• Buradasın

    Milli Eğitim Bakanlığı il ve ilçe teşkilatları nasıl yapılandırılmıştır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) il ve ilçe teşkilatları, 26 Nisan 2025 tarihli Resmî Gazete'de yayımlanan "Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği"ne göre yapılandırılmıştır 15.
    İl teşkilatında hizmetlerin büyük kısmı şube müdürlükleri tarafından yürütülür 24. Ancak, hukuk, bilgi işlem, sivil savunma ve iş sağlığı güvenliği gibi bazı hizmetler doğrudan il milli eğitim müdürüne bağlı birimler tarafından yürütülür 124.
    İlçe teşkilatında ise bilgi işlem ve iş sağlığı güvenliği hizmetleri bürolar tarafından yürütülür 24.
    Bazı şube müdürlükleri ve görevleri:
    • Temel Eğitim Hizmetleri Şubesi: Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırmak ve geliştirmek, kayıt alanlarını belirlemek 45.
    • Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Şubesi: Eğitim teknolojileriyle ilgili hizmetleri yürütmek 14.
    • Mesleki Gelişim Şubesi: Öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik hizmet içi eğitimler düzenlemek 14.
    İl ve ilçe milli eğitim komisyonları, eğitim-öğretim faaliyetlerini planlamak ve önerilerde bulunmak amacıyla oluşturulur 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 ve 652 Sayılı KHK'ya göre Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatı hangi birimlerden oluşur?

    657 ve 652 Sayılı KHK'ya göre Milli Eğitim Bakanlığı merkez teşkilatı aşağıdaki birimlerden oluşur: Genel Müdürlükler: Temel Eğitim Genel Müdürlüğü; Ortaöğretim Genel Müdürlüğü; Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü; Din Öğretimi Genel Müdürlüğü; Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü; Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü; Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü; Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü; Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü; Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü; Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü; Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü. Başkanlıklar: Teftiş Kurulu Başkanlığı; Strateji Geliştirme Başkanlığı; Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü; İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğü; Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Diğer Birimler: Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı; İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı; Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği; Özel Kalem Müdürlüğü.

    Milli Eğitim Bakanlığı il ve ilçe müdürlükleri hangi kanuna tabidir?

    Milli Eğitim Bakanlığı il ve ilçe müdürlükleri, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve 25/8/2011 tarihli ve 652 sayılı Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tabidir.

    İlçe milli eğitim müdürlüğünde hangi birimler var?

    İlçe milli eğitim müdürlüğünde bulunan bazı birimler şunlardır: Özel büro. Şube müdürlükleri. Bölümler. Birimlerin yapısı ve isimleri, il veya ilçenin milli eğitim şube müdürü kadro sayısına göre değişiklik gösterebilir.

    T.C. Milli eğitim Bakanlığı hangi bakanlığa bağlıdır?

    Türkiye Cumhuriyeti Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı'na bağlı olarak çalışmaktadır.

    İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri nereye bağlıdır?

    İl ve ilçe millî eğitim müdürlükleri, Millî Eğitim Bakanlığı'na (MEB) bağlıdır. İl millî eğitim müdürlükleri, illerde doğrudan il millî eğitim müdürüne bağlıdır. İlçe millî eğitim müdürlükleri, ilçelerde doğrudan ilçe millî eğitim müdürüne bağlıdır.

    İlçe milli eğitim müdürlüğü ne iş yapar?

    İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nün bazı görevleri: Eğitim programlarının uygulanması: Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak ve uygulama rehberleri hazırlamak. Ders kitapları ve eğitim materyalleri: Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin işlemleri yürütmek. Fırsat eşitliği: Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak. Araştırma ve projeler: Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından yararlanmak. Eğitim kurumları: Eğitim kurumlarının açma, kapatma ve isim verme işlemlerini yürütmek. Öğrenci işlemleri: Öğrencilerin kayıt-kabul, nakil, kontenjan, ödül, disiplin ve başarı değerlendirme işlemlerini yürütmek. Sosyal ve kültürel etkinlikler: Öğrencilerin ulusal ve uluslararası sosyal, kültürel ve sportif etkinliklerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek. Okul sağlığı: Okul sağlığı ile afet ve acil durum, çevre ve atık yönetimine ilişkin hizmetlerin yürütülmesinde destek sağlamak. Personel işlemleri: Yöneticilerin, öğretmenlerin ve diğer personelin atama, yer değiştirme ve benzeri işlemlerini yapmak.

    Milli eğitim Bakanlığı'nın görevi nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) bazı görevleri: Eğitim programları tasarlama ve uygulama. Ulusal politikalar belirleme. Eğitime erişimi kolaylaştırma. Özel yetenek sahibi kişilere yönelik programlar geliştirme. Eğitim kurumlarını açma ve denetleme. Yurt dışı eğitim işlerini yürütme.