• Buradasın

    Görsel sanatlar yıllık planı nasıl hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Görsel sanatlar yıllık planı hazırlarken şu adımlar izlenebilir:
    1. Kazanımların Belirlenmesi: Her sınıf düzeyinde verilecek kazanımlar, belirli bir sıralama yerine karışık olarak ele alınabilir, ancak tamamının eğitim öğretim yılı sonuna kadar gerçekleştirilmesi sağlanmalıdır 1.
    2. Diğer Derslerle İlişkilendirme: Kazanımlar, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, Matematik gibi derslerle ilişkilendirilmelidir 1.
    3. Sanat Tarihi ve Güncel Örnekler: Öğretmen, sanat tarihi şeridi oluşturarak önemli sanatçılar ve sanat eserlerinden örnekler vermelidir 1.
    4. Değerlerin Kazandırılması: Değerlerin, kazanımların içeriğine göre öğrenciler tarafından benimsenmesi sağlanmalıdır 1.
    5. Etkinlik ve Yöntemlerin Çeşitliliği: Öğrencilerin fikirlerini yazılı, sözlü, ritmik ve drama gibi yöntemlerle ifade etmeleri sağlanmalıdır 2.
    6. Materyal ve Teknik Kullanımı: Öğrencilerin farklı materyal ve teknikleri kullanarak üç boyutlu çalışmalar yapmaları teşvik edilmelidir 24.
    7. Sergi ve Sunum Dosyaları: Öğrencilerin çalışmalarının sergilenmesi ve sunum dosyaları oluşturmaları için fırsatlar sunulmalıdır 12.
    Örnek yıllık planlar, aşağıdaki sitelerde bulunabilir:
    • defterdoldur.com 2;
    • evraksepeti.com 3;
    • sinifdefterim.com 5.

    Konuyla ilgili materyaller

    8. sınıf görsel sanatlar bep planı nasıl yapılır?

    8. sınıf görsel sanatlar BEP planı yapmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: evraksepeti.com sitesinde 2024-2025 eğitim öğretim yılı için 8. sınıf görsel sanatlar BEP planı bulunmaktadır. sinifogretmeniyiz.biz sitesinde 8. sınıf görsel sanatlar bireyselleştirilmiş eğitim programı planı yer almaktadır. gorselsanatlar.org sitesinde BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı) dokümanları mevcuttur. egitimsayfam.com sitesinde 2022-2023 yılına ait 8. sınıf görsel sanatlar BEP planı indirilebilir. BEP planı hazırlarken bir uzmana danışılması önerilir.

    1. sınıf görsel sanatlar konuları nelerdir?

    1. sınıf görsel sanatlar konuları üç ana başlık altında toplanabilir: 1. Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade etme. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanma. Duygu ve düşünceleri görsel sanat çalışmasına yansıtma. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturma. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenleme. Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade etme. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanma. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapma. Üç boyutlu çalışma oluşturma. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanma. 2. Kültürel Miras: Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark etme. Müze, sanat galerisi, sanatçı atölyesi, ören yeri vb. ile ilgili izlenimlerini söyleme. 3. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Yapay objelerle doğal objeleri ayırt etme. Sanat eserinin biçimsel özelliklerini söyleme. Sanat eserleri arasındaki farklılıkları açıklama.

    4 sınıf görsel sanatlar dersi nasıl işlenir?

    4. sınıf Görsel Sanatlar dersi, "Görsel İletişim ve Biçimlendirme", "Kültürel Miras" ve "Sanat Eleştirisi ve Estetik" olmak üzere üç ana başlık altında işlenir. Bazı kazanımlar: Görsel İletişim ve Biçimlendirme: Görsel sanat çalışmasını oluştururken biçimlendirme basamaklarını (beyin fırtınası, tasarım, eskiz) kullanır. Deneyimleri farklı fikirler, sanat formları ve kültürel temalarla ilişkilendirerek görsel sanat çalışması oluşturur. Görsel sanat çalışmasında kompozisyon birliğini oluşturmak için seçimler yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde derinlik etkisi oluşturur. Kültürel Miras: Sanatçı ve zanaatkârın rollerini söyler. Türk kültürüne ve diğer kültürlere ait mimari yapıların belirgin özelliklerini karşılaştırır. Farklı kültürlerde yapılmış sanat eserlerinin genel özelliklerini karşılaştırır. Sanat Eleştirisi ve Estetik: Soyut, gerçekçi ve figüratif sanat eserleri arasındaki farkları açıklar. Bir sanat eserini seçmesindeki tercih sebebini açıklar. Estetik tercihlerin kişilere göre nasıl değiştiğini ifade eder. İşleniş örnekleri: Vücudumuzdaki Tasarım: "Teşekkür Ederim Allah'ım" şarkısından yola çıkarak vücut organları üzerine resim yapma. Biçimlendirme: İsraf konusu üzerine, biçimlendirme basamaklarını içeren bir çalışma yapma. Ders işlenişinde, sanat elemanları (renk, doku, çizgi) ve tasarım ilkeleri (denge, oran, ritim) de ele alınır.

    3. sınıf görsel sanatlar ne çizilir?

    3. sınıf görsel sanatlar dersinde çizilebilecek bazı konular: 23 Nisan temalı resimler. Doku çalışmaları. Üç boyutlu tasarımlar. Mandala ve vitray boyama. Kuş türleri. Ayrıca, "youtube.com" ve "tr.pinterest.com" sitelerinde 3. sınıf görsel sanatlar etkinlikleri için çeşitli çizim videoları ve görselleri bulunmaktadır.

    Görsel sanatlar dersi için boyama çalışmaları nelerdir?

    Görsel sanatlar dersi için bazı boyama çalışmaları: Pastel boya ile renk geçişleri ve silüet çalışmaları. Suluboya ile boyama çalışmaları. Mandala boyama şablonları. Hayvan temalı boyama sayfaları. Çiçek ve doğa temalı boyama etkinlikleri. Yırtma-yapıştırma teknikleri. Sınırlı alan boyama, yaydırma, püskürtme ve nokta çalışmaları. Bu çalışmalara ait şablonlar ve uygulama videoları, eglenerekogrenelim.com ve mustafa-turan.com gibi sitelerde bulunabilir.

    Görsel Sanatlar dersinde hangi ölçme araçları kullanılır?

    Görsel Sanatlar dersinde kullanılan bazı ölçme araçları şunlardır: 1. Öz Değerlendirme: Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeleri için kullanılır. 2. Kontrol Listeleri: Öğrencinin sürece katılımını ve belirli davranışları ölçen listelerdir. 3. Derecelendirme Ölçekleri: Performansı çeşitli düzeyleriyle tanımlayan ve ölçütlerin ne dereceye kadar karşılandığını gösteren araçlardır. 4. Portfolyo Değerlendirmesi: Öğrencilerin yıl boyunca ürettikleri çalışmaların bir koleksiyonudur. 5. Görüşme ve Gözlemler: Öğrencilerin kazanımları anlama düzeylerini değerlendirmek için kullanılır. 6. Performans ve Proje Ödevleri: Öğrencilerin bilgi ve becerilerini kullanarak ürün ortaya koymalarını değerlendirir. 7. Açık Uçlu Sorular: Öğrencilerin sanatçılar, tarihi eserler veya kendi çalışmaları hakkında sözlü olarak cevapladıkları sorulardır.

    Görsel Sanatlar dersi performans ölçeği nasıl yapılır?

    Görsel Sanatlar dersi performans ölçeği oluşturmak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: GorselSanatlar.org sitesinde "Görsel Sanatlar Dersi Ders İçi Performans Değerlendirme Ölçeği" bulunmaktadır. Academia.edu sitesinde, görsel sanatlar eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkında bilgiler yer almaktadır. Alonot.com sitesinde, "Görsel Sanatlar Dersi Değerlendirme Ölçeği Formu" mevcuttur. Ayrıca, bilisimle.com sitesinde, ortaokul ve lise öğrencileri için hazırlanmış ders içi katılım ve proje ölçekleri bulunmaktadır. Ölçek oluştururken, öğrencilerin özgün çalışmaları, verilenleri uygulama ve çözümleme yetenekleri, zamanı ve araç-gereci kullanma yeterlikleri gibi kriterlere dikkat edilebilir.