Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nde yer alan ve bireyleri erdemlere ulaştıran ve eylemlerinde gözlemlenebilen değerleri kavramsallaştıran bir yapıdır. Bu çerçevede: 1. Erdemler, eğitim-öğretim etkinlikleri sonucunda kişiye kazandırılması hedeflenen kişiliğin güçlü yanlarını ifade eder. 2. Değerler, bireylerin yaşantıları sonucu geliştirdikleri ve eylemlerinde kendini gösteren unsurlardır. 3. Çatı değerler, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını temsil eder ve bu çerçevede adalet, sorumluluk ve saygı olarak belirlenmiştir. Bu yaklaşım, değerlerin programlar arası bileşenler olarak ele alınmasını ve değerlerin programa organik bir şekilde işlenmesini sağlar.