• Buradasın

    Argüman örnekleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Argüman örnekleri:
    • Tümdengelimli argüman: "Yarasalar uçabilir (öncül=doğru); tüm uçan yaratıklar kuştur (öncül=yanlış); o halde yarasalar kuştur (sonuç=yanlış)" 2.
    • Tümevarımlı argüman: "Dünyanın en büyük ordu bütçesi A.B.D. ordusunundur (öncül=doğru); öyleyse gelecek on yıl boyunca böyle kalması muhtemeldir (sonuç=doğru)" 2.
    • Günlük yaşamdan bir örnek: "Uzun boyluyum, bu yüzden sporda iyiyim" 13.
    • Sık kullanılan bir argüman: "Sınavda başarılı olmak için ders çalışmalıyım. Sınavdan yüksek puan aldım. Demek ki derslerimi çalıştım" 1.
    Argümanlar, yazılı veya sözlü olabilir ve belirli kanıtlar kapsamında yeni bir yargı oluşturmayı amaçlar 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Argümanın temel unsurları nelerdir?

    Argümanın temel unsurları: İddia veya önerme. Kanıtlar. Gerekçe. Karşı argümanlar ve çürütmeler. Ayrıca, argümanın etkili olması için konu seçimi, mantıklı sıralama, inandırıcılık, tutarsızlıkları önleme ve net bir dil kullanımı gibi unsurlar da önemlidir.

    Argüman oluşturma etkinliği nasıl yapılır?

    Argüman oluşturma etkinliği şu adımlarla gerçekleştirilebilir: 1. Tezi Belirleme: Argümanın ana sonucunu tespit edin. 2. Öncülleri Bulma: Ana sonucu destekleyen nedenleri belirleyin. 3. Kanıtları Toplama: Otorite açıklamaları, örnekler, kişisel deneyimler ve kabul edilen olguları toplayın. 4. Karşı Argümanları Göz Önünde Bulundurma: Olası itirazları ve karşı argümanları tespit edin. 5. Argümanı Yapılandırma: Giriş, ana gövde ve sonuç şeklinde mantıklı ve tutarlı bir yapı oluşturun. 6. Görsel Destek Kullanma: Sunumunuzu slaytlar, çizelgeler veya grafiklerle zenginleştirin. 7. Geri Bildirim Alma: Tez ifadenizi gözden geçirmek ve düzeltmek için meslektaşlarınızdan veya eğitmenlerinizden geri bildirim alın. Ayrıca, argüman haritalama tekniği de kullanılabilir.

    Felsefede görüş ve argüman nedir?

    Felsefede görüş ve argüman kavramları şu şekilde tanımlanabilir: 1. Görüş: İnsanın olay, varlık veya ortaya atılan düşüncelere dair geliştirdiği anlayış, yargı veya fikirdir. 2. Argüman: Bir görüşü desteklemek, doğrulamak veya güçlendirmek için öne sürülen önerme veya önermeler dizisidir.

    Argümantasyon ve akıl yürütme nedir felsefe?

    Felsefede argümantasyon ve akıl yürütme şu şekilde tanımlanabilir: Akıl yürütme. Argümantasyon. En yaygın akıl yürütme biçimleri tümdengelim, tümevarım ve analojidir. Argümantasyon ve akıl yürütmede hem sürecin hem de sonucun doğruluk ve geçerliliği dikkate alınır.

    Eşitlik argümanı nedir?

    Eşitlik argümanı, aynı durumda bulunan kişiler arasında haklı bir sebep olmaksızın farklı davranılmaması gerektiğini savunan bir ilkedir. Bu argüman, insanların özgür ve eşit olarak doğduğu gerçeğine dayanır ve kanunların, politikaların ve uygulamaların ayrımcı olmaması gerektiğini ifade eder. Eşitlik argümanı, uluslararası ve ulusal metinlerde de yer almakta olup, Anayasa'nın 10. maddesi ve 6701 sayılı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu gibi yasal düzenlemelerle desteklenmektedir.

    Argüman nedir felsefe?

    Felsefede argüman, bir önermeler dizisidir ve bu dizi içinde kimi önermeler öncül veya varsayımlar, diğer bir önerme ise sonuç olarak adlandırılır. Argümanın temel unsurları: Sonuç. Öncüller. Argüman türleri: Tümdengelimli (dedüktif) argümanlar. Tümevarımlı (indüktif) argümanlar. Geçerli ve geçersiz argümanlar: Geçerli argüman. Geçersiz argüman.

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar nelerdir?

    STEM etkinliklerinde kullanılan argümanlar, öğrencilerin problem çözme sürecinde kanıtlara dayalı ve mantıklı açıklamalar yapmalarını içerir. Bu argümanlar şu şekilde özetlenebilir: 1. Problem Durumu: Öğrencilerin gerçek dünya problemlerini fark etmeleri ve bu problemleri tanımlamaları. 2. Çözüm Üretimi: Problemlere yönelik çözüm önerileri geliştirme ve bu çözümleri planlama. 3. Ürün Oluşturma: Belirlenen çözümleri somut bir ürün veya prototip haline getirme. 4. Test ve Geliştirme: Ürünün etkinliğini test etme ve gerektiğinde iyileştirmeler yapma. Ayrıca, argümantasyon tabanlı öğrenme yaklaşımında, öğrencilerin bilimsel tartışmalara katılarak iddialarını desteklemeleri ve başkalarının iddialarını eleştirmeleri de önemlidir.