• Buradasın

    İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği, ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik duygu, düşünce ve davranışlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş bir araçtır 12.
    Bu ölçek, şu şekilde oluşturulmuştur:
    • Kompozisyon aşaması: Öğrencilere İngilizce dersi hakkındaki düşünceleri, derste hissettikleri ve dersle ilgili okulda veya okul dışında yaptıkları hakkında kompozisyon yazmaları istenmiştir 14.
    • Madde belirleme: Öğrencilerin yazdığı metinler, eğitim programları, ölçme değerlendirme ve İngilizce eğitimi alanlarında uzman üç akademisyen tarafından incelenmiş ve tutum cümlelerine dönüştürülmüştür 14.
    • Frekans analizi: Ortaya çıkan cümlelerin frekansları hesaplanarak, ifadeler en fazla tekrarlanandan en az tekrarlanana doğru sıralanmıştır 14.
    • Puanlama sistemi: Ölçek, Likert tipi olup, öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyleri dikkate alınarak uzman görüşlerine dayalı üç dereceli bir forma dönüştürülmüştür 4. Bu dereceler "evet", "kısmen" ve "hayır" seçenekleridir 4.
    Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış, tek boyutlu bir yapıya sahip olduğu ve yüksek güvenirlik ve iç tutarlılığa sahip olduğu belirlenmiştir 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ders içi katılım ölçeği nasıl hazırlanır?

    Ders içi katılım ölçeği hazırlamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Öğretmen gözlemi: Öğretmen, öğrencilerin ders ve etkinliklere katılımını gözlemleyerek ölçek üzerinde değerlendirme yapabilir. Öğrenci anketi: Öğrencilere, ders ve etkinliklere katılımları hakkında sorular içeren bir anket uygulanabilir. Öğrenci görüşmesi: Öğrencilerle, ders ve etkinliklere katılımları hakkında bire bir görüşmeler yapılabilir. Ayrıca, ders içi katılım ölçeklerinin otomatik olarak hazırlandığı ve dağıtıldığı çeşitli programlar da bulunmaktadır. Bu programlardan bazıları: bilisimle.com: Ortaokullar ve liseler için farklı öğrenci sayılarına uygun ölçekler sunar. sosyalciniz.net: E-Okuldan veri aktarımı yaparak ölçeklerin otomatik dağılımını sağlar. ayirac.com: Tüm dersler için kullanılabilir ve güncellenebilir bir otomatik dağılım ölçeği sunar.

    İngilizce tutum ölçeğini kim geliştirdi?

    İngilizce tutum ölçeği, Aiken tarafından 1979 yılında geliştirilmiştir.

    İngilizce öğretiminde kullanılan yaklaşımlar nelerdir?

    İngilizce öğretiminde kullanılan bazı yaklaşımlar şunlardır: Bütüncül fiziksel tepki yöntemi (Total physical response). İletişimsel yöntem. Seslerle okuma yöntemi. Dil ortamına yoğunlaşma. İşitsel-dilsel yöntem. İçerik temelli öğrenme. Proje temelli öğrenme. Ayrıca, dilbilgisi-çeviri yöntemi, direkt yöntem, doğal yöntem, telkin yöntemi, danışmanlı dil öğretim yöntemi gibi daha az yaygın yöntemler de bulunmaktadır.

    İngilizce dersine yönelik öğrenme ölçeği nedir?

    İngilizce dersine yönelik öğrenme ölçeği, öğrencilerin İngilizce öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini ölçmek için geliştirilmiş bir ölçme aracıdır. Bu ölçekler genellikle Likert tipi olup, "Kesinlikle Katılıyorum", "Katılıyorum", "Kısmen Katılıyorum", "Katılmıyorum" ve "Kesinlikle Katılmıyorum" gibi cevap seçenekleri içerir. Bazı örnekler: Karcı ve Gündoğdu'nun Ölçeği: "Beğeni", "İstek", "Kariyer" ve "Yetenek" olmak üzere dört faktörden oluşur. Mehdiyev ve diğerlerinin Ölçeği: "Kişisel Kullanım", "Tutum" ve "Özgüven" alt başlıklarından oluşur. Tuncer, Berkant ve Doğan'ın İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği: "Matematik Sevgisi", "Matematik Motivasyonu", "Matematiğin Önemi" ve "Matematik Korkusu" olmak üzere dört faktörden oluşur.

    İngilizce dersinde ölçek olarak ne kullanılır?

    İngilizce dersinde kullanılan bazı ölçekler şunlardır: İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği. İlköğretim İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği. Ortaokul İngilizce Dersi Tutum Ölçeği. Ayrıca, İngilizce dil becerilerinin değerlendirilmesinde çoktan seçmeli sorular, boşluk doldurma, doğru-yanlış soruları gibi objektif test teknikleri de kullanılmaktadır.

    İngilizce öğretiminde biçimlendirici değerlendirme nedir?

    İngilizce öğretiminde biçimlendirici değerlendirme, öğrencilerin programda belirtilen kazanımlara ulaşması aşamasındaki süreci takip etmek ve geliştirme yönünde tedbirler almak amacıyla yapılan bir değerlendirme türüdür. Biçimlendirici değerlendirmenin bazı özellikleri: Sistematik bir süreçtir. Öğrencileri aktif katılımcı yapar. Derslerin uyarlanmasını sağlar. Sonuç odaklı değildir. Biçimlendirici değerlendirme, öğrencilerin İngilizce derslerinde daha aktif kullanmalarına ve hatalarını zamanında düzeltmelerine olanak tanıyarak başarı oranlarını artırır.

    İngilizce kazanımları nasıl değerlendirilir?

    İngilizce kazanımlarının değerlendirilmesinde alternatif ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılabilir. Bu yöntemler arasında şunlar yer alır: Performans görevleri: Yaratıcı performanslar (sergi, dergi, gazete, pano, tarih şeridi, rol oynama vb.), yazılı görevler (araştırma raporu, makale, kompozisyon), sunumlar ve sınıf dışı çalışmalar (bilgi toplama, metin okuma, görüşme yapma). Portfolyo (öğrenci ürün dosyası). Öz ve akran değerlendirmesi: Dereceli puanlama anahtarları, kontrol listeleri veya açık uçlu sorular kullanılarak yapılabilir. Kavram haritaları, doğru-yanlış soruları, yapılandırılmış grid, açık uçlu sorular, tanılayıcı dallanmış ağaç, kelime ilişkilendirme testi, proje, poster gibi yöntemler. Ayrıca, kazanımların değerlendirilmesinde Bloom Taksonomisi kullanılabilir. Değerlendirme sürecinde, geri bildirimlerin her bir öğrenci için belirlenen öğrenme çıktılarına odaklanması ve akranlarla karşılaştırma içermemesi önerilir.