• Buradasın

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, 2001 yılında Anderson ve Krathwohl'un koordinatörlüğünde yapılan revizyon ile bilişsel alanın iki boyutlu bir yapıya dönüştürülmesidir 123.
    Orijinal Bloom taksonomisi, bilişsel alanı tek boyutlu olup, altı hedef düzeyine ayrılmıştır:
    1. Bilgi 14.
    2. Kavrama 14.
    3. Uygulama 14.
    4. Analiz 14.
    5. Sentez 14.
    6. Değerlendirme 14.
    Revize edilmiş taksonomi ise iki boyutlu bir yapı sunar:
    1. Bilgi boyutu: Olgusal, kavramsal, işlemsel ve bilişüstü bilgi türlerini içerir 12.
    2. Bilişsel süreç boyutu: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz, değerlendirme ve yaratma (sentez yerine) basamaklarını içerir 124.
    Bu revizyon, bilgi basamağındaki isim ve fiil yapısının uyumsuzluğunu gidermek ve öğretimin planlanması sürecine yenilikler getirmek amacıyla yapılmıştır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve Yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Yapısal Değişiklikler: - Orijinal Taksonomi: Altı ana basamak (Bilgi, Kavrama, Uygulama, Analiz, Sentez, Değerlendirme) içerir ve bu basamaklar katı bir hiyerarşiye sahiptir. - Yenilenmiş Taksonomi: Bilgi boyutu ve bilişsel süreç boyutu olmak üzere iki boyutlu bir yapı sunar. Bilişsel süreç boyutu, fiil formuna dönüştürülmüş altı basamaktan oluşur: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme, Yaratma. 2. Basamak İsimleri ve Sıralama: - Orijinal Taksonomi: "Sentez" ve "Değerlendirme" basamakları yer değiştirir. - Yenilenmiş Taksonomi: "Sentez" basamağı "Yaratma" olarak adlandırılır ve en üst basamağa yerleştirilir. "Değerlendirme" basamağı ise bir alt basamağa, "Yaratma"nın yerine alınır. 3. Ölçme ve Değerlendirme: - Orijinal Taksonomi: Ölçme işlemleri genellikle çoktan seçmeli testlere odaklanır. - Yenilenmiş Taksonomi: Değerlendirme basamağı için ölçme araçları içerir, bu da basamağı daha anlaşılır hale getirir. 4. Kullanım Alanı: - Orijinal Taksonomi: Daha çok yükseköğretim seviyesindeki hedeflere örnekler verir. - Yenilenmiş Taksonomi: İlköğretim ve ortaöğretim seviyesindeki hedeflere yönelik hazırlanmıştır.

    Taksonomi basamakları nelerdir?

    Taksonomi basamakları, farklı bağlamlarda çeşitli şekillerde olabilir. İşte bazı örnekler: Bloom Taksonomisi'nde bilişsel alan basamakları: Bilgi; Kavrama; Uygulama; Analiz; Sentez; Değerlendirme. Biyolojide taksonomik sıralama: Tür; Cins; Familya; Takım; Sınıf; Şube; Âlem.

    Bloom taksonomisi ne zaman çıktı?

    Bloom Taksonomisi, ilk kez 1956 yılında Chicago Üniversitesi profesörü Benjamin Bloom tarafından oluşturulmuştur. Taksonominin gözden geçirilmiş versiyonu ise 2001 yılında yayımlanmıştır.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, nesnelerin veya kavramların gruplar ya da türler halinde organize edilerek sınıflandırılması uygulamasıdır. Biyolojide bir bilim dalı olarak taksonomi, organizmaların tanımlanması, isimlendirilmesi, sınıflandırılması ve düzenlenmesini içerir. Taksonominin temel amacı, yaşam çeşitliliğini sistematik olarak tanımlamak ve farklı türler arasındaki evrimsel ilişkileri tasvir etmektir. Taksonomi terimi, Yunanca “düzen” anlamına gelen “taxis” ve “yasa” anlamına gelen “nomos” kelimelerinden türetilmiştir.

    Bloom taksonomisi kaç seviye?

    Bloom Taksonomisi, altı seviyeden oluşur. Bu seviyeler, 2001 yılında yapılan revizyonla şu şekilde adlandırılmıştır: 1. Hatırlama (Remember). 2. Anlama (Understand). 3. Uygulama (Apply). 4. Analiz Etme (Analyze). 5. Değerlendirme (Evaluate). 6. Yaratma (Create). İlk sürümde ise seviyeler şu şekildeydi: 1. Bilgi (Knowledge). 2. Kavrama (Comprehension). 3. Uygulama (Application). 4. Analiz (Analysis). 5. Sentez (Synthesis). 6. Değerlendirme (Evaluation).