• Buradasın

    Bağlam ve bağlam temelli yaklaşım arasındaki fark nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Bağlam ve bağlam temelli yaklaşım arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir:
    • Bağlam, herhangi bir olguda olaylar, durumlar, ilişkiler örgüsü veya bağlantısı olarak tanımlanabilir 2. Eğitim bağlamında ise bireyin gerçek hayatta karşılaştığı olgu, olay veya kullanmış olduğu teknolojinin fizik kavramlarıyla ilişkilendirilmesi olarak tanımlanır 2.
    • Bağlam temelli yaklaşım ise ders içerikleri aktarılırken öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları çeşitli durumlardan faydalanılması esasına dayanır 24. Bu yaklaşım, öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları olayların bilimsel yönlerini etkinlikler aracılığıyla öğrenmelerini ve bu olaylar ile ders içerikleri arasında ilişki kurmalarını sağlar 24.
    Dolayısıyla, bağlam temelli yaklaşım, bağlamın kullanıldığı bir öğretim veya öğrenme yaklaşımıdır.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bağlam konuları nelerdir?

    Bağlam konuları iki ana başlık altında incelenebilir: dilbilimsel bağlam ve sosyo-kültürel bağlam: 1. Dilbilimsel Bağlam: Bir sözcenin içinde yer aldığı sözlü söylem veya yazılı metnin çevresindeki dil öğelerini içerir. Bu bağlam, söylemsel bağlam olarak da adlandırılır ve şu unsurları kapsar: - Gönderimsel ifadeler (adıllar, işaret sıfatları). - Zaman ve kip kullanımları. 2. Sosyo-kültürel Bağlam: Sözcenin içinde yer aldığı sosyal ve kültürel unsurları içerir. Bu bağlamda dikkate alınması gereken bazı faktörler şunlardır: - Konuşucu ve dinleyicinin cinsiyeti, yaşları, eğitim düzeyleri. - Kurumsal ortam (okul, hastane, banka gibi). - Uzun süreli bellekte depolanan kişi, yer ve nesnelere yapılan göndermeler.

    Bağlam piskoloji ne demek?

    Bağlam psikolojisi — kişiyi çevresi ve çevresiyle olan ilişkisi içinde değerlendiren bir psikoloji yaklaşımıdır. Bu yaklaşımda, psikoterapötik süreç şu unsurları içerir: Sorunun işlevi. Çağrışımlar. Değerler ve kişisel hedefler. Dil. Terapist ve hasta arasındaki ilişki. Bağlam psikolojisi, üçüncü nesil terapiler olarak da bilinen çeşitli terapötik müdahalelerin temelini oluşturur.

    Bağlam ve anlam ilişkisi nedir?

    Bağlam ve anlam ilişkisi, sözcüklerin ve ifadelerin anlamlarının, kullanıldıkları yere ve zamana göre, kendinden önce ve sonra gelen unsurlar nedeniyle kazandığı farklı anlam ve değerler bütünüdür. Bağlamın anlam üzerindeki etkileri: Anlamın sınırlanması ve biçimlendirilmesi. Kullanım çeşitliliği. Bağlam türleri: Dil bağlamı. Dil dışı bağlam. Örnekler: "İçten tavırları sayesinde herkesçe kısa sürede sevilmişti" cümlesindeki "içten" kelimesi, "samimi" anlamında kullanılmıştır. "El" kelimesi, "elini ve dilini kötülüklerden koru" cümlesinde mecaz anlamda, "başkasına el açacağına çalış" cümlesinde ise gerçek anlamda kullanılmıştır.

    Bağlam Temelli Öğrenme Yaklaşımı kime ait?

    Bağlam temelli öğrenme yaklaşımının temelleri, ABD’li John Dewey ve Rus psikolog Vygotsky tarafından atılmıştır.

    Bağlam türleri kaça ayrılır?

    Bağlam türleri şu şekilde ayrılır: Fiziksel bağlam. Sosyal bağlam. Kültürel bağlam. Zaman bağlamı. Ayrıca, bağlam metin içi ve metin dışı olarak da ikiye ayrılabilir. Dış bağlam, Kur’an’ın vahyinin genel ortamını ve vahyinin nedenlerini ifade eder.

    Bağlam temelli öğretimin basamakları nelerdir?

    Bağlam temelli öğretimin basamakları şunlardır: 1. Uygun Bağlamın Seçilmesi: Günlük yaşamdan seçilen bağlamlar aracılığıyla derse giriş yapılır. 2. Kavramların Tartışılması: Öğretmen kontrolünde öğrenciler arasında tartışma ortamı oluşturulur ve öğrencilerin ön bilgileri ile içerikten ne anladıkları ortaya çıkarılır. 3. Bilgilerin Anlamlandırılması: Tartışma sonunda elde edilen bilgiler anlamlandırılır ve kavramlar arasında ilişkiler kurulur. 4. Etkinlik ve Uygulamalar: Öğrenciler, öğrendiklerini problem çözme, laboratuar etkinlikleri veya küçük grup çalışmaları gibi uygulamalarla pekiştirir. 5. Transfer Etme: Öğrenilen bilgilerin yeni durumlarda kullanılması sağlanır. Bu süreçte, senaryo, hikaye veya olay içeren sorular kullanılır ve öğrencilerin aktif katılımı teşvik edilir.

    Bağlam temelli öğrenme nedir?

    Bağlam temelli öğrenme, ders içeriklerinin aktarılmasında öğrencilerin günlük hayatta karşılaştıkları çeşitli durumlardan faydalanılan bir yaklaşımdır. Bağlam temelli öğrenmenin bazı temel özellikleri: Esneklik: Öğrenme süreci, öğrencilerin ilgi ve deneyimleriyle ilişkili senaryolar veya örnek olaylar üzerinden ilerler. Gerçek yaşamla bağlantı: Öğrenciler, sunulan bağlamlar içinde düşünür, tartışır, sonuç çıkarır ve ulaştıkları sonuçları değerlendirir. Disiplinler arası ilişki: Gerçek yaşam deneyimlerinin çok katmanlı yapısı, disiplinler arası ilişkiler kurmayı gerektirir. Aktif öğrenme: Öğrenciler, yaparak ve düşündükleri üzerinde çalışarak öğrenirler. Bu yaklaşım, özellikle fen derslerinde öğrencilerin motivasyonunu artırmak ve bilim ile günlük yaşam arasındaki bağı kurmak amacıyla kullanılır.