• Buradasın

    Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımı kime ait?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının temelleri, ABD’li John Dewey ve Rus psikolog Vygotsky tarafından atılmıştır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Öğrenme nedir ve nasıl gerçekleşir?

    Öğrenme, bireyin yaşantılar sonucu davranışlarında meydana gelen oldukça uzun süreli değişikliklerdir. Öğrenme süreci şu şekilde gerçekleşir: 1. Duyu organları yoluyla yeni bilgiler fark edilir ve kısa süreli hafızaya aktarılır. 2. Tekrar edilmeyen bilgiler unutulur, tekrar edilenler ise uzun süreli hafızaya kaydedilir. 3. Belli bir zaman dilimi geçtikten sonra bilgiler hatırlanabiliyorsa veya sorulduğunda doğru cevap verilebiliyorsa öğrenme gerçekleşmiş demektir. Öğrenme, bilişsel, duyuşsal, devinişsel, sosyal ve sezgisel olmak üzere farklı biçimlerde gerçekleşebilir. Öğrenme sürecinde ilham, motivasyon ve anlamlandırma önemlidir.

    Bağlam ve bağlam temelli yaklaşım arasındaki fark nedir?

    Bağlam ve bağlam temelli yaklaşım arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Bağlam, herhangi bir olguda olaylar, durumlar, ilişkiler örgüsü veya bağlantısı olarak tanımlanabilir. Bağlam temelli yaklaşım ise ders içerikleri aktarılırken öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları çeşitli durumlardan faydalanılması esasına dayanır. Dolayısıyla, bağlam temelli yaklaşım, bağlamın kullanıldığı bir öğretim veya öğrenme yaklaşımıdır.

    Öğrenmenin bilimsel temelleri nelerdir?

    Öğrenmenin bilimsel temelleri, nöroloji ve psikoloji gibi disiplinler tarafından araştırılmaktadır. Öğrenmenin bilimsel temellerinden bazıları şunlardır: Beyin ve biyolojik temeller. Bilişsel süreçler. Sosyal etkileşimler. Öğrenme stilleri. Öğrenmenin bilimsel temelleri, aynı zamanda davranışçı öğrenme teorisi, bilişsel öğrenme teorisi, yapılandırmacı öğrenme teorisi ve sosyal öğrenme teorisi gibi farklı teorilerle de açıklanmaktadır.

    Gelişim, öğrenme ve öğretme kuramı nedir?

    Gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları şu şekilde açıklanabilir: Gelişim Kuramları: İnsanın farklı alanlardaki psikolojik özelliklerindeki değişimi açıklamayı hedefler. Öğrenme Kuramları: Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini ve en iyi öğrenmenin nasıl olabileceğini açıklar. Öğretim Kuramları: Öğretme, öğrenmeyi sağlama etkinlikleri olarak tanımlanabilir. Bu kuramların amacı, eğitim ve öğretim süreçlerini daha etkili hale getirmektir.

    Bağlam temelli öğrenme nedir?

    Bağlam temelli öğrenme, ders içeriklerinin aktarılmasında öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları çeşitli durumlardan faydalanılan bir yaklaşımdır. Bağlam temelli öğrenmenin bazı temel özellikleri: Esneklik: Öğrenme süreci, öğrencilerin ilgi ve deneyimleriyle ilişkili senaryolar veya örnek olaylar üzerinden ilerler. Gerçek yaşamla bağlantı: Öğrenciler, sunulan bağlamlar içinde düşünür, tartışır, sonuç çıkarır ve ulaştıkları sonuçları değerlendirir. Disiplinler arası ilişki: Gerçek yaşam deneyimlerinin çok katmanlı yapısı, disiplinler arası ilişkiler kurmayı gerektirir. Aktif öğrenme: Öğrenciler, yaparak ve düşündükleri üzerinde çalışarak öğrenirler. Bu yaklaşım, özellikle fen derslerinde öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve bilim ile günlük yaşam arasındaki bağı kurmak amacıyla kullanılır.

    Bağlam nedir?

    Bağlam, sözcüklerin cümle içinde farklı anlamlar ifade edecek şekilde kullanılmasıdır. Bağlam kelimesinin diğer anlamları: Herhangi bir olguda olaylar, durumlar, ilişkiler örgüsü veya bağlantısı, kontekst; Bir dil birimini çevreleyen, ondan önce veya sonra gelen, birçok durumda söz konusu birimi etkileyen, onun anlamını ve değerini belirleyen birim veya birimin tümü. Örnekler: "El" kelimesi, "El elin eşeğini türkü söyleyerek arar" cümlesinde yabancı anlamında, "Elini ve dilini kötü olan her şeyden korumalısın" cümlesinde ise organ anlamında kullanılmıştır. "Sıfır" kelimesi, "Pazarda sıfır gibi bir araba buldum ve onu hemen aldım" cümlesinde olumlu, "Sorma, su içsem kilo alıyorum, bütün rejimleri denedim, netice sıfır" cümlesinde ise olumsuz anlamda kullanılmıştır.

    Bağlam temelli öğretimin basamakları nelerdir?

    Bağlam temelli öğretimin basamakları şunlardır: 1. Uygun Bağlamın Seçilmesi: Günlük yaşamdan seçilen bağlamlar aracılığıyla derse giriş yapılır. 2. Kavramların Tartışılması: Öğretmen kontrolünde öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturulur ve öğrencilerin ön bilgileri ile içerikten ne anladıkları ortaya çıkarılır. 3. Bilgilerin Anlamlandırılması: Tartışma sonunda elde edilen bilgiler anlamlandırılır ve kavramlar arasında ilişkiler kurulur. 4. Etkinlik ve Uygulamalar: Öğrenciler, öğrendiklerini problem çözme, laboratuar etkinlikleri veya küçük grup çalışmaları gibi uygulamalarla pekiştirir. 5. Transfer Etme: Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması sağlanır. Bu süreçte, senaryo, hikaye veya olay içeren sorular kullanılır ve öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilir.