• Buradasın

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır:
    1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir 45. Orijinal taksonomide ise isimler kullanılmıştır 3.
      • Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme 12.
      • Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma 14.
    2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir 14.
    3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir 45. Bu sayede basamaklar daha dinamik bir şekilde düzenlenebilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi yaratma nedir?

    Bloom Taksonomisi'nde "yaratma" (creating), farklı bilgilerin yeni ve özgün bir şekilde birleştirilmesini ifade eden bir basamaktır. Bu aşamada öğrenci, edindiği bilgileri kullanarak bir yapı veya desen oluşturur, bir plan veya operasyon dizisi geliştirir.

    Taksonomi sınıflandırmada alt seviyelere indikçe hangi özellikler artar?

    Taksonomi sınıflandırmada alt seviyelere indikçe ortak özellikler ve protein benzerliği artar. Ayrıca, tür sayısı azalır ve akrabalık derecesi yükselir.

    Bloom'un taksonomisini kim revize etti?

    Bloom'un taksonomisini Lorin W. Anderson revize etmiştir.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesinin birkaç nedeni vardır: 1. Basitten karmaşığa doğru tek boyutlu sınıflamanın yetersizliği: Orijinal taksonomi, bilişsel süreçleri sadece aşamalı bir şekilde sınıflandırıyordu ve bu, üst düzey hedeflerin gerçekleştirilmesi için alt basamakların tamamlanması gerektiği fikrini katı bir kural olarak sunuyordu. 2. Değerlendirme basamağının sınırlılıkları: Sentez basamağının değerlendirme yapmaktan daha zor olduğu düşüncesi ve değerlendirme düzeyinin sentez düzeyini kapsaması eleştirileri, taksonominin güncellenmesini gerektirdi. 3. Güncel ihtiyaçlara cevap verme: 1956'dan bu yana eğitim psikolojisi, öğretim yöntemleri ve ölçme-değerlendirme alanındaki gelişmeler, taksonominin modern eğitim ihtiyaçlarına uygun hale getirilmesini zorunlu kıldı. 4. Yaratıcılığın vurgulanması: Yenilenmiş taksonomide, yaratma kavramı en üst basamakta yer alarak, üst düzey düşünme süreçlerinin daha çok vurgulanması sağlandı.

    Bloom taksonomi nedir?

    Bloom Taksonomisi, öğrenmenin altı farklı basamakta nasıl gerçekleştiğini ve bilginin aşamalarını görmeyi sağlayan bir eğitim modelidir. Bu basamaklar şunlardır: 1. Bilgi: Yeni öğrenilen veya hatırlanan bilgilerin zihne gelmesi. 2. Kavrama: Bilginin anlaşılması ve detaylarının bilinmesi. 3. Uygulama: Soyut bilgilerin somut hale getirilmesi ve problem çözümünde kullanılması. 4. Analiz: Fikirler, kavramlar ve bilgiler arasındaki ilişki ve etkileşimlerin incelenmesi. 5. Sentez: Farklı parçaların bir bütünü oluşturacak şekilde bir araya getirilmesi. 6. Değerlendirme: Bilgilerin en iyi şekilde kavranması ve eleştirel düşünme becerilerinin kullanılması.

    Bloom bilişsel alan basamakları nelerdir?

    Bloom'un bilişsel alan basamakları altı ana kategoriden oluşur: 1. Hatırlama. 2. Anlama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Değerlendirme. 6. Yaratma.

    Bloom ve Krathwohl taksonomileri arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomileri arasındaki temel fark, yenilenmiş versiyon olarak Krathwohl taksonomisinin kabul edilmesidir. Bloom Taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom tarafından geliştirilmiş ve altı basamaktan oluşmaktadır: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme. Krathwohl Taksonomisi ise, 2001 yılında Lorin Anderson ve David Krathwohl liderliğinde Bloom Taksonomisi'nin güncellenmiş halidir ve bu basamaklar şu şekilde değişmiştir: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma.