• Buradasın

    Değerler eğitimi panosu lise nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Lise'de değerler eğitimi panosu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. Değerlerin Belirlenmesi: Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen değerler (sevgi, saygı, sorumluluk, adalet vb.) arasından seçim yapılır 12.
    2. Etkinliklerin Planlanması: Sınıf içi ve okul içi etkinlikler, aile ziyaretleri, örnek şahsiyetlerin davet edilmesi gibi çeşitli etkinlikler düzenlenir 12.
    3. Materyallerin Hazırlanması: Panoya asılacak yazılar, afişler, güzel sözler, karikatür ve fotoğraflar gibi görsel materyaller hazırlanır 13.
    4. Öğretmen ve Öğrenci Bilgilendirmesi: Öğretmenler ve öğrenciler, ayın değeri ve yapılacak etkinlikler hakkında bilgilendirilir 12.
    5. Değerlendirme ve Raporlama: Her ayın sonunda yapılan çalışmalar değerlendirilir ve rapor yazılır 1.
    Bu süreçte, okul idaresi, rehberlik servisi ve veli iş birliği de önemlidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    A diverse group of Turkish high school students in uniforms collaboratively planting trees in a sunny school garden, smiling warmly while sharing tools and helping each other, embodying values like responsibility, respect, and teamwork.

    Lise değerler eğitimi konuları nelerdir?

    Lise değerler eğitimi kapsamında ele alınan bazı konular şunlardır: Sorumluluk. Saygı. Sevgi. Yardımlaşma ve işbirliği. İyilik ve hoşgörü. Vatanseverlik. Barış. Dürüstlük. Özgüven.

    MEB değerler eğitimi yönergesi nedir?

    MEB Değerler Eğitimi Yönergesi, öğrencilere olumlu tutum ve davranışlar kazandırmayı amaçlayan çalışmalar için usul ve esasları belirler. Bu yönerge kapsamında: Amaçlar: Öğrencilere haklarını kullanma, sorumluluk alma, demokratik ve evrensel değerlere saygı gösterme gibi bilinçlerin kazandırılması hedeflenir. Kapsam: Resmi ve özel okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarını kapsar. Dayanak: 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve ilgili yönetmeliklere dayanır. Uygulama: Okul Yürütme Kurulları tarafından yönetim ve organizasyon sağlanır, tüm öğretmenler eşit sorumluluk taşır. Değerlerin Belirlenmesi: Değerler, İl Yürütme Kurulları tarafından belirlenir ve eğitim yılı başında açıklanır. Yönergeye göre, değerler eğitimi akademik başarı kadar önemlidir ve toplumun ortak değerlerine saygı gösteren bireyler yetiştirmeyi amaçlar.

    Sorumluluk değerler eğitimi nedir?

    Sorumluluk değerler eğitimi, bireylerin doğru, adil ve sorumlu davranışlar sergilemesini teşvik eden bir eğitim sürecidir. Sorumluluk değerler eğitiminin temel amaçları: - Toplumsal dayanışmayı artırmak; - Empati, hoşgörü ve sorumluluk bilinci kazandırmak; - İnsanların davranışlarının sonuçlarını değerlendirme becerisini geliştirmek. Eğitim süreci genellikle şu yöntemlerle desteklenir: - Hikayeler ve masallar: Ahlaki dersler içeren hikayelerle çocukların empati ve paylaşım gibi kavramları öğrenmesi sağlanır. - Oyunlar ve grup çalışmaları: İşbirliği gerektiren etkinlikler, çocukların toplumsal değerleri öğrenmesine yardımcı olur. - Etkinlik kitapları: Değerlerin pekiştirilmesi için çeşitli etkinlikler içeren kitaplar kullanılır.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimi hoşgörü pano örnekleri nelerdir?

    Değerler eğitimi hoşgörü pano örnekleri şunlardır: 1. "Hayat Bayram Olsa" şarkısı eşliğinde hoşgörü panoları oluşturulması. 2. Hoşgörü ile ilgili slogan, resim ve şiir yarışmaları düzenlenmesi, dereceye girenlerin ödüllendirilmesi. 3. Hz. Muhammed, Yunus Emre ve Mevlana gibi hoşgörü örneklerinin tanıtılması. 4. "Hepimiz Engelli Adayıyız" teması vurgulanarak empati konulu panolar düzenlenmesi. 5. "Barış" konulu resim sergileri ve hoşgörü temalı resim çalışmaları yapılması. Ayrıca, hazır pano örnekleri için aşağıdaki sitelerden faydalanabilirsiniz: - ilkokuldokumanlari.com: Çeşitli değerler eğitimi pano çalışmalarını içeren bir kaynak. - beytullahogretmen.com: Hoşgörü ve diğer değerler eğitimi için pano dokümanları sunan bir site.

    Değerler eğitimi panosuna neler asılır?

    Değerler eğitimi panosuna asılabilecek materyaller şunlardır: 1. Güzel Sözler ve Afişler: Değerlerle ilgili özlü sözler ve afişler. 2. Hikayeler ve Kıssalar: Değerleri anlatan hikayeler ve kıssalar. 3. Resimler ve Karikatürler: Değerleri görselleştiren resimler ve karikatürler. 4. Şiirler ve Kompozisyonlar: Değerlerle ilgili şiirler, kompozisyonlar ve yazılar. 5. Örnek Davranışlar: Ayın öğrencisi seçilen öğrencilerin fotoğrafları ve başarıları. 6. Topluma Hizmet Projeleri: Huzurevi ziyaretleri, ağaç dikme kampanyaları gibi projelerin duyuruları. Bu materyaller, öğrencilerin değerleri daha iyi anlamalarını ve içselleştirmelerini sağlar.

    Değerler Eğitimi Panosu kaç tane olmalı?

    Değerler eğitimi panosu, okul ve sınıflarda en az bir tane bulunmalıdır.