• Buradasın

    Değer eğitimi hangi eğitim kademesinde başlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Değerler eğitimi, okul öncesi eğitim kademesinde başlar 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Eğitimin temelleri kaça ayrılır?

    Eğitimin temelleri formal ve informal eğitim olarak ikiye ayrılır. Formal eğitim, planlı ve programlı bir şekilde okullarda ve üniversitelerde verilen eğitimdir. Informal eğitim, bireylerin öğrenme sürecinin okul veya diğer eğitim kurumları dışında, yaşayarak, deneyimleyerek ve çevresiyle etkileşerek gerçekleştiği eğitim türüdür.

    Değerlerimiz ve eğitim nedir?

    Değerler ve eğitim, bireylerin karakter gelişimini ve toplumsal uyumunu sağlamak için önemli bir kavramdır. Değerler eğitimi, çocuklara erken yaşlarda evrensel değerlerin öğretilmesi sürecidir. Bu eğitim, öğrencilere: - Etik değerleri (saygı, dürüstlük, adalet) kazandırır. - Problem çözme becerilerini geliştirir. - Öz güven ve sorumluluk duygusunu artırır. Eğitimin değerleri ise, toplumun yazılı ve yazısız kurallarını, nesnel analiz etme ve doğru karar verme yeteneklerini öğretmeyi içerir.

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi nasıl yapılır?

    Özel eğitim kurumlarında değerler eğitimi, öğrencilerin karakter gelişimini desteklemek ve toplumsal bilinci artırmak amacıyla çeşitli yöntemlerle gerçekleştirilir. Bu süreçte kullanılan bazı yöntemler: Atölye çalışmaları: Özellikle ortaokul düzeyinde, öğrencilerin değerlerle ilgili kavramları sorgulamalarına yönelik atölye çalışmaları yapılabilir. Oyun ve hikayeler: Değerlerin sorgulanması, öğrencilerin yaş özelliklerine uygun yöntemlerle, oyunlar ve hikayelerle yapılabilir. Gezi ve drama etkinlikleri: Bu tür etkinlikler, değer eğitiminin faydalarından biri olarak kabul edilir. Felsefi düşünce: Özgürlük, adalet, hoşgörü gibi değerlerin sorgulanması için felsefi düşünce yönteminden yararlanılabilir. Okul-aile işbirliği: Değerlerin kazanılmasında okul ve aile arasında paralel ve pekiştirici bir yaklaşım benimsenir. Değerler eğitimi, öğrencilerin yardımlaşma, dürüstlük, sorumluluk, sevgi, hoşgörü ve saygı gibi evrensel değerleri kazanmalarını hedefler.

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki fark nedir?

    Değer eğitimi ve karakter eğitimi arasındaki temel farklar şunlardır: Odak Noktası: Değer eğitimi, daha çok belirli ilke ve kuralların içselleştirilmesine odaklanırken, karakter eğitimi bireyin nasıl bir kişi olması gerektiğine geniş bir bakış açısıyla odaklanır. Kapsam: Değerler eğitimi, ahlaki, insani, demokratik, estetik, toplumsal, ekonomik ve siyasi alanlardaki değerleri kapsar. Yaklaşım: Değer eğitimi, değer aktarma ve değer geliştirme yaklaşımlarını içerirken, karakter eğitimi daha bütüncül bir yaklaşımdır ve değer geliştirme ile değer telkini eğilimlerini birleştirir. Duyuşsal Boyut: Karakter eğitimi, duyuşsal boyutlara daha fazla önem verir. Amaç: Değer eğitimi, değerlerin davranışa dönüşmesini beklerken, karakter eğitimi bireylerin sahip oldukları erdemleri ve karakter güçlerini geliştirmeyi hedefler.

    Değerler eğitimi kaça ayrılır?

    Değerler eğitimi, farklı yaklaşımlara göre çeşitli şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı sınıflandırmalar: Rokeach'e Göre: Amaç Değerler: Güvenlik, barış, bilgelik gibi hedeflenen yaşamın amacına ilişkin değerler. Araç Değerler: Dürüstlük, hırs, öz denetim gibi amaç değerlere ulaşmak için kullanılacak davranış biçimleri. Nelson'a Göre: Bireysel Değerler: Bireyin çevresinden bağımsız olarak benimsediği değerler. Grup Değerleri: Aile veya dini grup gibi belirli bir grubun paylaştığı değerler. Sosyal Değerler: Toplumun büyük bir kesimi tarafından paylaşılan değerler (adalet, saygı). Spranger'a Göre: Ekonomik Değer: Yararlı ve pratik olana önem verme. Dini Değer: İnancı önceleme. Estetik Değer: Ahenge, sanata önem verme. Politik Değer: Sevme, yardım etme, hoşgörülü davranma. Bilimsel Değer: Gerçeğe, eleştirel düşünceye önem verme. Schwartz'a Göre: Bireysel Değerler: Güç, başarı, haz. Toplumsal Değerler: Güvenlik, uyma, gelenekselcilik, evrenselcilik, iyilikseverlik. Ayrıca, değerler eğitimi yaklaşımları arasında değerlerin doğrudan öğretimi, değer analizi, değerleri belirginleştirme gibi yöntemler de bulunmaktadır.

    Değerler eğitimini kim verir?

    Değerler eğitimini genellikle sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleri verir. Sınıf öğretmenleri, okuttukları sınıfın değerler eğitimi yıllık planını oluşturur ve her haftaya en az iki etkinlik içeren uygulamasını yapar. Branş öğretmenleri, derslerine girdiği tüm sınıfların değerler eğitimi yıllık planına her değere yönelik en az iki etkinlik ekleyerek bu sürecin yürütülmesine katkı sağlar. Ayrıca, rehber öğretmenler ve okul müdürleri de değerler eğitimi sürecinde önemli rol oynar.