• Buradasın

    Değerler eğitiminde toplum hizmetine kaç saat ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitiminde toplum hizmetine ilköğretim 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda 10 saat ayrılır 13.
  • Konuyla ilgili materyaller

    Değerler eğitimine hangi değerler dahil?

    Değerler eğitimine dahil olan değerler, çatı değerler ve diğer değerler olarak iki ana kategoride toplanabilir: 1. Çatı Değerler: Saygı, sorumluluk ve adalet gibi, diğer değerlerle yoğun kesişim noktaları olan değer yapılarını ifade eder. 2. Diğer Değerler: Bu değerler, kişisel, aile ve sosyal çevre ile fiziksel çevreye göre ayrılır: - Kişisel Değerler: Tasarruf, sabır, mahremiyet, mütevazılık, sağlıklı yaşam ve çalışkanlık. - Aile ve Sosyal Çevre Değerleri: Sevgi, dostluk, özgürlük, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik ve aile bütünlüğü. - Fiziksel Çevre Değerleri: Temizlik, duyarlılık, estetik ve merhamet. Ayrıca, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler eğitimi kazanımları arasında adalet, öz denetim, sabır, saygı, sevgi gibi değerler de yer almaktadır.

    Değerler eğitimi programı kaç saat?

    Değerler eğitimi programları farklı sürelerde olabilir. Bazı değerler eğitimi programlarının süreleri: - "Erken Çocukluk Döneminde Etkinliklerle Değerler Eğitimi" kursu 72 saat sürmektedir. - "4-6 Yaş Grubu Değerler Eğitimi Programı" ise haftalık 5 saat olarak uygulanmaktadır.

    Değerler eğitimi nedir?

    Değerler eğitimi, çocuklara doğru ve yanlış arasındaki farkı öğretmek, empati kurma yeteneklerini geliştirmek ve topluma faydalı bireyler olmalarını sağlamak amacıyla verilen eğitimdir. Bu eğitim, çocukların karakter gelişiminde önemli bir rol oynar ve onların sosyal ilişkilerini güçlendirir. Değerler eğitimi konuları arasında şunlar yer alır: - azimli olmak; - başkalarına saygı göstermek; - sorumluluk almak; - ulusal kimlik bilincine sahip olmak; - bağlılık; - dürüstlük; - başkalarını önemsemek; - yasalara uymak; - çalışkanlık; - sevgi; - hoşgörü; - yardımseverlik.

    Değerler eğitimi toplum hizmeti olarak ne yapılabilir?

    Değerler eğitimi kapsamında toplum hizmeti olarak şu etkinlikler yapılabilir: 1. Huzurevi Ziyaretleri: Yaşlılara saygı ve sevgiyi pekiştirmek için huzurevi ziyaretleri düzenlenebilir. 2. Ağaç Dikme Çalışmaları: Çevreye duyarlılık ve doğayı koruma bilincini artırmak için ağaç dikme etkinlikleri yapılabilir. 3. Çocuk Esirgeme Kurumu Ziyaretleri: Çocuklara yardım ve destek amacıyla çocuk esirgeme kurumlarını ziyaret etmek. 4. Atık Kağıt ve Atık Pil Toplama Kampanyaları: Geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık yaratmak için kampanyalar düzenlenebilir. 5. Sivil Toplum Kuruluşlarını Ziyaretler: Toplumdaki farklı kuruluşlara giderek onların çalışmalarını desteklemek ve tanıtmak. 6. Kardeş Okul Projeleri: Farklı okullarla işbirliği yaparak eğitim ve kültürel alışverişi teşvik etmek. 7. Tarihi ve Kültürel Geziler: Öğrencilerin tarih ve kültür bilincini geliştirmek için müze, tarihi mekan ve güneş evi gibi yerlere geziler düzenlenebilir.

    Değerler eğitimi 4 temel ilke nedir?

    Değerler eğitiminin dört temel ilkesi şunlardır: 1. Akıl Yürütme ve Mantıklı Olma: Değerlerin, bireyin yaşam normlarına ve kişisel tercihlerine uygun olup olmadığının analiz edilmesi. 2. Empati Kurma: Başkalarının duygularını anlama ve onlara hoşgörülü davranma, bu sayede kendine ait bir değerler sistemi oluşturma. 3. Benlik (Öz) Saygısı Geliştirme: Bireyin kendini değerli hissetmesi, yeteneklerini ve başarılarını ortaya koyabilmesi. 4. İş Birliği Geliştirme: İşbirliği içinde çalışmanın akademik başarıyı artırması ve iletişim becerilerini geliştirmesi.

    Değerler Eğitiminde hangi etkinlikler yapılır?

    Değerler eğitiminde yapılan bazı etkinlikler şunlardır: 1. Örnek Davranışlarla Öğretme: Ebeveynlerin ve eğitimcilerin sergilediği sabır, dürüstlük, nezaket ve adalet gibi davranışlar çocuklara model oluşturur. 2. Oyunlar ve Etkinliklerle Öğretme: Takım çalışmasını, sıra beklemeyi, dürüstlük ve sorumluluk gibi değerleri eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde öğretmek için oyunlar ve etkinlikler düzenlenir. 3. Kitaplar ve Hikayelerle Öğretme: Hikayeler ve kitaplar aracılığıyla çocuklara empati ve adalet gibi değerler için kalıcı bir yer oluşturulur. 4. Grup Tartışmaları ve Rol Yapma: Çocukların değerler konusunda derinlemesine düşünmelerini sağlamak için grup içi tartışmalar ve rol yapma etkinlikleri yapılır. 5. Gerçek Hayat Örnekleri: Aile içi olaylar, toplumsal sorumluluk projeleri veya medyada yer alan haberler gibi gerçek hayat örnekleri üzerinden değerler eğitimi somutlaştırılır. Bu etkinlikler, çocukların ahlaki ve etik gelişimini destekleyerek onları topluma uyumlu bireyler haline getirir.

    Değerler eğitimi dersi hangi sınıflara zorunlu?

    Değerler eğitimi dersi, Milli Eğitim Bakanlığı'nın uygulamasına göre ilkokul 4. sınıftan itibaren zorunlu olarak okutulmaktadır.