• Buradasın

    Değerler eğitiminde toplum hizmetine kaç saat ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitiminde toplum hizmetine ayrılan süre, öğrencinin bulunduğu eğitim seviyesine göre değişiklik gösterir:
    • İlkokul ve ortaokul öğrencileri: Toplum hizmeti çalışmalarına yılda 5 saat katılırlar 2.
    • Lise öğrencileri: Toplum hizmeti çalışmalarına yılda 10 saat katılırlar 2.
    • Ortaöğretim kurumlarının hazırlık sınıfları dahil tüm sınıflarındaki öğrenciler: Toplum hizmeti çalışmalarına ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunca belirlenen en az 15 saat katılırlar 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan araştırmalar nelerdir?

    Değerler eğitimi ile ilgili yapılan bazı araştırmalar şunlardır: 1. Ulusoy ve Dilmaç (2016): Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretim programlarında değerlere doğrudan yer vermeye başlaması ve bu konudaki araştırmaları incelemiştir. 2. Gökdemir (2019): 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde türkülerle değerler eğitiminin etkililiğini araştırmış ve öğrencilerin değer kavramını olumlu bir şekilde algıladıklarını belirlemiştir. 3. Çarboğa (2019): Farklı ülkelerde değerler eğitimi politikalarını karşılaştırmış ve coğrafya, dini bakış açısı gibi faktörlerin değer algılarını etkilediğini tespit etmiştir. 4. Kaya (2019): Kur'ân'da geçen Hz. Dâvûd ve Hz. Süleyman kıssalarının değerler eğitimi açısından tahlilini yapmıştır. 5. Özenç (2019): Ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel değerleri ve matematik eğitimi değerlerini incelemiştir. 6. Akıtürk ve Bağçeli-Kahraman (2019): Okul öncesi öğretmen adaylarının değerler eğitimine yönelik görüşlerini belirlemeyi amaçlamış ve en çok akla gelen değerlerin yardımlaşma, sevgi, hoşgörü ve saygı olduğunu tespit etmiştir. 7. Sapsağlam (2015): Okul öncesi eğitiminden yararlanan öğrencilere sosyal değerler eğitimi programının sosyal becerileri kazanım süreci üzerindeki etkisini araştırmıştır.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak yapılabilecek bazı etkinlikler şunlardır: Huzurevi ziyaretleri. Ağaç dikme etkinlikleri. Çocuk esirgeme kurumu ziyaretleri. Atık kağıt ve atık pil toplama kampanyaları. Sivil toplum kuruluşlarını ziyaretler. Kardeş okul gezileri. Kan bağışı kampanyaları. Tarihi ve kültürel geziler. Bilimsel etkinliklere katılım (panel, konferans, kongre, sempozyum). Bu tür etkinlikler, toplumsal değerlere saygıyı artırır, sosyal uyumu destekler ve bireylerin topluma katkıda bulunan bireyler olmasını teşvik eder.

    Değerler eğitimi dersi hangi sınıflara zorunlu?

    Değerler eğitimi dersi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulamasına göre ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu olarak okutulmaktadır.

    5. sınıf toplum hizmeti nelerdir?

    5. sınıf toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin çevreye ve toplumsal sorunlara duyarlı, sorun çözen bireyler olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlar. Bu çalışmalar arasında şunlar yer alır: Toplumsal refah ve eşitliği sağlamaya yönelik çalışmalar: Velilerin okulla iş birliğini artırmak. Milli ve manevi değerleri koruma ve yaşatmaya yönelik çalışmalar: Tarihi ve kültürel değerleri korumak ve yaşatmak. Çevre koruma: Çevreyi korumak, güzelleştirmek, ağaçlandırma yapmak. Sosyal hizmetler: Sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak. Sağlık ve spor: Sağlıklı yaşam kültürünü geliştirmek, ilkyardım hakkında bilinçlendirme yapmak. Eğitim: Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak.

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil edilen bazı değerler: Adalet; Dostluk; Dürüstlük; Öz denetim; Sabır; Saygı; Sevgi; Sorumluluk; Vatanseverlik; Yardımseverlik. Ayrıca, okul öncesi eğitim programında yer alan değerler arasında sorumluluk, saygı, iyilik ve hoşgörü, sevgi, özgüven, yardımlaşma-işbirliği, dürüstlük ve barış bulunmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı, değerler eğitimi programlarını oluştururken UNESCO tarafından belirlenen değerlerle de örtüşen değerleri temel almaktadır.

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Değerler eğitimi programının süresi, farklı programlara göre değişiklik göstermektedir: Sakarya Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (SAUSEM) Değerler Eğitimi Eğitmenliği Sertifika Programı: 1 ay sürmektedir. 4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı: Haftalık 5 saat olarak uygulanır. Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi Kurs Programı: 72 saat sürmektedir.

    Değerler Eğitiminde 4+4+4 programı nedir?

    4+4+4 eğitim programı, Türkiye'de 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran bir sistemdir. Bu sistem, eğitimi üç kademeye ayırır: 1. İlkokul: 4 yıl (1, 2, 3, 4. sınıflar). 2. Ortaokul: 4 yıl (5, 6, 7, 8. sınıflar). 3. Lise: 4 yıl (9, 10, 11, 12. sınıflar). Değerler eğitimi bağlamında, bu sistemde ortaokul ve liselerde Kur'an-ı Kerim ve Hz. Peygamber'in Hayatı gibi derslerin seçmeli olarak sunulması öngörülmüştür.