• Buradasın

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir.

    Bloom taksonomisi yaratma nedir?

    Bloom Taksonomisi'nde "yaratma" (creating), farklı bilgilerin yeni ve özgün bir şekilde birleştirilmesini ifade eden bir basamaktır. Bu aşamada öğrenci, edindiği bilgileri kullanarak bir yapı veya desen oluşturur, bir plan veya operasyon dizisi geliştirir.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları altı ana kategoriden oluşur: 1. Hatırlama. 2. Anlama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Değerlendirme. 6. Yaratma.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin altı ana basamağı şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Bilişsel alan basamaklarına göre kelimeler nasıl sıralanır?

    Bilişsel alan basamaklarına göre kelimeler şu şekilde sıralanır: 1. Bilgi Basamağı: Tanımlama, söyleme, yazma, hatırlama, gösterme, işaret etme, eşleştirme, isimlendirme. 2. Kavrama Basamağı: Çevirme, yorumlama, açıklama, örnekleme, savunma yapma, özetleme, tablolaştırma, grafik okuma. 3. Uygulama Basamağı: Değiştirmek, toplamak, çalıştırmak, öngörmek, sergilemek, keşfetmek, hazırlamak, üretmek. 4. Analiz Basamağı: Parçalara ayırmak, ayırım yapmak, şekil çizmek, göstermek, belirlemek, çıkarımda bulunmak. 5. Sentez Basamağı: Sınıflamak, yaratmak, açıklamak, üretmek, yeniden düzenlemek, planlamak. 6. Değerlendirme Basamağı: Karşılaştırmak, sonuca ulaşmak, benzerlikleri bulmak, açıklamak, yorumlamak, yargılamak.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.