Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Klasik ve neoklasik halkla ilişkiler kavramlarına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, halkla ilişkiler modellerinden bazıları şu şekildedir:
- Basın ajansı ve tanıtım modeli 2. Bu modelde iletişim tamamen tek yönlüdür ve temel amaç, propaganda yoluyla hedef kitleyi ikna etmek ve etkilemektir 2.
- Kamuyu bilgilendirme modeli 2. Bu modelde iletişim yine tek yönlüdür ve mesaj kaynaktan hedef kitleye doğru iletilir 2.
- İki yönlü asimetrik model 2. Bu modelde hedef kitlenin görüş ve tepkileri dikkate alınır ancak asıl amaç, bu geri bildirimleri kurumun çıkarları doğrultusunda kullanmak ve hedef kitlenin düşüncelerini istenilen yönde değiştirmektir 2.
- İki yönlü simetrik model 2. Bu modelde halkla ilişkiler uzmanı, kurum ile hedef kitle arasında arabulucu rolünü üstlenir 2.
Ayrıca, kurumsal halkla ilişkiler (CPR) ve pazarlama yönlü halkla ilişkiler (MPR) gibi farklı halkla ilişkiler türleri de bulunmaktadır 3.
Daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: