• Buradasın

    Bloom'un taksonomisini kim revize etti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bloom'un taksonomisi, Anderson ve Krathwohl önderliğinde bir çalışma grubu tarafından 2001 yılında revize edilmiştir 234.
    Bu çalışma grubu, bilişsel psikologlar, eğitim programı kuramcıları, öğretim araştırmacıları ve ölçme-değerlendirme uzmanlarından oluşuyordu 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bloom taksonomisi ve yenilenmiş taksonomi arasındaki fark nedir?

    Bloom Taksonomisi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisi arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Basamakların Adı: Yenilenmiş taksonomide basamakların adları fiil haline getirilmiştir. - Eski: Bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez, değerlendirme. - Yeni: Hatırlama, anlama, uygulama, analiz etme, değerlendirme, yaratma. 2. Sentez Basamağının Yeri: Orijinal taksonomide sentez basamağı en üst seviyede yer alırken, yenilenmiş taksonomide yaratma olarak adlandırılmış ve en üste yerleştirilmiştir. 3. Hiyerarşi Esnekliği: Yenilenmiş taksonomi, orijinal taksonomideki katı hiyerarşik yapıyı daha esnek hale getirmiştir.

    Taksonomi basamakları nelerdir?

    Taksonomi basamakları, farklı bağlamlarda çeşitli şekillerde olabilir. İşte bazı örnekler: Bloom Taksonomisi'nde bilişsel alan basamakları: Bilgi; Kavrama; Uygulama; Analiz; Sentez; Değerlendirme. Biyolojide taksonomik sıralama: Tür; Cins; Familya; Takım; Sınıf; Şube; Âlem.

    Bloom Taksonomisinin güncellenmesi neden yapıldı?

    Bloom Taksonomisi, güncel ihtiyaçlara cevap verebilmek ve eğitimdeki yeni yaklaşımları yansıtabilmek amacıyla 2001 yılında güncellenmiştir. Güncellenme nedenleri: Tek boyutlu yapının yetersizliği. Güncel meselelerin bağdaştırılamaması. Değerlendirme basamağındaki zorluklar. Biliş üstü bilgi eksikliği.

    Taksonomi nedir?

    Taksonomi, nesnelerin veya kavramların gruplar ya da türler halinde organize edilerek sınıflandırılması uygulamasıdır. Biyolojide bir bilim dalı olarak taksonomi, organizmaların tanımlanması, isimlendirilmesi, sınıflandırılması ve düzenlenmesini içerir. Taksonominin temel amacı, yaşam çeşitliliğini sistematik olarak tanımlamak ve farklı türler arasındaki evrimsel ilişkileri tasvir etmektir. Taksonomi terimi, Yunanca “düzen” anlamına gelen “taxis” ve “yasa” anlamına gelen “nomos” kelimelerinden türetilmiştir.

    Bloom taksonomisi kelimeleri nelerdir?

    Bloom Taksonomisi'nin kelimeleri, bilişsel alan için şu şekildedir: Bilgi. Kavrama. Uygulama. Analiz. Sentez. Değerlendirme. Duyuşsal ve psikomotor alanlar için de farklı basamaklar bulunmaktadır.

    Yenilenmiş Bloom taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme nasıl yapılır?

    Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre ölçme ve değerlendirme şu şekilde yapılır: 1. Basamakların Belirlenmesi: Yenilenmiş taksonomiye göre altı ana basamak vardır: Hatırlama, Anlama, Uygulama, Analiz Etme, Değerlendirme ve Yaratma. 2. Soruların Hazırlanması: Öğretmenler, farklı basamaklara uygun sorular hazırlayarak öğrencilerin çeşitli öğrenme seviyelerinde değerlendirilmesini sağlar. Örneğin: - Hatırlama basamağında: "Fotosentez nedir?" gibi basit bir bilgi sorusu. - Anlama basamağında: "Öyküde ana fikir nedir?" gibi anlama ve açıklama gerektiren bir soru. - Yaratma basamağında: "Kendi kısa hikayenizi yazın" gibi özgün bir ürün oluşturma sorusu. 3. Eleştirel Düşünme: Ölçme, sadece bilgi düzeyini değil, aynı zamanda eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini de değerlendirir. 4. Öğretim Planlaması: Ölçme ve değerlendirme sonuçları, öğretim etkinliklerinin ve ders planlarının daha etkili bir şekilde düzenlenmesine yardımcı olur.

    Bloom bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı nedir?

    Bloom'un bilişsel alan taksonomisinin en üst basamağı "değerlendirme" basamağıdır.