• Buradasın

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, yenilenmiş versiyon olarak Krathwohl tarafından sunulan taksonominin fiiller ve ulaçlar kullanarak daha dinamik bir sınıflandırma anlayışına sahip olmasıdır 24.
    Bloom taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve meslektaşları tarafından geliştirilen ve altı ana kategoriden oluşan bir eğitim modelidir: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme 14.
    Krathwohl taksonomisi ise bu orijinal taksonominin 2001 yılında yapılan revizyonudur ve basamaklar şu şekilde değiştirilmiştir: hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi kaç seviye?

    Bloom taksonomisi altı seviyeden oluşur: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme.

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, organizasyonların sınıflandırılması anlamına gelir. Biyoloji alanında taksonomi, canlıların ortak özelliklerine göre kategorize edilmesini içerir ve bu sayede her bir canlının bilimsel adı iki bölümden oluşur: cins adı ve tür adı. Diğer alanlarda ise taksonomi şu şekillerde kullanılır: - Veri yönetiminde: Büyük miktarda veriyi düzenlemeye ve sınıflandırmaya yardımcı olur. - Eğitimde: Öğrenme materyallerinin organize edilmesi ve müfredatın yapılandırılması için benimsenir. - Ürün ve hizmet sektöründe: Hedef kitlelere yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve içeriklerin organize edilmesi için kullanılır. Taksonominin temel ilkeleri arasında sınıflandırma, adlandırma ve tanımlama yer alır.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları altı ana kategoriden oluşur: 1. Hatırlama. 2. Anlama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Değerlendirme. 6. Yaratma.

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Taksonomi basamakları nelerdir?

    Taksonomi basamakları, Bloom Taksonomisi'ne göre altı ana kategoriye ayrılır: 1. Bilgi: Temel bilgilerin hatırlanması ve tanınması. 2. Kavrama: Bilginin anlaşılması ve yorumlanması. 3. Uygulama: Öğrenilen bilgilerin pratikte kullanılması. 4. Analiz: Bilgilerin parçalara ayrılarak ilişkilerinin anlaşılması. 5. Sentez: Farklı bilgilerin anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde birleştirilmesi. 6. Değerlendirme: Bilgi ve fikirlerin değerinin yargılanması.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.