• Buradasın

    LGS'de hangi Bloom taksonomi basamakları var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2023 LGS Türkçe alt testindeki soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre dağılımı şu şekildedir:
    • Anlama/Kavramsal Bilişsel/Bilgi Boyutu: 12 soru 234.
    • Hatırlama/İşlemsel Bilişsel/Bilgi Boyutu: 4 soru 234.
    • Anlama/İşlemsel: 2 soru 24.
    • Anlama/Olgusal: 1 soru 24.
    • Hatırlama/Olgusal Bilişsel/Bilgi: 1 soru 24.
    Üstbilişsel Bilgi Boyutu: Soru bulunmamaktadır 234.
    Bilişsel Boyut: Uygulama, Çözümleme, Değerlendirme ve Yaratma basamaklarında soru sorulmamıştır 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme nedir?

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme, Bloom'un revize edilmiş taksonomisi gibi sınıflamalara dayanarak yapılan değerlendirme süreçlerini ifade eder. Bloom'un revize edilmiş taksonomisine göre ölçme değerlendirme şu özellikleri içerir: Gerçek yaşam problemleri ve uygulamalı etkinlikler: Gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin çözümü için uygulamalı etkinliklere odaklanılır. Üst düzey düşünme becerileri: Problem çözme ve derin anlama vurgulanır; öğretmenler öğrencilere strateji analizinde yardımcı olur. Performans değerlendirme: Bilginin tekrarı yerine yapılandırılması hedeflenir ve performans değerlendirme için dereceli puanlama anahtarları (rubrik) kullanılır. Çoklu yaklaşım: Ölçme ve değerlendirmede çeşitlilik ön plandadır. Ayrıca, biçimlendirici değerlendirme ve sonuca yönelik değerlendirme gibi farklı değerlendirme türleri de taksonomiye göre ölçme değerlendirmenin bir parçasıdır.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre LGS soruları nasıl?

    2023 LGS Türkçe sorularına yönelik yapılan bir araştırmada, soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne (YBT) göre şu şekilde dağıldığı belirlenmiştir: Anlama/kavramsal bilişsel/bilgi boyutu: 12 soru. Hatırlama/işlemsel bilişsel/bilgi boyutu: 4 soru. Anlama/işlemsel: 2 soru. Anlama/olgusal: 1 soru. Hatırlama/olgusal: 1 soru. Bilişsel boyutta ise uygulama, çözümleme, değerlendirme ve yaratma basamaklarında soru bulunmamaktadır. Araştırmada, LGS Türkçe sorularında öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçecek açık uçlu sorulara ve üstbilişsel bilgi boyutunu ölçen sorulara yer verilmesi önerilmiştir.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, 2001 yılında Anderson ve Krathwohl'un koordinatörlüğünde yapılan revizyon ile bilişsel alanın iki boyutlu bir yapıya dönüştürülmesidir. Orijinal Bloom taksonomisi, bilişsel alanı tek boyutlu olup, altı hedef düzeyine ayrılmıştır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme. Revize edilmiş taksonomi ise iki boyutlu bir yapı sunar: 1. Bilgi boyutu: Olgusal, kavramsal, işlemsel ve bilişüstü bilgi türlerini içerir. 2. Bilişsel süreç boyutu: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratma (sentez yerine) basamaklarını içerir. Bu revizyon, bilgi basamağındaki isim ve fiil yapısının uyumsuzluğunu gidermek ve öğretimin planlanması sürecine yenilikler getirmek amacıyla yapılmıştır.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yapısal Değişiklikler: - Orijinal Taksonomi: Altı ana basamak (Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, Değerlendirme) içerir ve bu basamaklar katı bir hiyerarşiye sahiptir. - Yenilenmiş Taksonomi: Bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu olmak üzere iki boyutlu bir yapı sunar. Bilişsel süreç boyutu, fiil formuna dönüştürülmüş altı basamaktan oluşur: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme, Yaratma. 2. Basamak İsimleri ve Sıralama: - Orijinal Taksonomi: "Sentez" ve "Değerlendirme" basamakları yer değiştirir. - Yenilenmiş Taksonomi: "Sentez" basamağı "Yaratma" olarak adlandırılır ve en üst basamağa yerleştirilir. "Değerlendirme" basamağı ise bir alt basamağa, "Yaratma"nın yerine alınır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: - Orijinal Taksonomi: Ölçme işlemleri genellikle çoktan seçmeli testlere odaklanır. - Yenilenmiş Taksonomi: Değerlendirme basamağı için ölçme araçları içerir, bu da basamağı daha anlaşılır hale getirir. 4. Kullanım Alanı: - Orijinal Taksonomi: Daha çok yükseköğretim seviyesindeki hedeflere örnekler verir. - Yenilenmiş Taksonomi: İlköğretim ve ortaöğretim seviyesindeki hedeflere yönelik hazırlanmıştır.

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.