• Buradasın

    Görsel Sanatlar dersi performans ölçeği nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel Sanatlar dersi performans ölçeği oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
    • GorselSanatlar.org sitesinde "Görsel Sanatlar Dersi Ders İçi Performans Değerlendirme Ölçeği" bulunmaktadır 1.
    • Academia.edu sitesinde, görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgiler yer almaktadır 2.
    • Alonot.com sitesinde, "Görsel Sanatlar Dersi Değerlendirme Ölçeği Formu" mevcuttur 45.
    Ayrıca, bilisimle.com sitesinde, ortaokul ve lise öğrencileri için hazırlanmış ders içi katılım ve proje ölçekleri bulunmaktadır 3.
    Ölçek oluştururken, öğrencilerin özgün çalışmaları, verilenleri uygulama ve çözümleme yetenekleri, zamanı ve araç-gereci kullanma yeterlikleri gibi kriterlere dikkat edilebilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görsel sanatlar dersi için hangi etkinlikler yapılabilir?

    Görsel sanatlar dersi için çeşitli etkinlikler yapılabilir: 1. Agamograph Tekniği: Türk bayrağı veya diğer temalar üzerine agamograph tekniği ile boyama ve katlama çalışmaları. 2. İnsan Yüzü Şablonları: İnsan yüzü ve yüz organlarını içeren siyah beyaz şablonlar ile boyama. 3. Böcek Yapma Etkinliği: Boyayıp kestikten sonra kendi böceklerini oluşturma. 4. Müze ve Sanat Galerisi Ziyaretleri: Müze, ören yeri veya sanat galerilerine planlı ziyaretler. 5. Üç Boyutlu Çalışmalar: Origami, kil ile şekillendirme gibi teknikler kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapma. 6. Sanat Eseri Analizi: Sanat eserlerini basitten karmaşığa doğru eser eleştirisi yöntemi ile inceleme. 7. Doğa Gözlemleri: Doğayı gözlemleyerek, doğada gördükleri varlıkları resimleme.

    Görsel sanatlar dersi ortalamayı etkiler mi?

    Görsel sanatlar dersi, öğrencinin ortalamasını doğrudan etkiler, ancak diğer derslere göre daha az oranda. Ancak, görsel sanatlar dersinden alınan not, öğrencinin takdir veya teşekkür belgesi alıp alamayacağını etkileyebilir.

    Görsel Sanatlar dersinde hangi ölçme araçları kullanılır?

    Görsel Sanatlar dersinde kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır: 1. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeleri için kullanılır. 2. Kontrol Listeleri: Öğrencinin sürece katılımını ve belirli davranışları ölçen listelerdir. 3. Derecelendirme Ölçekleri: Performansı çeşitli düzeyleriyle tanımlayan ve ölçütlerin ne dereceye kadar karşılandığını gösteren araçlardır. 4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonudur. 5. Görüşme ve Gözlemler: Öğrencilerin kazanımları anlama düzeylerini değerlendirmek için kullanılır. 6. Performans ve Proje Ödevleri: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak ürün ortaya koymalarını değerlendirir. 7. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin sanatçılar, tarihi eserler veya kendi çalışmaları hakkında sözlü olarak cevapladıkları sorulardır.

    Görsel sanatlar uygulama basamakları nelerdir?

    Görsel sanatlar uygulama basamakları şunlardır: 1. Araştırma: Yapılacak çalışma konusuyla ilgili araştırmalar yapılır. 2. Bilgiye Ulaşma: Toplanan bilgiler değerlendirilir ve gerekli veriler elde edilir. 3. Gözlem: Seçilen konuyla ilgili sanat çalışması süreci gözlemlenir. 4. Malzemelerin Belirlenmesi: Çalışma için gerekli malzemeler seçilir. 5. Tasarlama: Ne yapılacağının düşünülmesi ve bunun kağıda dökülmesi. 6. Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasının son haline getirilmesi. 7. Görüntüleme: Çalışmanın tüm sınıfa anlatılması veya öğretmenin incelemesine sunulması.

    Görsel sanatlar yıllık planı nasıl hazırlanır?

    Görsel sanatlar yıllık planı hazırlarken şu adımlar izlenebilir: 1. Kazanımların Belirlenmesi: Her sınıf düzeyinde verilecek kazanımlar, belirli bir sıralama yerine karışık olarak ele alınabilir, ancak tamamının eğitim öğretim yılı sonuna kadar gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır. 2. Diğer Derslerle İlişkilendirme: Kazanımlar, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Matematik gibi derslerle ilişkilendirilmelidir. 3. Sanat Tarihi ve Güncel Örnekler: Öğretmen, sanat tarihi şeridi oluşturarak önemli sanatçılar ve sanat eserlerinden örnekler vermelidir. 4. Değerlerin Kazandırılması: Değerlerin, kazanımların içeriğine göre öğrenciler tarafından benimsenmesi sağlanmalıdır. 5. Etkinlik ve Yöntemlerin Çeşitliliği: Öğrencilerin fikirlerini yazılı, sözlü, ritmik ve drama gibi yöntemlerle ifade etmeleri sağlanmalıdır. 6. Materyal ve Teknik Kullanımı: Öğrencilerin farklı materyal ve teknikleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapmaları teşvik edilmelidir. 7. Sergi ve Sunum Dosyaları: Öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesi ve sunum dosyaları oluşturmaları için fırsatlar sunulmalıdır. Örnek yıllık planlar, aşağıdaki sitelerde bulunabilir: defterdoldur.com; evraksepeti.com; sinifdefterim.com.

    Görsel sanatlar dersi neden önemlidir?

    Görsel sanatlar dersi önemlidir çünkü: 1. Yaratıcılığı Geliştirir: Öğrencilerin hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını hızlı bir şekilde geliştirir. 2. Estetik Duyarlılık Kazandırır: Estetik bilinç ve duygusal gelişim sağlar. 3. Kendini İfade Etme Becerisi: Sanat, çocukların ve gençlerin kendilerini ifade edebilmeleri için etkili bir araçtır. 4. Zihinsel Gelişimi Destekler: Görsel sanatlar, çocukların zihinsel gelişimlerine ve motor becerilerine katkı sağlar. 5. Kültürel Mirası Tanıtır: Farklı kültürleri ve sanat eserlerini tanıyarak, kültürel mirasa değer vermeyi öğretir. 6. Eleştirel Düşünme Yeteneği: Sanat eserleri üzerinde tartışma ve analiz yaparak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirir.

    Görsel sanatlar öğrenci dosyası nasıl puanlanır?

    Görsel sanatlar öğrenci dosyası (portfolyo) puanlanırken şu yöntemler kullanılabilir: Derecelendirilmiş Puanlama Anahtarları (DPA/Rubric). Gözlem Formları ve Kontrol Listeleri. Öz ve Akran Değerlendirme. Portfolyo değerlendirmelerinde puanlamalar genel bir izlenimle yapılırsa verilen puanlar geçerli ve güvenilir olmaz.