettir ve otomatik olarak gerçekleşmez.