• Buradasın

    İl ilçe milli eğitim müdürlükleri yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği, il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerinin teşkilat, görev, yetki ve sorumluluklarını düzenleyen bir yönetmeliktir 123.
    Amaçları:
    • Eğitim hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak 123.
    • Eğitim politikaları ve stratejik planları, mevzuat ve programlar doğrultusunda yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine etmek 23.
    Kapsamı:
    • Millî Eğitim Bakanlığı'na bağlı il ve ilçe millî eğitim müdürlüklerini kapsar 123.
    Dayanağı:
    • 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu ve 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilât ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır 23.
    Bazı görev ve sorumluluklar:
    • Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak 23.
    • Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak 23.
    • Öğrencilerin yatılılık ve burslulukla ilgili işlemlerini yürütmek 23.
    • Eğitim kurumlarının hizmet, verimlilik ve donatım standartlarını uygulamak 4.
    İlgili yönetmelik, 26 Nisan 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği'nde güncellenmiştir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İl ve ilçe milli eğitim müdürleri nasıl atanır?

    İl ve ilçe milli eğitim müdürlerinin atanma süreçleri şu şekildedir: İlçe Milli Eğitim Müdürü Ataması: Yazılı veya sözlü sınav başarısı: İlçe milli eğitim müdürü olmak için yazılı veya yazılı-sözlü sınavı başarıyla tamamlamak gereklidir. Tecrübe şartı: Eğitim kurumu müdürlüğü görevinde en az dört yıl asaleten görev yapmış olmak veya şube müdürü kadrosunda en az iki yıl asaleten görev yapmış olmak gerekir. Öğretmenlik adaylığı: Öğretmenlikte adaylığının kaldırılmış olması gereklidir. İl Milli Eğitim Müdürü Ataması: Özel şart yok: İl milli eğitim müdürü olmak için özel bir şart aranmaz; en az 10 yıllık hizmeti olan ve 4 yıllık fakülte mezunu her memur il milli eğitim müdürü olarak atanabilir. Atama süreçleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın ilgili yönetmeliklerine ve mevzuatına tabidir.

    Milli Eğitim Bakanlığı il ve ilçe teşkilatları nasıl yapılandırılmıştır?

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) il ve ilçe teşkilatları, 26 Nisan 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği"ne göre yapılandırılmıştır. İl teşkilatında hizmetlerin büyük kısmı şube müdürlükleri tarafından yürütülür. İlçe teşkilatında ise bilgi işlem ve iş sağlığı güvenliği hizmetleri bürolar tarafından yürütülür. Bazı şube müdürlükleri ve görevleri: Temel Eğitim Hizmetleri Şubesi: Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak ve geliştirmek, kayıt alanlarını belirlemek. Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Şubesi: Eğitim teknolojileriyle ilgili hizmetleri yürütmek. Mesleki Gelişim Şubesi: Öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitimler düzenlemek. İl ve ilçe milli eğitim komisyonları, eğitim-öğretim faaliyetlerini planlamak ve önerilerde bulunmak amacıyla oluşturulur.

    İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri nereye bağlıdır?

    İl ve ilçe millî eğitim müdürlükleri, Millî Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlıdır. İl millî eğitim müdürlükleri, illerde doğrudan il millî eğitim müdürüne bağlıdır. İlçe millî eğitim müdürlükleri, ilçelerde doğrudan ilçe millî eğitim müdürüne bağlıdır.

    İlçe milli eğitim müdürlüğü ne iş yapar?

    İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Eğitim programlarının uygulanması: Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak ve uygulama rehberleri hazırlamak. Ders kitapları ve eğitim materyalleri: Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek. Fırsat eşitliği: Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak. Araştırma ve projeler: Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak. Eğitim kurumları: Eğitim kurumlarının açma, kapatma ve isim verme işlemlerini yürütmek. Öğrenci işlemleri: Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme işlemlerini yürütmek. Sosyal ve kültürel etkinlikler: Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. Okul sağlığı: Okul sağlığı ile afet ve acil durum, çevre ve atık yönetimine ilişkin hizmetlerin yürütülmesinde destek sağlamak. Personel işlemleri: Yöneticilerin, öğretmenlerin ve diğer personelin atama, yer değiştirme ve benzeri işlemlerini yapmak.

    İlçe milli eğitim müdürlüğünde hangi birimler var?

    İlçe milli eğitim müdürlüğünde bulunan bazı birimler şunlardır: Özel büro. Şube müdürlükleri. Bölümler. Birimlerin yapısı ve isimleri, il veya ilçenin milli eğitim şube müdürü kadro sayısına göre değişiklik gösterebilir.

    İlçe ve il milli eğitim müdürlüğü arasındaki fark nedir?

    İlçe ve il milli eğitim müdürlüğü arasındaki temel farklar şunlardır: Bağlılık: İl milli eğitim müdürlükleri doğrudan il milli eğitim müdürüne, ilçe milli eğitim müdürlükleri ise doğrudan ilçe milli eğitim müdürüne bağlıdır. Teşkilat Yapısı: İl milli eğitim müdürlükleri, şube müdürlükleri ve doğrudan il milli eğitim müdürüne bağlı birimler/bürolar aracılığıyla teşkilatlandırılırken, ilçe milli eğitim müdürlükleri özel büro ve şube müdürlükleri ile teşkilatlanır. Görev ve Sorumluluklar: İl milli eğitim müdürleri, eğitim politikalarını yönetmek, denetlemek ve koordine etmek gibi daha geniş kapsamlı görevlere sahiptir. Ayrıca, il milli eğitim müdürlükleri genellikle daha fazla personel ve birime sahip olup, daha karmaşık bir yapı sergiler.

    İl Milli Eğitim Müdürlüğü ne iş yapar?

    İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Eğitim hizmetlerinin yönetimi: Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak, ders kitapları ve eğitim materyalleriyle ilgili işlemleri yürütmek. Eğitim kurumlarına yönelik çalışmalar: Eğitim kurumlarının fiziki imkanlarını geliştirmek, açma-kapatma işlemlerini yürütmek, kurumlar arasında işbirliğini sağlamak. Öğrencilere yönelik hizmetler: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek, öğrencilerin kayıt-kabul ve bursluluk işlemlerini gerçekleştirmek. Proje ve araştırma faaliyetleri: Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, ulusal ve uluslararası araştırma projelerini takip etmek. Stratejik planlama: Okul ve kurumların stratejik planlarını hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek. İstatistik ve veri yönetimi: İstatistiksel verileri toplamak, güncelleştirmek ve analiz etmek. Bürokrasi ve mevzuat işleri: Personel, özlük, disiplin ve ödül işlemlerini yürütmek, güvenlik soruşturmalarını yapmak.