• Buradasın

    Görsel Sanatlar dersinde hangi ölçme araçları kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel Sanatlar dersinde kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır:
    1. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeleri için kullanılır 13.
    2. Kontrol Listeleri: Öğrencinin sürece katılımını ve belirli davranışları ölçen listelerdir 13.
    3. Derecelendirme Ölçekleri: Performansı çeşitli düzeyleriyle tanımlayan ve ölçütlerin ne dereceye kadar karşılandığını gösteren araçlardır 13.
    4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonudur 23.
    5. Görüşme ve Gözlemler: Öğrencilerin kazanımları anlama düzeylerini değerlendirmek için kullanılır 13.
    6. Performans ve Proje Ödevleri: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak ürün ortaya koymalarını değerlendirir 14.
    7. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin sanatçılar, tarihi eserler veya kendi çalışmaları hakkında sözlü olarak cevapladıkları sorulardır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Görsel sanatlar dersinde sınav mı proje mi?

    Görsel sanatlar dersinde sınav ve proje uygulamaları okuldan okula farklılık gösterebilir. Bazı okullarda görsel sanatlar dersinde sınav yapılmazken, bazı okullarda klasik sınav formatından farklı olarak şu değerlendirme yöntemleri uygulanabilir: Portfolyo sunumu. Uygulama sınavları. Ayrıca, bazı okullarda görsel sanatlar dersinde yazılı sınav yapılarak, öğrenciler sanat tarihi, teknik bilgiler ve sanat akımlarıyla ilgili sorularla değerlendirilebilir. Görsel sanatlar dersinde sınav veya proje olarak not girişi, e-okula "ürün dosyası" olarak yapılır.

    Görsel sanatlar dersi uygulama planı nasıl hazırlanır?

    Görsel Sanatlar dersi uygulama planı hazırlarken aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Öğrenme Hedefleri: Öğrencilerin ders sonunda ne öğreneceklerini net bir şekilde belirleyin. 2. Materyaller: Sanat etkinliği için gerekli malzemelerin listesini hazırlayın. 3. Giriş: Dersin konusunu ilgi çekici bir şekilde tanıtın. 4. Öğretici Adımlar: Öğrencilere rehberlik edecek etkinlikler dizisi planlayın. 5. Değerlendirme: Öğrencilerin anlayışını değerlendirme yöntemlerini belirleyin. 6. Uzantılar: Daha fazla keşif için ek aktiviteler ekleyin. 7. Uyarlamalar: Farklı öğrenciler için değişiklikler planlayın. 8. Kapanış: Öğrenmeyi pekiştirmek için sonuç etkinliği planlayın. 9. Yansıma: Ders sonrası değerlendirme ve kendini yansıtma için zaman ayırın. Görsel Sanatlar dersi uygulama planı için aşağıdaki kaynaklar da kullanılabilir: orgm.meb.gov.tr. avys.omu.edu.tr. fsmli.com.

    Görsel sanatlar dersi için hangi etkinlikler yapılabilir?

    Görsel sanatlar dersi için çeşitli etkinlikler yapılabilir: 1. Agamograph Tekniği: Türk bayrağı veya diğer temalar üzerine agamograph tekniği ile boyama ve katlama çalışmaları. 2. İnsan Yüzü Şablonları: İnsan yüzü ve yüz organlarını içeren siyah beyaz şablonlar ile boyama. 3. Böcek Yapma Etkinliği: Boyayıp kestikten sonra kendi böceklerini oluşturma. 4. Müze ve Sanat Galerisi Ziyaretleri: Müze, ören yeri veya sanat galerilerine planlı ziyaretler. 5. Üç Boyutlu Çalışmalar: Origami, kil ile şekillendirme gibi teknikler kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapma. 6. Sanat Eseri Analizi: Sanat eserlerini basitten karmaşığa doğru eser eleştirisi yöntemi ile inceleme. 7. Doğa Gözlemleri: Doğayı gözlemleyerek, doğada gördükleri varlıkları resimleme.

    8. sınıf görsel sanatlar dersi konuları nelerdir?

    8. sınıf görsel sanatlar dersi konuları, Görsel İletişim ve Biçimlendirme, Kültürel Miras ve Sanat Eleştirisi ve Estetik olmak üzere üç ana öğrenme alanını kapsar. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Güncel olayları görsel sanat çalışmasına yansıtma. Farklı bakış açılarıyla (kuş bakışı, balıkgözü, solucan bakışı, karşıdan bakış) çizim yapma. Üç boyutlu çalışmalar yapma. Sanat elemanları (renk, çizgi, biçim, form, doku, mekân/uzam) ve tasarım ilkelerini (ritim, denge, oran-orantı, vurgu, birlik, çeşitlilik, hareket, zıtlık) kullanma. Kültürel Miras: Dönem, üslup ve kullanılan malzemelere göre sanat eserlerini karşılaştırma. Müzelerdeki eserlerin korunmasının önemini kavrama. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Sanat eserlerindeki görsel dilin ifadeleri aktarmadaki etkisini analiz etme. Sanatın tanımlamasını yapma. Çağdaş medyadaki imaj, yazı ve sembol gibi unsurların etkisini analiz etme. Ayrıca, 8. sınıf görsel sanatlar dersi kapsamında "Tek Kaçışlı Perspektif" ve "İstanbul Arkeoloji Müzesi" gibi projeler de yer alabilir.

    Görsel sanatlar dersi için hangi materyaller kullanılır?

    Görsel sanatlar dersinde kullanılan bazı materyaller: Boya ve fırçalar: Akrilik boya, yağlı boya, suluboya, pastel boya, kuru boya, akrilik boya fırçası, sulu boya fırçası. Kağıt ve tuval: Farklı gramajlarda ve dokularda kağıt, 35x50 resim kağıdı, resim defteri, fon kartonu, 35x50 tuval. Kalemler: Resim kalemi, 2B-4B resim kalemi, siyah pilot kalem. Yapıştırıcılar: Tutkal, pirit yapıştırıcı, uhu tac patafix. Diğer malzemeler: Makas, 30 cm'lik cetvel, grapon kağıdı, ıslak mendil, plastik tabak. Heykel malzemeleri: Kil, taş, ahşap, metal, cam. Baskı teknikleri: Litografi, taş baskı, linolyum kesimi, serigrafi. Dijital araçlar: Fotoğraf makinesi, tablet, akıllı tahta. Gerçek nesneler ve örnekler: Sanatçı katalogları, tıpkıbasımlar, pazıl/bulmacalar, gerçek nesneler.

    Görsel sanatlarda hangi ölçek kullanılır?

    Görsel sanatlarda kullanılan bazı ölçekler: Çekim ölçekleri. Ölçme ölçekleri. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı'nın görsel sanatlar dersinde kullanılmak üzere belirlediği çeşitli ölçme ve değerlendirme ölçekleri de bulunmaktadır.

    Görsel Sanatların temel ilkeleri nelerdir?

    Görsel sanatların temel ilkeleri şunlardır: Renk. Form (Biçim). Doku. Denge. Ritim. Hareket. Alan. Kontrast. Vurgu. Desen. Bu ilkeler, sanat eserlerinin estetik değerini artırmak ve izleyicinin gözünde çağrışımlar uyandırmak için kullanılır.