• Buradasın

    Bloom'un taksonomisini kim revize etti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom'un taksonomisini Lorin W. Anderson revize etmiştir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin altı ana basamağı şunlardır: 1. Bilgi. 2. Kavrama. 3. Uygulama. 4. Analiz. 5. Sentez. 6. Değerlendirme.

    Taksonomi basamakları nelerdir?

    Taksonomi basamakları, Bloom Taksonomisi'ne göre altı ana kategoriye ayrılır: 1. Bilgi: Temel bilgilerin hatırlanması ve tanınması. 2. Kavrama: Bilginin anlaşılması ve yorumlanması. 3. Uygulama: Öğrenilen bilgilerin pratikte kullanılması. 4. Analiz: Bilgilerin parçalara ayrılarak ilişkilerinin anlaşılması. 5. Sentez: Farklı bilgilerin anlamlı bir bütün oluşturacak şekilde birleştirilmesi. 6. Değerlendirme: Bilgi ve fikirlerin değerinin yargılanması.

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.

    Bloom taksonomisi nedir?

    Bloom Taksonomisi, Benjamin Bloom ve arkadaşları tarafından 1956 yılında geliştirilen, öğrenme hedeflerini hiyerarşik bir yapı içinde düzenleyen bir eğitim modelidir. Bu taksonomi, altı ana basamaktan oluşur: 1. Bilgi (Knowledge): Temel bilgilerin hatırlanması ve tanınması. 2. Kavrama (Comprehension): Bilginin anlaşılması ve yorumlanması. 3. Uygulama (Application): Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması. 4. Analiz (Analysis): Bilgilerin parçalara ayrılarak ilişkilerin anlaşılması. 5. Sentez (Synthesis): Farklı bilgilerin bir araya getirilerek yeni bir bütün oluşturulması. 6. Değerlendirme (Evaluation): Bilginin değerinin ve öneminin ölçülmesi, eleştirel düşünme. Bloom Taksonomisi, eğitimde öğretmenlerin ders planlarını ve değerlendirme süreçlerini daha etkili bir şekilde düzenlemelerine yardımcı olur.

    Bloom taksonomisi yaratma nedir?

    Bloom Taksonomisi'nde "yaratma" (creating), farklı bilgilerin yeni ve özgün bir şekilde birleştirilmesini ifade eden bir basamaktır. Bu aşamada öğrenci, edindiği bilgileri kullanarak bir yapı veya desen oluşturur, bir plan veya operasyon dizisi geliştirir.

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki fark nedir?

    Bloom ve Krathwohl taksonomisi arasındaki temel fark, yenilenmiş versiyon olarak Krathwohl tarafından sunulan taksonominin fiiller ve ulaçlar kullanarak daha dinamik bir sınıflandırma anlayışına sahip olmasıdır. Bloom taksonomisi, 1956 yılında Benjamin Bloom ve meslektaşları tarafından geliştirilen ve altı ana kategoriden oluşan bir eğitim modelidir: bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme. Krathwohl taksonomisi ise bu orijinal taksonominin 2001 yılında yapılan revizyonudur ve basamaklar şu şekilde değiştirilmiştir: hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme ve yaratma.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, organizasyonların sınıflandırılması anlamına gelir. Biyoloji alanında taksonomi, canlıların ortak özelliklerine göre kategorize edilmesini içerir ve bu sayede her bir canlının bilimsel adı iki bölümden oluşur: cins adı ve tür adı. Diğer alanlarda ise taksonomi şu şekillerde kullanılır: - Veri yönetiminde: Büyük miktarda veriyi düzenlemeye ve sınıflandırmaya yardımcı olur. - Eğitimde: Öğrenme materyallerinin organize edilmesi ve müfredatın yapılandırılması için benimsenir. - Ürün ve hizmet sektöründe: Hedef kitlelere yönelik stratejilerin geliştirilmesi ve içeriklerin organize edilmesi için kullanılır. Taksonominin temel ilkeleri arasında sınıflandırma, adlandırma ve tanımlama yer alır.