• Buradasın

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliği nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Başarı testlerinin geçerlik ve güvenirliğini hesaplamak için kullanılan bazı yöntemler şunlardır:
    • Geçerlik Hesaplamaları:
      • Kapsam Geçerliği: Testteki soruların, anlatılan konulara uygun olması ve evreni temsil etme derecesi 2.
      • Yapı Geçerliği: Açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri ile testin geçerli bir yapıya sahip olup olmadığının değerlendirilmesi 13.
    • Güvenirlik Hesaplamaları:
      • Test-Tekrar Test Yöntemi: Aynı testin, aynı gruba iki ayrı zamanda uygulanmasıyla elde edilen puanlar arasındaki korelasyon katsayısı 2.
      • Cronbach Alfa (Alfa Katsayısı): Ölçekteki soruların birbirlerine olan yakınlıklarını hesaplayan bir katsayı 5.
      • Split Half (İkiye Bölünmüş Yöntem): Testin ikiye bölünerek iki parça arasındaki alfa katsayıları ve korelasyon katsayısının hesaplanması 5.
      • KR-20 ve KR-21 Formülleri: Maddeler arası uyumu ve testin genel güvenilirliğini hesaplamak için kullanılır 15.
    Hesaplamalar genellikle SPSS, LISREL ve Factor gibi programlar kullanılarak yapılır 14.
    Geçerlik ve güvenirlik değerlerinin kabul edilebilir seviyelerde olması için genellikle 0,70 ve üzeri değerler hedeflenir 25.

    Konuyla ilgili materyaller

    Başarı testi tezde nasıl kullanılır?

    Başarı testi, tezde şu şekillerde kullanılabilir: Öğrencilerin bilgi düzeyini belirlemek. Programın etkinliğini kontrol etmek. Öğrenme güçlüğünü belirlemek. Öğrenme düzeyini saptamak. Başarı testi kullanırken şu adımlar izlenebilir: 1. Testin amacının belirlenmesi. 2. Belirtke tablosunun oluşturulması. 3. Madde havuzunun hazırlanması. 4. Deneme formunun hazırlanması. 5. Madde analizleri yapılması. Başarı testinin geçerli ve güvenilir bir araç olarak tasarlanması önemlidir.

    Sınav analiz programı nedir?

    Sınav analiz programı, öğrencilerin sınav sonuçlarını detaylı bir şekilde inceleyen ve analiz eden bir sistemdir. Sınav analiz programlarının bazı özellikleri: Hızlı ve güvenilir sınav okuma. Detaylı raporlama ve analiz. Kapsamlı kullanıcı yönetimi. Mobil erişim. Sınav analiz programları, eğitim süreçlerinde verimliliği artırmak, bireysel öğrenme yolları oluşturmak ve hangi öğrencilerin daha fazla desteğe ihtiyaç duyduğunu belirlemek için kullanılır.

    Test tekrar test yöntemi nedir?

    Test-tekrar test yöntemi, bir ölçüm aracının farklı zamanlarda tekrar uygulandığında benzer sonuçlar verip vermediğini değerlendiren bir güvenilirlik yöntemidir. Bu yöntemle test güvenliğini belirlemek için bir test aynı gruba belli bir zaman aralığı ile iki kez uygulanır. Bu yöntem özellikle zaman içinde değişmemesi gereken özellikleri ölçen ölçeklerde kullanılır: Zeka testleri (IQ testleri). Kişilik ölçekleri. Tutum ve inanç ölçekleri. Akademik başarı testleri. Test-tekrar test güvenilirliğini etkileyen bazı faktörler şunlardır: Zaman aralığı. Ölçülen özelliğin değişkenliği. Test koşulları.

    Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlamak için neler yapılabilir?

    Nitel araştırmada geçerlik ve güvenirliği sağlamak için aşağıdaki stratejiler kullanılabilir: 1. Uzun Süreli Etkileşim: Araştırmacının, çalışma yapılan ortamda uzun süre bulunması, önyargılarını kontrol etmesine ve grubun kültürünü, dilini veya görüşlerini derinlemesine anlamasına yardımcı olur. 2. Katılımcı Teyidi: Toplanan verilerin doğruluğunu kontrol etmek için katılımcılara, elde edilen bulguların kendi düşüncelerini doğru yansıtıp yansıtmadığını sormak. 3. Üçgenleme: İki veya daha fazla veri toplama yönteminin (örneğin, görüşmeler ve gözlemler) veya veri kaynağının sonuçlarının karşılaştırılması. 4. Ayrıntılı Betimleme: Ham verinin, ortaya çıkan kavram ve temalara göre yeniden düzenlenmiş bir biçimde, yorum katmadan sunulması. 5. Ek Kodlayıcı: Verilerin analizinde birden fazla kodlayıcının kullanılması, farklı yorumlamaları ortaya çıkararak araştırmacının görüş açısını zenginleştirir. 6. Araştırmacı Rolünün Belirlenmesi: Araştırmacının, öznelliğini veriler analiz edildikten sonra yorumlama aşamasında devreye sokması.

    Sınav analizi nasıl yapılır?

    Sınav analizi yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gereklidir: 1. Sınav sonuçlarını inceleme: İlk olarak, sınav sonuçlarını detaylı bir şekilde incelemek gerekir. 2. Hataları belirleme: Yanlış cevaplanan soruları analiz ederek, hangi konularda eksik olduğunu anlamak ve hataları tespit etmek gereklidir. 3. Güçlü yönleri belirleme: Başarılı olunan konuları belirleyerek, bu konularda daha derinlemesine bilgi edinmek için çalışmak faydalı olacaktır. 4. Zaman yönetimini değerlendirme: Sınav süresince hangi bölümlerde daha fazla zaman harcandığını değerlendirmek, stratejiyi geliştirmek açısından önemlidir. 5. Çalışma planını güncelleme: Sınav analizi sonuçlarına dayanarak, zayıf konulara odaklanarak yeni bir çalışma planı oluşturulmalı ve bu plan doğrultusunda daha fazla pratik yapılmalıdır. Ayrıca, sınav analizi için çeşitli online platformlardan da yararlanılabilir.

    Başarı testi geliştirme aşamaları nelerdir?

    Başarı testi geliştirme aşamaları şunlardır: 1. Testin amacının belirlenmesi ve ölçülecek niteliklerin tanımlanması. 2. Ölçülecek davranışlar örnekleminin belirlenmesi. 3. Ölçme aracının oluşturulması: Belirlenen davranışlar için uygun bir sınav türüne karar verilmesi. 4. Ön deneme ve uzman kanısı alımı: Testin anlaşılırlığı için geri bildirim alınması. 5. Uygulama ve madde analizi: Testin uygulanması ve madde istatistiklerinin belirlenmesi. 6. Madde seçimi: İstatistiksel analizlere göre gerekli düzeltmelerin yapılması ve güvenilirliğin sağlanması. 7. Nihai testin oluşturulması: Analiz sonuçlarına göre en iyi soruların teste dahil edilmesi. Bu süreç, testin geçerli, güvenilir ve kullanışlı olmasını sağlamak için gereklidir.

    Ses ve özellikleri ünitesine yönelik başarı testi geliştirme çalışması: geçerlik ve güvenirlik analizi.

    "Ses ve Özellikleri Ünitesine Yönelik Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi" başlıklı çalışma, 2023 yılında Ali Kurt, Murat Aydın ve Üzeyir Bekereci tarafından gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacı, ortaokul 6. sınıf fen bilimleri dersi ses ve özellikleri ünitesi kazanımlarını kapsayan, geçerlik ve güvenirliği sağlanmış bir başarı testi geliştirmektir. Geliştirme süreci: Üniteye yönelik kazanımlar belirlenmiştir. Başarı testi için belirtke tablosu hazırlanmıştır. Her kazanım için en az üçer soru olmak üzere 28 soru hazırlanmıştır. Test, uzman görüşüne sunulmuştur. Pilot uygulama 40 öğrenciyle yapılmış ve gerekli düzeltmeler yapılmıştır. Test, Kahramanmaraş'ta öğrenim gören 211 7. sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Excel ve SPSS programlarında madde analizleri yapılmıştır. Sonuçlar: Başarı testinin son halinin ortalama güçlük endeksi değeri 0.56, madde ayırt edicilik indeksi ise 0.50 bulunmuştur. Güvenirlik analizi KR-20 değeri hesaplanarak 0.84 bulunmuştur. Bu değerler, 24 soruluk çoktan seçmeli başarı testinin geçerli ve güvenilir olduğunu göstermektedir.