• Buradasın

    LGS'de hangi Bloom taksonomi basamakları var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    2023 LGS Türkçe alt testindeki soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre dağılımı şu şekildedir:
    • Anlama/Kavramsal Bilişsel/Bilgi Boyutu: 12 soru 234.
    • Hatırlama/İşlemsel Bilişsel/Bilgi Boyutu: 4 soru 234.
    • Anlama/İşlemsel: 2 soru 24.
    • Anlama/Olgusal: 1 soru 24.
    • Hatırlama/Olgusal Bilişsel/Bilgi: 1 soru 24.
    Üstbilişsel Bilgi Boyutu: Soru bulunmamaktadır 234.
    Bilişsel Boyut: Uygulama, Çözümleme, Değerlendirme ve Yaratma basamaklarında soru sorulmamıştır 234.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme nedir?

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme, Bloom'un revize edilmiş taksonomisi gibi sınıflamalara dayanarak yapılan değerlendirme süreçlerini ifade eder. Bloom'un revize edilmiş taksonomisine göre ölçme değerlendirme şu özellikleri içerir: Gerçek yaşam problemleri ve uygulamalı etkinlikler: Gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin çözümü için uygulamalı etkinliklere odaklanılır. Üst düzey düşünme becerileri: Problem çözme ve derin anlama vurgulanır; öğretmenler öğrencilere strateji analizinde yardımcı olur. Performans değerlendirme: Bilginin tekrarı yerine yapılandırılması hedeflenir ve performans değerlendirme için dereceli puanlama anahtarları (rubrik) kullanılır. Çoklu yaklaşım: Ölçme ve değerlendirmede çeşitlilik ön plandadır. Ayrıca, biçimlendirici değerlendirme ve sonuca yönelik değerlendirme gibi farklı değerlendirme türleri de taksonomiye göre ölçme değerlendirmenin bir parçasıdır.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, yenilenmiş versiyon olarak Krathwohl tarafından sunulan taksonominin fiiller ve ulaçlar kullanarak daha dinamik bir sınıflandırma anlayışına sahip olmasıdır. Bloom taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve meslektaşları tarafından geliştirilen ve altı ana kategoriden oluşan bir eğitim modelidir: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme. Krathwohl taksonomisi ise bu orijinal taksonominin 2001 yılında yapılan revizyonudur ve basamaklar şu şekilde değiştirilmiştir: hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre LGS soruları nasıl?

    2023 LGS Türkçe sorularına yönelik yapılan bir araştırmada, soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne (YBT) göre şu şekilde dağıldığı belirlenmiştir: Anlama/kavramsal bilişsel/bilgi boyutu: 12 soru. Hatırlama/işlemsel bilişsel/bilgi boyutu: 4 soru. Anlama/işlemsel: 2 soru. Anlama/olgusal: 1 soru. Hatırlama/olgusal: 1 soru. Bilişsel boyutta ise uygulama, çözümleme, değerlendirme ve yaratma basamaklarında soru bulunmamaktadır. Araştırmada, LGS Türkçe sorularında öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini ölçecek açık uçlu sorulara ve üstbilişsel bilgi boyutunu ölçen sorulara yer verilmesi önerilmiştir.