Buradasın
İyi bir yönetici nasıl karar verir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
İyi bir yönetici, karar verirken aşağıdaki adımları izler:
- Sorunların Tespiti: Sorunları belirlemek ve tüm açıları göz önünde bulundurmak için soru sormak ve geri bildirim almak önemlidir 1.
- Etkili İletişim: Kararları açık ve etkili bir şekilde iletmek, proje ilerlemesi ve iş süreçleri hakkında güncel kalmak için aktif dinleme yapmak gereklidir 12.
- Eylem Planı Seçimi: En iyi eylem planına karar vermek, açık, spesifik ve uygulanabilir bir plan geliştirmek gerekir 1.
- Veri Analizi: Mümkün olduğunca çok sayıda uygulanabilir ayrıntı toplamak ve bilgileri özümsemek için kendi analizini yapmak veya ilgili çalışanlara görev vermek gereklidir 1.
- Sonuçların Kontrolü: Kararların sonuçlarını not almak, hangi alanlarda iyileştirmeler yapılması gerektiğini belirlemek için önemlidir 1.
- Güncel Planlar: Gerekli değişiklikleri yaparak hareket tarzını güncel tutmak, işe yarayan ve yaramayan şeyleri takip etmek gerekir 1.
- Alçakgönüllülüğü Koruma: Başka bir çalışanın çözümünün kendi çözümünden daha iyi olduğunu kabul edebilmek önemlidir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: