• Buradasın

    İyi bir yönetici nasıl karar verir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İyi bir yönetici, karar verirken şu adımları izler:
    1. Sorunu analiz eder ve nedenlerini ortaya çıkarır 1.
    2. Etkili ve uygun çözüm yollarını bulur 1.
    3. Çözümleri uygulamak için bir plan oluşturur 1.
    4. Kararın tüm ekip tarafından anlaşılır ve zamanında uygulanabilir olduğundan emin olur 2.
    5. Farklı seçenekleri göz önünde bulundurur ve muhakeme yapar 2.
    İyi bir yönetici ayrıca, çalışanlarının görüşlerini dinler ve empatik bir yaklaşım sergiler 15. Şeffaf ve adil bir tutum sergiler, sorumluluk alır ve hatalarından öğrenir 15. Zaman yönetimi ve delegasyon becerilerine sahiptir 3.
    Google'ın Oksijen Projesi'ne göre, etkili bir yönetici olmanın yollarından biri de koçluk yapmaktır; yani geri bildirimleri zamanında ve net bir şekilde vermek, moral verici ve düşünceli bir şekilde geri dönüşlerde bulunmak ve aktif bir dinleyici olmaktır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İyi bir yöneticinin öncelikle hangisi olması gerekir?

    İyi bir yöneticinin öncelikle liderlik vasfına sahip olması gerekir. İyi bir yöneticinin sahip olması gereken bazı liderlik özellikleri şunlardır: vizyon sahibi olmak; çalışanları motive etmek; problem çözme becerisine sahip olmak; stratejik düşünebilmek; örnek ve tutarlı davranışlar sergilemek. Ayrıca, iyi bir yöneticinin iletişim becerilerinin gelişmiş olması, empati yapabilmesi, görev dağıtımına hakim olması ve zamanını iyi yönetebilmesi de önemlidir.

    İyi yönetişim ilkeleri nelerdir?

    İyi yönetişim ilkeleri şunlardır: Öngörülebilirlik (tutarlılık). Şeffaflık. Hesap verebilirlik. Sorumluluk. Hakkaniyet (adalet). Katılımcılık. Etkililik. Hukuka bağlılık. Yerindenlik. Ölçülülük.

    Bir yönetici nasıl davranmalı?

    Bir yöneticinin nasıl davranması gerektiği şu şekilde özetlenebilir: İletişim: Çalışanları dinlemeli, fikirlerine değer vermeli ve gerektiğinde yol göstermelidir. Adalet: Tüm çalışanlara eşit mesafede olmalı ve sorunları profesyonelce çözmelidir. Destek: Çalışanların kişisel gelişimlerine destek olmalı ve eğitim fırsatlarını değerlendirmelidir. Takdir: Başarılı çalışmaları takdir etmeli ve motive edici geri bildirimler vermelidir. Liderlik: Değişimleri başlatmalı, izleme ve kalite kontrolünden sorumlu olmalıdır. Örnek Olma: Etik davranışlar sergilemeli ve çevresine örnek olmalıdır. İşbirliği: Çalışanlarla ve diğer yöneticilerle işbirliği içinde olmalıdır. Problem Çözme: Sorunları kaynağında bulup çözüm odaklı yaklaşmalıdır. Otorite: Otoritesini korumalı ve otoriteyi hissettirmelidir.

    Kötü yönetici özellikleri nelerdir?

    Kötü yöneticilerin bazı ortak özellikleri: İletişim eksikliği. Empati eksikliği. Mikro yönetim. Hesap verebilirlik eksikliği. Adam kayırmacılık. Adalet duygusundan yoksunluk. Eleştiriye tahammülsüzlük. Organize olamama. Yüksek sesle konuşma ve hakaret. Çalışanları motive edememe.