• Buradasın

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taksonomiye göre ölçme değerlendirme, Bloom'un revize edilmiş taksonomisi gibi sınıflamalara dayanarak yapılan değerlendirme süreçlerini ifade eder 125.
    Bloom'un revize edilmiş taksonomisine göre ölçme değerlendirme şu özellikleri içerir:
    • Gerçek yaşam problemleri ve uygulamalı etkinlikler: Gerçek yaşamda karşılaşılan problemlerin çözümü için uygulamalı etkinliklere odaklanılır 12.
    • Üst düzey düşünme becerileri: Problem çözme ve derin anlama vurgulanır; öğretmenler öğrencilere strateji analizinde yardımcı olur 12.
    • Performans değerlendirme: Bilginin tekrarı yerine yapılandırılması hedeflenir ve performans değerlendirme için dereceli puanlama anahtarları (rubrik) kullanılır 124.
    • Çoklu yaklaşım: Ölçme ve değerlendirmede çeşitlilik ön plandadır 12.
    Ayrıca, biçimlendirici değerlendirme ve sonuca yönelik değerlendirme gibi farklı değerlendirme türleri de taksonomiye göre ölçme değerlendirmenin bir parçasıdır 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme nedir?

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin sadece bilgi düzeylerini değil, aynı zamanda beceri ve yeteneklerini de geliştirmeyi hedefleyen bir eğitim modelinde kullanılan değerlendirme yöntemleridir. Bu tür değerlendirmelerde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Performans görevleri. Portfolyolar (öğrenci ürün dosyası). Öz değerlendirme ve akran değerlendirme. Gözlem ve görüşme formları. Bu yöntemlerle öğrencilerin eleştirel düşünme, iletişim, problem çözme, işbirliği ve teknoloji kullanma gibi becerileri geliştirilir.

    En geniş taksonomik kategori nedir?

    En geniş taksonomik kategori, "alan" (domain) veya "üst âlem" (superkingdom) olarak adlandırılır. Taksonomik hiyerarşi, genişten sınırlıya doğru şu şekilde sıralanır: 1. Alan (Eukarya, Prokaryota). 2. Alem (Animalia, Plantae, Fungi, Protista, Monera). 3. Şube (Phylum). 4. Sınıf (Class). 5. Takım (Order). 6. Aile (Family). 7. Cins (Genus). 8. Tür (Species).

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yapısal Değişiklikler: - Orijinal Taksonomi: Altı ana basamak (Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, Değerlendirme) içerir ve bu basamaklar katı bir hiyerarşiye sahiptir. - Yenilenmiş Taksonomi: Bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu olmak üzere iki boyutlu bir yapı sunar. Bilişsel süreç boyutu, fiil formuna dönüştürülmüş altı basamaktan oluşur: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme, Yaratma. 2. Basamak İsimleri ve Sıralama: - Orijinal Taksonomi: "Sentez" ve "Değerlendirme" basamakları yer değiştirir. - Yenilenmiş Taksonomi: "Sentez" basamağı "Yaratma" olarak adlandırılır ve en üst basamağa yerleştirilir. "Değerlendirme" basamağı ise bir alt basamağa, "Yaratma"nın yerine alınır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: - Orijinal Taksonomi: Ölçme işlemleri genellikle çoktan seçmeli testlere odaklanır. - Yenilenmiş Taksonomi: Değerlendirme basamağı için ölçme araçları içerir, bu da basamağı daha anlaşılır hale getirir. 4. Kullanım Alanı: - Orijinal Taksonomi: Daha çok yükseköğretim seviyesindeki hedeflere örnekler verir. - Yenilenmiş Taksonomi: İlköğretim ve ortaöğretim seviyesindeki hedeflere yönelik hazırlanmıştır.

    Bloom Taksonomisinde kaç anahtar kavram vardır?

    Bloom Taksonomisi'nde altı anahtar kavram bulunmaktadır. Bu kavramlar, öğrenme hedeflerinin karmaşıklık ve özgüllük seviyelerine göre sınıflandırılmasını sağlar: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez (Yaratma). 6. Değerlendirme.

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme nedir?

    Eğitimde ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeylerini ölçmek, öğrenme eksikliklerini belirlemek ve eğitim sürecinin etkinliğini anlamak için yapılan bir süreçtir. Ölçme, bireylerin veya nesnelerin belirli özelliklere sahip olup olmadığının, sahipse sahip oluş derecesinin belirlenerek sonuçların sembol veya sayılarla ifade edilmesidir. Değerlendirme ise ölçme sonuçlarının bir ölçütle karşılaştırılıp, ölçülen nitelik hakkında bir karara varma sürecidir. Eğitimde değerlendirmeler üç ana amaçla yapılır: 1. Tanıma ve yerleştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin başında öğrenciyi tanımak ve uygun eğitim programına yerleştirmek için yapılır. 2. Biçimlendirme ve yetiştirmeye yönelik değerlendirme: Eğitim süreci devam ederken öğrencinin eksiklerini ve hatalarını belirleyerek bunları düzeltmek için yapılır. 3. Düzey belirlemeye yönelik değerlendirme: Eğitim sürecinin sonunda öğrencinin seviyesini belirlemek için yapılır.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin kelimeleri, bilişsel alan için şu şekildedir: Bilgi. Kavrama. Uygulama. Analiz. Sentez. Değerlendirme. Duyuşsal ve psikomotor alanlar için de farklı basamaklar bulunmaktadır.

    Eğitim ve ölçme değerlendirme geçerlilik nedir?

    Eğitim ve ölçme değerlendirmede geçerlilik, bir ölçme aracının ölçmeyi amaçladığı özelliği, başka herhangi bir özellikle karıştırmadan doğru bir şekilde ölçebilme derecesidir. Geçerlilik, farklı türlere ayrılır: Kapsam geçerliliği. Ölçüt geçerliliği. Yapı geçerliliği. Geçerlilik, güvenirlik ile ilişkilidir; bir testin geçerli olması için güvenilir olması gerekir, ancak güvenilir bir test her zaman geçerli olmayabilir.