Buradasın
Doktor öğretim üyesine kadro nasıl verilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Doktor öğretim üyesine kadro verilmesi süreci şu adımlarla gerçekleşir:
- Kadro Teklifi: İlgili birim tarafından ihtiyaç duyulan doktor öğretim üyesi kadro teklif yazısı Rektörlüğe gönderilir 12.
- İlan: Rektörlük, kadronun Resmi Gazete'de ve üniversitenin web sayfasında ilan edilmesini sağlar 12. İlanda adaylara en az 15 gün başvuru süresi tanınır ve son başvuru tarihi belirtilir 12.
- Başvuru: Doktor öğretim üyesi kadrolarına başvuranlar, özgeçmişlerini, bilimsel çalışma ve yayınlarını dört nüsha olarak ilgili dekanlık veya müdürlüğe teslim eder 12.
- Ön İnceleme: Fakültelerde dekan veya diğer birimlerde müdür, adayların durumlarını incelemek üzere en az biri başka üniversiteden olmak üzere üç profesör veya doçent belirler 12.
- Jüri Değerlendirmesi: Dekan veya ilgili müdür, adaylarla ilgili bilimsel yayın ve çalışmalara ilişkin dosyaları bu öğretim üyelerine göndererek bir ay içinde yazılı görüşlerini bildirmelerini ister 12.
- Yönetim Kurulu Kararı: Dosya inceleme sonuçlarının bir ay içinde gelmemesi halinde aynı usulle tespit edilen başka profesör veya doçente dosyalar gönderilir 12. Dekan veya ilgili müdür, yönetim kurulunda aday hakkında ayrı ayrı görüş alır ve tercihini belirtir 12.
- Rektör Onayı: Rektör, yapılan değerlendirmeleri inceleyerek atamanın yapılıp yapılmayacağına karar verir 12. Atama teklifi onaylandıktan sonra ilgili birime ve kişiye bildirilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: