• Buradasın

    Basamaklı öğretim nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Basamaklı öğretim, bireysel farklılıklara saygı duyan, çoklu zeka ve Bloom taksonomisine uygun, öğrenci merkezli bir öğretim yaklaşımıdır 1.
    Bu yaklaşımda öğrenciler üç temel basamaktan geçerler:
    1. C Basamağı (Bilgi ve Kavrama): Öğrenciler, konuyla ilgili temel bilgileri edinirler 12.
    2. B Basamağı (Uygulama): Öğrenilen bilgilerin uygulamaya geçirildiği basamaktır 12.
    3. A Basamağı (Değerlendirme, Analiz ve Sentez): En üst düzey düşünme becerilerinin kullanıldığı basamaktır; öğrenciler, konuyla ilgili kendi fikirlerini üretir, analiz yapar ve yeni bilgiler sentezlerler 12.
    Bu model, öğrencilerin kendi hızlarında ve ilgi alanlarına uygun olarak öğrenmelerini sağlar 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğretim modelleri kaça ayrılır?

    Öğretim modelleri, çeşitli kriterlere göre farklı şekillerde sınıflandırılabilir. İşte bazı yaygın ayrımlar: Yaklaşımlara göre: Davranışçı modeller: Bilgi, nesnel ve öğrenenden bağımsız olarak kabul edilir. Bilişsel modeller: Bilgi, öğrenenin ön bilgileriyle ilişkilidir. Yapılandırmacı modeller: Bilgi, öğrenenin kendisi tarafından oluşturulur. Temel öğretim modelleri: Glasser'in temel öğretim modeli: Hedef, öğrenci özellikleri, öğretim süreci ve değerlendirme aşamalarından oluşur. Bloom'un tam öğrenme modeli: Öğrencilerin temel bilgi ve becerileri edinmesi, bu bilgileri kullanması ve üst düzey düşünme etkinliklerine odaklanılır. Öğrenme stillerine göre: Kolb'un modeli: Somut deneyim, soyut kavramsallaştırma, yansıtıcı gözlem ve aktif deney yaklaşımlarına dayanır. Fleming'in VAK/VARK modeli: Görsel, işitsel, fiziksel ve sosyal öğrenme stillerini içerir. Gregorc'un modeli: Somut ve soyut, sıralı ve rastgele öğrenme stillerini tanımlar.

    Öğretim nedir?

    Öğretim, belirli bir konuda bilgi ve beceri aktarımını içeren, eğitim sürecinin bir parçasıdır. Öğretimin bazı özellikleri: Planlı ve programlıdır. Teorik bilgiler ön plandadır. Akademik ve bilimsel bir yaklaşım benimser. Belirli hedeflere ulaşmayı amaçlar. Genellikle profesyonel öğretmenler tarafından yürütülür. Öğretim, okulda başlayan ve belirli bir amacı olan planlı, sistemli bir süreçtir.

    Öğretim ilke ve yöntemleri nelerdir?

    Öğretim ilke ve yöntemleri, eğitim sürecinde etkili ve verimli öğrenmeyi sağlamak için kullanılan temel prensipler ve stratejilerdir. İşte bazıları: 1. Hedefe Uygunluk: Öğretim planlarının ve yöntemlerinin eğitim hedefleriyle uyumlu olması. 2. Öğrenciye Görelik: Öğretim yöntemlerinin öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun olarak düzenlenmesi. 3. Yaşama Yakınlık: Öğretim materyallerinin ve konularının öğrencilerin günlük yaşamlarıyla bağlantılı olması. 4. Somuttan Soyuta: Öğrencilerin önce somut kavramları öğrenmeleri, ardından soyut kavramlara geçmeleri. 5. Bilinenden Bilinmeyene: Yeni bilgilerin daha önce öğrenilen bilgilerle ilişkilendirilerek sunulması. 6. Açıklık: Öğretim materyalleri ve yöntemlerinin öğrenciler için açık ve anlaşılır olması. 7. Yakından Uzağa: Öğretim sürecinde önce yakın ve tanıdık konularla başlanması, ardından daha uzak ve yabancı konulara geçilmesi. 8. Kolaydan Zora: Basit ve kolay konularla başlanıp, giderek daha karmaşık konulara geçilmesi. 9. Güncellik: Öğretim materyallerinin ve konularının çağdaş ve ilgili olması. 10. Etkin Katılım: Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak dahil olmaları.

    7 temel öğretim yöntemi nedir?

    Yedi temel öğretim yöntemi şunlardır: 1. Anlatım (Takrir, Sunma). 2. Soru-Cevap. 3. Tartışma. 4. Örnek Olay İncelemesi. 5. Problem Çözme. 6. Gezi-Gözlem. 7. Laboratuvar (Experimental).

    1. basamakta hangi bölümler var?

    Birinci basamak sağlık kuruluşlarında genellikle aşağıdaki bölümler ve birimler bulunur: Aile sağlığı merkezleri (ASM); Toplum sağlığı merkezleri (TSM); Sağlık ocakları; Acil sağlık hizmetleri istasyonları ve komuta kontrol merkezleri; Kurum tabiplikleri; 112 acil sağlık hizmeti birimleri; Üniversitelerin medikososyal birimleri; Türk Silahlı Kuvvetleri'nin birinci basamak sağlık üniteleri; Belediyelere ait poliklinikler. Ayrıca, işyeri hekimlikleri ve özel poliklinikler de birinci basamak sağlık hizmeti sunan özel kuruluşlar arasında yer alır.

    Yükseköğretimde kaç çeşit öğretim vardır?

    Yükseköğretimde dört çeşit öğretim bulunmaktadır: 1. Örgün Eğitim: Öğrencilerin eğitim-öğretim süresince ders ve uygulamalara devam etme zorunluluğunda oldukları eğitim türü. 2. Açık Eğitim: Radyo, televizyon ve eğitim araçları aracılığıyla yapılan eğitim türü. 3. İkinci Öğretim: Normal örgün programların bir kısmının akşam veya hafta sonu gibi ders saatleri dışında yürütüldüğü öğretim türü. 4. Lisansüstü Öğretim: Yüksek lisans, doktora, tıpta uzmanlık ve sanatta yeterlik eğitimlerini kapsayan öğretim türü.

    Öğretim program türleri nelerdir?

    Öğretim program türleri şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Resmi Program: Hedefleri, konuları ve işleniş sırasını içeren, devlet tarafından geliştirilen programdır. 2. Uygulamadaki Program: Resmi programın öğretmenler tarafından hayata geçirilen şeklidir. 3. Test Edilen Program: Öğretmen, eğitim kurumları ve devlet tarafından hazırlanan sınavlarda ölçülen öğrenmeleri kapsar. 4. Örtük Program: Resmi program dışında yazılı olmayan, öğretmenin, okulun ve toplumun norm ve değerlerini içeren programdır. 5. İhmal Edilen Program: Resmi programda yer almasına rağmen uygulamaya konmayan programdır. 6. Ekstra Program: Okulun dışında yapılması planlanan spor karşılaşmaları, halk oyunları, sinema, tiyatro gibi etkinliklerdir. 7. Önerilen Program: Bilim insanları veya meslek kuruluşlarınca hazırlanan program türüdür. 8. Karşıt Program: Resmi programın hedeflerinin tam karşıtını savunan bir programdır.