• Buradasın

    Başarı testi geliştirme aşamaları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Başarı testi geliştirme aşamaları şunlardır:
    1. Testin amacının belirlenmesi ve ölçülecek niteliklerin tanımlanması 15.
    2. Ölçülecek davranışlar örnekleminin belirlenmesi 1.
    3. Ölçme aracının oluşturulması: Belirlenen davranışlar için uygun bir sınav türüne karar verilmesi 1.
    4. Ön deneme ve uzman kanısı alımı: Testin anlaşılırlığı için geri bildirim alınması 15.
    5. Uygulama ve madde analizi: Testin uygulanması ve madde istatistiklerinin belirlenmesi 15.
    6. Madde seçimi: İstatistiksel analizlere göre gerekli düzeltmelerin yapılması ve güvenilirliğin sağlanması 15.
    7. Nihai testin oluşturulması: Analiz sonuçlarına göre en iyi soruların teste dahil edilmesi 15.
    Bu süreç, testin geçerli, güvenilir ve kullanışlı olmasını sağlamak için gereklidir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ses ve özellikleri ünitesine yönelik başarı testi geliştirme çalışması: geçerlik ve güvenirlik analizi.

    "Ses ve Özellikleri Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi" başlıklı çalışma, 2023 yılında Ali Kurt, Murat Aydın ve Üzeyir Bekereci tarafından gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, ortaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi ses ve özellikleri ünitesi kazanımlarını kapsayan, geçerlik ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmektir. Geliştirme süreci: Üniteye yönelik kazanımlar belirlenmiştir. Başarı testi için belirtke tablosu hazırlanmıştır. Her kazanım için en az üçer soru olmak üzere 28 soru hazırlanmıştır. Test, uzman görüşüne sunulmuştur. Pilot uygulama 40 öğrenciyle yapılmış ve gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Test, Kahramanmaraş'ta öğrenim gören 211 7. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Excel ve SPSS programlarında madde analizleri yapılmıştır. Sonuçlar: Başarı testinin son halinin ortalama güçlük endeksi değeri 0.56, madde ayırt edicilik indeksi ise 0.50 bulunmuştur. Güvenirlik analizi KR-20 değeri hesaplanarak 0.84 bulunmuştur. Bu değerler, 24 soruluk çoktan seçmeli başarı testinin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.

    Yetkinlik değerlendirme testi nedir?

    Yetkinlik değerlendirme testi, bir çalışanın belirli bir pozisyonda başarılı olabilmesi için gerekli olan bilgi, beceri ve davranışları sistematik bir şekilde değerlendiren bir testtir. Bu test, organizasyonların hem mevcut çalışanlarının yetkinliklerini ölçmek hem de yeni işe alımlarda doğru adayları seçmek için kullanılır. Yetkinlik değerlendirme testlerinin bazı türleri şunlardır: Genel yetenek testi. Teknik yetkinlik testleri. Yetkinlik değerlendirme testlerinde kullanılan bazı yöntemler şunlardır: mülakatlar ve anketler; gözlem; iş simülasyonları; psikometrik testler; performans incelemeleri; 360 derece geri bildirim. Yetkinlik değerlendirme testlerinin kullanım alanlarından bazıları ise şunlardır: işe alım; performans değerlendirme; kariyer planlama; eğitim ve gelişim programları.

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliği nasıl hesaplanır?

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliğini hesaplamak için kullanılan bazı yöntemler şunlardır: Geçerlik Hesaplamaları: Kapsam Geçerliği: Testteki soruların, anlatılan konulara uygun olması ve evreni temsil etme derecesi. Yapı Geçerliği: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile testin geçerli bir yapıya sahip olup olmadığının değerlendirilmesi. Güvenirlik Hesaplamaları: Test-Tekrar Test Yöntemi: Aynı testin, aynı gruba iki ayrı zamanda uygulanmasıyla elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı. Cronbach Alfa (Alfa Katsayısı): Ölçekteki soruların birbirlerine olan yakınlıklarını hesaplayan bir katsayı. Split Half (İkiye Bölünmüş Yöntem): Testin ikiye bölünerek iki parça arasındaki alfa katsayıları ve korelasyon katsayısının hesaplanması. KR-20 ve KR-21 Formülleri: Maddeler arası uyumu ve testin genel güvenilirliğini hesaplamak için kullanılır. Hesaplamalar genellikle SPSS, LISREL ve Factor gibi programlar kullanılarak yapılır. Geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir seviyelerde olması için genellikle 0,70 ve üzeri değerler hedeflenir.

    Başarı testi tezde nasıl kullanılır?

    Başarı testi, tezde şu şekillerde kullanılabilir: Öğrencilerin bilgi düzeyini belirlemek. Programın etkinliğini kontrol etmek. Öğrenme güçlüğünü belirlemek. Öğrenme düzeyini saptamak. Başarı testi kullanırken şu adımlar izlenebilir: 1. Testin amacının belirlenmesi. 2. Belirtke tablosunun oluşturulması. 3. Madde havuzunun hazırlanması. 4. Deneme formunun hazırlanması. 5. Madde analizleri yapılması. Başarı testinin geçerli ve güvenilir bir araç olarak tasarlanması önemlidir.

    Test geliştirme alanları nelerdir?

    Test geliştirme alanları şu şekilde sınıflandırılabilir: Eğitim: Başarı testleri. Tanı testleri. Notlandırma. Rehberlik ve danışmanlık. Seçme, sınıflama ve öğretim programı planlama. Yazılım geliştirme: Test odaklı geliştirme (TDD). Davranış odaklı geliştirme (BDD). Kabul testine dayalı geliştirme (ATDD). Birim testleri. Entegrasyon testleri. Sistem testleri. Fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan testler. Ayrıca, makine öğrenimi alanında da test geliştirme yapılmaktadır.

    Geometri başarı testi nasıl geliştirilir?

    Geometri başarı testi geliştirmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Müfredat Analizi: M.E.B. müfredatı incelenerek, testin kapsamını oluşturacak kazanım listesi hazırlanır. 2. Soru Hazırlığı: Bu kazanımları ölçmeye yönelik uygun sorular hazırlanır. 3. Bloom'un Bilişsel Basamakları: Sorular, Bloom'un bilişsel öğrenme basamakları göz önünde bulundurularak hazırlanır. 4. Uzman Görüşü: Hazırlanan test belirtke tablosu, uzman görüşü alınarak oluşturulur. 5. Uygulama ve Analiz: Test, hedef kitleye uygulanır ve veriler analiz edilir. Örnek bir geometri başarı testi, ijitase.net sitesinde mevcuttur. Geometri başarı testi geliştirme süreci, uzmanlık gerektirdiğinden bir eğitimciye veya ilgili bir kuruma danışılması önerilir.

    Başarı testleri ve standart testler arasındaki fark nedir?

    Başarı testleri ve standart testler arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Kapsam ve Amaç: - Başarı Testleri: Belirli bir ders veya ünite alanındaki öğrenci başarılarını ölçmek için hazırlanır. - Standart Testler: Genel olarak belirli bir davranış örneklemini ölçmek üzere düzenlenmiş olup, belirli amaçlarla uzman kişiler tarafından geliştirilir. 2. Uygulama ve Puanlama: - Başarı Testleri: Öğretmen yapımı testler olup, belirli bir konu veya ünite esas alınarak hazırlanır ve genellikle geçerliliği ve güvenilirliği yüksek değildir. - Standart Testler: Uygulama, puanlama ve yorumlama yönergeleri açıkça belirtilmiştir, geçerlik ve güvenirlik hesaplanmıştır. 3. Kullanım Alanları: - Başarı Testleri: Eğitim kurumlarında öğrencilerin derslerdeki başarılarını değerlendirmek için kullanılır. - Standart Testler: Geniş kitlelere uygulanabilir, eğitim programlarının etkinliğini değerlendirmek, seçme ve yerleştirme gibi kararlarda kullanılır. 4. Normlar: - Başarı Testleri: Grubun özel şartları dikkate alınır. - Standart Testler: Ulusal, yerel düzeyde yaş, cinsiyet ve öğrenim düzeyi gibi normlara sahiptir.