Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Halkla ilişkilerde 4P, pazarlama karması olarak bilinen ve başarılı bir pazarlama stratejisi için temel olan dört unsurdan oluşur:
- Ürün (Product): Sunulan mal veya hizmetin özellikleri, ambalajı, garantisi ve satış sonrası hizmetleri 13.
- Fiyat (Price): Ürünün parasal değeri, üretim maliyeti, reklam ve pazarlama giderleri gibi değişkenlere bağlı olarak belirlenir 23.
- Dağıtım (Place): Ürünün müşteriye ulaştığı kanallar, bölgeler ve zamanlamalar, ürünün erişilebilir ve kullanılabilir olması 13.
- Tutundurma (Promotion): Reklam, satış teşviki, halkla ilişkiler kampanyaları gibi yöntemlerle ürün talebinin artırılması ve görünürlüğünün sağlanması 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: