• Buradasın

    İngilizce tutum ölçeğini kim geliştirdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İngilizce tutum ölçeğini geliştiren bazı kişiler şunlardır:
    • Aydoslu (2005) 12. "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği"ni geliştirmiştir 12.
    • Baş (2012) 12. İlköğretim öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik tutumlarını ölçmek için bir ölçek oluşturmuştur 12.
    • Tuncer, Berkant ve Doğan (2015) 2. Matematik ve fen bilimleri dersine yönelik tutum ölçeğini İngilizce dersine uyarlamışlardır 2.
    • Aydoğmuş ve Kurnaz (2017) 12. Ortaokul İngilizce dersi için bir tutum ölçeği geliştirmişlerdir 12.
    • Orakcı (2017) 12. "İngilizce Dersine Yönelik Tutum Ölçeği"ni oluşturmuştur 12.
    Ayrıca, Saracaloğlu (1992) da "Yabancı Dile Yönelik Tutum Ölçeği" geliştirmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği nedir?

    İngilizce dersine yönelik tutum ölçeği, ortaokul öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik duygu, düşünce ve davranışlarını ölçmek amacıyla geliştirilmiş bir araçtır. Bu ölçek, şu şekilde oluşturulmuştur: Kompozisyon aşaması: Öğrencilere İngilizce dersi hakkındaki düşünceleri, derste hissettikleri ve dersle ilgili okulda veya okul dışında yaptıkları hakkında kompozisyon yazmaları istenmiştir. Madde belirleme: Öğrencilerin yazdığı metinler, eğitim programları, ölçme değerlendirme ve İngilizce eğitimi alanlarında uzman üç akademisyen tarafından incelenmiş ve tutum cümlelerine dönüştürülmüştür. Frekans analizi: Ortaya çıkan cümlelerin frekansları hesaplanarak, ifadeler en fazla tekrarlanandan en az tekrarlanana doğru sıralanmıştır. Puanlama sistemi: Ölçek, Likert tipi olup, öğrencilerin yaş ve sınıf düzeyleri dikkate alınarak uzman görüşlerine dayalı üç dereceli bir forma dönüştürülmüştür. Ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizleri yapılmış, tek boyutlu bir yapıya sahip olduğu ve yüksek güvenirlik ve iç tutarlılığa sahip olduğu belirlenmiştir.