• Buradasın

    Gelişim, öğrenme ve öğretme kuramı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları şu şekilde açıklanabilir:
    • Gelişim Kuramları: İnsanın farklı alanlardaki psikolojik özelliklerindeki değişimi açıklamayı hedefler 3. Örneğin, Jean Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı, spesifik olarak bilişsel becerilerin gelişimine ve özellikle bebeklik ve çocukluk dönemlerindeki bilişsel gelişime odaklanır 3.
    • Öğrenme Kuramları: Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini ve en iyi öğrenmenin nasıl olabileceğini açıklar 4. Davranışçı kuram, öğrenmeyi uyarıcı ile tepki arasında kurulan bir bağ ile açıklar 4. Bilişsel yaklaşım, bireyin çevresi hakkındaki bilişlerinin ve bu bilişlerin davranışlarını etkileme yollarının incelenmesini içerir 4. Yapılandırmacı yaklaşım ise öğrencilerin, önceki bilgi ve yaşantıları üzerine yeni bir durumu uygulayarak yeni bilgi ile önceden var olan zihinsel oluşumlarını birleştirdiklerini savunur 4.
    • Öğretim Kuramları: Öğretme, öğrenmeyi sağlama etkinlikleri olarak tanımlanabilir 5. Yapılandırmacı yaklaşıma göre, öğretim süreci gerçek nesne veya gerçek durumlar üzerinden yürütülmeli, öğrenciler düşüncelerini söylemeye ve keşfederek öğrenmeye özendirilmelidir 5.
    Bu kuramların amacı, eğitim ve öğretim süreçlerini daha etkili hale getirmektir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gelişim öğrenme ve öğretim nedir?

    Gelişim, öğrenme ve öğretim kavramları şu şekilde açıklanabilir: Gelişim: Organizmanın döllenmeden başlayarak bedensel, zihinsel, dil, duygusal ve sosyal yönden sürekli ilerleme kaydeden değişimidir. Öğrenme: Bireyin çevresiyle etkileşimi sonucu meydana gelen, nispeten kalıcı izli davranış değişikliğidir. Öğretim: Bir dersin öğretim programında belirlenen esaslara uygun bir öğretme-öğrenme süreci için gerekli hazırlıkların yapılması, böyle bir sürecin gerçekleştirilmesi ve bu sürecin, ürün olarak ortaya çıkması beklenen davranışların tümü görülünceye kadar, olabildiğince etkili ve verimli şekilde sürdürülmesi demektir.

    Gelişim psikolojisi bilimsel tanımı nedir?

    Gelişim psikolojisinin bilimsel tanımı, döllenmeden ölüme kadar olan yaşam dönemi boyunca fiziksel, bilişsel, sosyoduygusal ve kişilik gelişiminin incelendiği bir psikoloji alt araştırma alanı ve gelişim süreçlerine uygun eğitim ve destek çalışmalarının yürütüldüğü uygulama alanı olarak yapılabilir. Gelişim psikolojisi, bireyin kronolojik yaşıyla onun davranışının türü arasındaki ilişkiyi de inceler. Gelişim psikolojisinin diğer tanımları şu şekildedir: Yaşam boyu gelişim psikolojisi, döllenmeden ölüme kadar olan insan yaşamı süresince gelişimsel süreçlerin değişimini açıklar, tanımlar, yordar ve kontrol etmeye çalışır. Gelişim psikolojisi, bir kuram değil, gelişim olayını incelemede yeni bir yönelimdir. Gelişim psikolojisi, davranışın gelişiminin çalışılmasında belli kavramları ve yöntemleri vurgular. Gelişim psikolojisinin bilimsel tanımıyla ilgili farklı görüşler olabilir; bu nedenle, en doğru tanım için uzmanlara danışılması önerilir.

    Eğitim bilimleri kuram ve uygulama nedir?

    Eğitim bilimleri kuram ve uygulama, eğitim alanında teorik bilgilerin pratik uygulamalarla bütünleştirilmesi anlamına gelir. Eğitimde kuram, belirli bir teoriye veya hayat felsefesine dayanmayı gerektirir ve bu kuram, uygulama ile bütünlük içinde düşünülmelidir. Bu bağlamda, "Eğitimde Kuram ve Uygulama" (EKU) adlı dergi, eğitim alanında özgün kuramsal ve uygulamalı araştırmalar yayınlayan uluslararası hakemli bir bilimsel dergidir.

    Gelişim görevleri kaça ayrılır?

    Gelişim görevleri, gelişim dönemlerine göre ayrılır. Genel olarak kabul edilen gelişim dönemleri ve bu dönemlerin içerdiği bazı gelişim görevleri şunlardır: Bebeklik dönemi (0-2 yaş). İlk çocukluk dönemi (2-6 yaş). Son çocukluk dönemi (6-12 yaş). Ergenlik dönemi (12-18 yaş). Yetişkinlik dönemi (18-65 yaş). Yaşlılık dönemi (65 yaş ve üstü).

    Gelişim psikolojisinin temel ilkeleri nelerdir?

    Gelişim psikolojisinin temel ilkeleri şunlardır: 1. Gelişim süreklidir ve belli aşamalardan geçer. 2. Gelişim belli bir sıra izler. 3. Gelişim nöbetleşe devam eder. 4. Gelişimde kritik dönemler vardır. 5. Gelişim bir bütündür ve değişik gelişim alanları birbiriyle ilişkilidir. 6. Gelişimde bireysel farklılıklar vardır. Bu ilkeler, gelişimin nasıl gerçekleştiğini ve hangi faktörlerin etkili olduğunu açıklar.

    Gelişim ödevleri ve gelişim görevleri arasındaki fark nedir?

    Gelişim ödevleri ve gelişim görevleri kavramları benzer anlamlar taşısa da, farklı bağlamlarda kullanılırlar. Gelişim ödevleri, bireyin yaşam boyunca sırasıyla yerine getirmesi gereken ve her dönemin kendine özgü gereksinimlerini içeren görevlerdir. Gelişim görevleri ise, Havighurst tarafından ortaya atılan bir kavramdır ve bireylerin farklı yaşam dönemlerinde kazanmaları gereken özellikleri ifade eder.

    Gelişim kuramları nelerdir?

    Gelişim kuramları, çocukların nasıl geliştiklerini, öğrendiklerini ve değiştiklerini açıklamaya çalışan çeşitli yaklaşımlardan oluşur. İşte bazı önemli gelişim kuramları: 1. Freud'un Psikoseksüel Gelişim Kuramı: Sigmund Freud'un çalışmalarıyla ortaya çıkmıştır ve çocuk gelişiminin vücuttaki farklı zevk alanlarına odaklanan aşamalarda gerçekleştiğini öne sürer. 2. Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı: Sosyal etkileşime ve gelişimin farklı aşamalarında ortaya çıkan çatışmalara odaklanarak, yaşam boyunca büyüme ve değişim olduğunu söyler. 3. Davranışsal Çocuk Gelişimi Kuramları: Çevresel etkilerin davranışı nasıl etkilediğini vurgular ve öğrenmenin ilişkilendirme, pekiştirme ve modelleme yoluyla gerçekleştiğini savunur. 4. Piaget'nin Bilişsel Gelişim Kuramı: Düşünce süreçlerinin gelişimi ile ilgilenir ve çocukların entelektüel gelişiminin aşamalarını açıklar. 5. Bowlby'nin Bağlanma Teorisi: Bakıcılarla erken ilişkilerin çocuk gelişiminde önemli bir rol oynadığını ve yaşam boyunca sosyal ilişkileri etkilediğini öne sürer.