Buradasın
Kamu İç Denetçi Sertifikası Nasıl Alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu İç Denetçi Sertifikası almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Eğitim: En az lisans mezunu olmak ve temel kalite yönetim eğitimi almak gereklidir 1. Ayrıca, ISO 9001 ve ISO 19011 standartlarını kapsayan eğitim programlarına katılmak gerekmektedir 1.
- Sınav ve Sertifikasyon: Eğitimi tamamladıktan sonra akredite kurumların sınavını geçmek ve sertifikayı almak için başvurmak gerekmektedir 12.
Ek Şartlar: Kamu iç denetçisi olmak için ayrıca şu şartlar da aranmaktadır:
- 5 yıl devlet memuru veya 8 yıl uzman olarak çalışmış olmak 2.
- YDS'den en az 50 puan almak veya eşdeğer bir sınavdan bu puana denk bir puan elde etmek 23.
- 45 yaşından büyük olmamak 3.
- Disiplin cezası almamış olmak 3.
Sertifika, kamu kurumlarında kişinin atandığı tarihten itibaren üç yıl süreyle geçerlidir ve her üç yılda bir yenilenmelidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: