Buradasın
Eğitim programı teorisi kendi terminolojisini oluşturma ihtiyacı duyar. Bu bağlamda bir program teorisinin özgün bir terminolojiye sahip olmasının alanınızla ilgili program geliştirme sürecine ve geliştirilen programın işlevselliğine nasıl katkı sağlar?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Eğitim programı teorisinin özgün bir terminolojiye sahip olmasının, program geliştirme sürecine ve geliştirilen programın işlevselliğine nasıl katkı sağladığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, eğitim programı teorilerinin ve modellerinin program geliştirme sürecine katkıları hakkında bilgi mevcuttur.
Eğitim programı teorileri ve modelleri, özellikle uygulayıcılar ve öğretmenler için eğitim programı teorilerini temsil ederek, program geliştirmenin aşamalarını sistematik bir şekilde sunar ve karmaşık eğitim programı teorilerini kullanılabilir bir rehber haline dönüştürür 1. Bu modeller, sınıfta karşılaşılan durumlarda aktif olarak çalışarak, programı uygulayıcının sınıfında işleyen kalıpları daha net görmesine yardımcı olur 1.
Ayrıca, bir eğitim programının işlevsel olması için, yani uygulanabilir, yönlendirici ve esnek olabilmesi için, program geliştirme sürecinde dikkate alınması gereken bazı temel ilkeler vardır 45:
- Hedeflerin belirlenmesi 45. Hedefler, bireylerin, toplumun, konu alanlarının ve çevrenin ihtiyaçlarına göre belirlenmelidir 5.
- İçerik belirleme 4. Uygun strateji, model ve yöntemler seçilerek içerik belirlenmelidir 4.
- Eğitim durumlarının belirlenmesi 4. Hangi eğitim ve öğretim stratejilerinin, modellerin ve yöntemlerin kullanılacağına karar verilmelidir 4.
- Ölçme ve değerlendirme 35. Programın etkililiği ölçülmeli ve değerlendirme modelleri belirlenmelidir 35.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: