• Buradasın

    Hangi öğrenciler dezavantajlı kabul edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Dezavantajlı kabul edilen öğrenciler arasında şunlar bulunur:
    • Göçmen öğrenciler 14;
    • Engelli çocuklar 14;
    • Çocuk işçiler 4;
    • Uyuşturucu bağımlısı çocuklar 4;
    • Aile bütünlüğü bozulmuş çocuklar 4;
    • Yoksulluk içindeki çocuklar 13;
    • Az gelişmiş bölgelerdeki ve kırsal kesimdeki çocuklar 13;
    • Romanlar 34;
    • Çatışma ortamındaki çocuklar 3;
    • Anadili Türkçe olmayan çocuklar 34.
    Ayrıca, dezavantajlı öğrenciler, sosyal, ekonomik veya politik açıdan diğer gruplara göre daha zor durumda olan bireyler olarak da tanımlanabilir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Özel eğitimde hangi öğrenciler var?

    Özel eğitimde yer alan öğrenciler, bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından anlamlı düzeyde farklılık gösteren bireylerden oluşur. Özel eğitime ihtiyaç duyan öğrenci grupları: Zihinsel yetersizlik; İşitme yetersizliği; Görme yetersizliği; Bedensel yetersizlik; Dil ve konuşma yetersizliği; Öğrenme güçlüğü; Otizm spektrum bozukluğu; Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu; Özel yetenek. Ayrıca, sağlık problemleri nedeniyle örgün eğitim kurumlarından yararlanamayan öğrenciler için evde eğitim hizmeti de sunulmaktadır.

    Dezavantaj ne anlama gelir?

    Dezavantaj, avantajlı olmama durumu anlamına gelir. Bir rekabet içinde rakibe karşı geriden başlamak veya bir futbol maçında rakibin sahasında oynamak gibi durumlar dezavantaj olarak anlatılabilir. Dezavantaj kelimesinin eş anlamlıları arasında drawback ve downside bulunur.

    Öğrenci tipleri nelerdir?

    Bazı öğrenci tipleri: Tepkici tipler: Duygusal, sevecen, etrafa pozitif enerji saçan. Eylemci tipler: Oyuncu ve yaratıcı. Israrcı tipler: İnanç ve değerler doğrultusunda hareket eden. Bağımlı tipler: Çalışmak, başarmak ve görevlerini yerine getirmek için hep başkalarının yardımına ihtiyaç duyan. Gölge tipler: Aşırı sessiz, içe kapanık, varlığı yokluğu bir fark edilmeyen. Yabancılaşmış tipler: Eğitim öğretimden kopuk, suça meyilli. Maskot öğrenci: Sınıfı güldüren, eğlendiren. Sabotajcı öğrenci: Tek amacı dersi bölmek olan. Gözden düşmüş öğrenci: Öğretmen tarafından ötekileştirilen, umursanmayan. Sosyal öğrenci: Sosyal etkinlik düşkünü, akademik başarıyı umursamayan.

    Dezavantajlı çocuklar neden daha az başarılı?

    Dezavantajlı çocukların daha az başarılı olmasının bazı nedenleri: Sosyo-ekonomik durum: Dezavantajlı ailelerden gelen çocuklar, ekonomik yetersizlikler nedeniyle eğitim fırsatlarına eşit erişemeyebilir. Okul ve eğitim olanakları: Dezavantajlı okullarda fiziksel altyapı, materyal ve teknolojik donanım eksiklikleri olabilir. Aile faktörleri: Düşük ebeveyn eğitim seviyesi, geçim sıkıntıları ve eğitime verilen önemin azlığı, çocukların eğitim sürecini olumsuz etkileyebilir. Psikolojik ve sosyal etkiler: Yoksulluk, aile içinde şiddet, depresif ruh hali gibi durumlar çocukların psikolojik ve sosyal gelişimini olumsuz etkileyebilir. Sınıf tekrarları: Dezavantajlı çocuklar arasında sınıf tekrarlama oranı daha yüksek olabilir. Bu dezavantajların üstesinden gelmek için sosyal politikalar ve koruyucu aile gibi uygulamalar önemlidir.

    Dezavantajlı gruplar için çözümler nelerdir?

    Dezavantajlı gruplar için bazı çözüm önerileri: Sosyal içerme politikaları: Sosyal devlet anlayışı, dezavantajlı grupların sosyal dışlanmalarına neden olan faktörleri ortadan kaldırmayı hedefler. Eğitim ve meslek kursları: Belediyeler gibi kurumlar, meslek ve beceri kazandırma kurslarıyla dezavantajlı grupların sosyal yaşama katılımını destekler. Manevi bakım ve rehberlik: Dini kurumlar, sivil toplum örgütleri ve belediyeler, manevi bakım ve rehberlik hizmetleri sunar. Yasal düzenlemeler: Merkezi yönetimler, engellilerin toplumsal hayata katılımını kolaylaştırıcı düzenlemeler yapılmasını hedefler. Toplumsal farkındalık: Dezavantajlı gruplara yönelik toplumsal farkındalık artırılarak, bireylerin bu grupların sorunlarını çözme konusunda teşvik edilmesi sağlanabilir. Dezavantajlı gruplar arasında bedensel ve zihinsel engelliler, göçmenler, çocuklar, gençler, yaşlılar, kadınlar, yoksullar ve azınlık gruplar bulunur.

    Bir insan neden dezavantajlı olur?

    Bir insanın dezavantajlı olmasının bazı nedenleri: Ekonomik zorluklar. Eğitim eksikliği. Sağlık sorunları. Konut sorunları. Toplumsal dışlanma ve ayrımcılık. Sosyal izolasyon. Dezavantajlı bireyler genellikle bedensel ve zihinsel engelliler, göçmenler, çocuklar, gençler, yaşlılar, kadınlar, yoksullar gibi gruplardan oluşur.

    Özel hak tanınan öğrenciler kimler?

    Özel hak tanınan öğrenciler, bursluluk sınavında belirli kanunlar kapsamında avantaj sağlanan öğrencileri ifade eder. Bu öğrenciler şunlardır: 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ve 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu kapsamındaki öğrenciler. 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamındaki şehit ve gazi çocukları. 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun kapsamındaki öğrenciler. 5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu kapsamındaki harp veya vazife malulü sayılanların çocukları. Ayrıca, maddi durumu yetersiz, sosyal durumu dezavantajlı (yetim, öksüz, engelli, göçmen gibi) ve akademik başarısı yüksek öğrenciler de özel hak tanınan öğrenciler arasında yer alabilir.