• Buradasın

    Alternatif ölçme yöntemleri nelerdir üniversite?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Üniversitelerde kullanılan bazı alternatif ölçme yöntemleri şunlardır:
    • Portfolyo: Dönem içinde belirlenen hedefler doğrultusunda öğrencilerin performanslarını yansıtan çalışmalara yer verilen dosyalar 12.
    • Performans Ödevi: Ders hedeflerine ilişkin öğrenci etkinlikleri, bireysel veya grup çalışması olarak yapılabilir 2.
    • Kavram Haritası: Kavramlar arasındaki ilişkileri ve hiyerarşiyi göstermek için kullanılır 35.
    • V-Diyagramı: Öğrencilerin araştırmalarını daha kapsamlı hale getirmesini sağlar 5.
    • Görüşme (Mülakat): Öğrencilerin bilgilerinin derinlemesine araştırılmasını sağlar 4.
    • Proje: Öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe aktarmalarını ölçer 13.
    • Öz ve Akran Değerlendirmesi: Öğrencilerin kendi ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirerek öğrenmelerini destekler 13.
    • Kelime İlişkilendirme: Öğrencilerin bilişsel yapısını ve kavramlar arası bağları analiz eder 4.
    • İki Aşamalı Teşhis Testleri: Öğrencilerin ön bilgilerini ve kavram yanılgılarını tespit eder 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Alternatif ne demek?

    Alternatif, bir şeyin yerine geçebilecek veya seçenek olarak kullanılabilecek başka bir şeyi ifade eder. Türk Dil Kurumuna göre alternatif kelimesinin diğer anlamları: seçenek; değişik, farklı; almaşık (fizik alanında); dalgalı (akım, fizik alanında).

    Öğretim yöntem ve yaklaşımları kaça ayrılır?

    Öğretim yöntem ve yaklaşımları genellikle üç ana kategoriye ayrılır: 1. Sunuş Yoluyla Öğretim: Öğretmen merkezlidir ve tümdengelim yöntemi kullanılır. 2. Buluş Yoluyla Öğretim: Öğrenci merkezlidir ve tümevarım yöntemi kullanılır. 3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim: Öğrenciler araştırma yaparak bilgi kazanır. Ayrıca, diğer bazı öğretim yaklaşımları şunlardır: İşbirlikli Öğrenme: Öğrencilerin birlikte çalışarak öğrenmesini sağlar. Tam Öğrenme: Öğrencilerin tümünün öğrenmesini hedefler. Yapılandırmacı Yaklaşım: Bilginin öğrenciler tarafından yapılandırılmasını vurgular. Proje Tabanlı Öğretim: Öğrencilerin problemleri disiplinler arası bir şekilde çözmelerini sağlar. Öğretim yöntemleri ve teknikleri, bu yaklaşımların uygulanmasında kullanılan araçlardır.

    Geleneksel ve alternatif ölçme yöntemleri arasındaki fark nedir?

    Geleneksel ve alternatif ölçme yöntemleri arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Geleneksel Ölçme Yöntemleri: Amaç: Sonuç odaklıdır ve genellikle öğretim sürecinin sonunda uygulanır. Ölçme Araçları: Çoktan seçmeli sorular, kısa cevaplı sorular, doğru-yanlış soruları gibi standart testler kullanılır. Değerlendirme: Tek bir doğru cevap vardır ve gizli veya belirsiz ölçütler kullanılır. Öğrenci Performansı: Basit düzeydeki bilgi ve beceriler ölçülür, üst düzey düşünme becerileri yeterince ortaya çıkmaz. 2. Alternatif Ölçme Yöntemleri: Amaç: Süreç odaklıdır ve öğretim sürecinin tamamında yer alır. Ölçme Araçları: Performans görevleri, öğrenci ürün dosyaları (portfolyo), kavram haritaları, yapılandırılmış grid, tanılayıcı dallanmış ağaç gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Değerlendirme: Birden fazla doğru cevap olabilir ve açık ve belirli ölçütler kullanılır. Öğrenci Performansı: Üst düzey düşünme, problem çözme ve yaratıcılık gibi beceriler ölçülür.

    Alternatif ölçme araçları nelerdir?

    Alternatif ölçme araçlarından bazıları şunlardır: Performans ödevleri. Projeler. Portfolyo. Kavram haritaları. Yapılandırılmış grid. Tanılayıcı dallanmış ağaç. Anlam çözümleme tablosu. Öz ve akran değerlendirmesi. Vaka çalışması. Zihin haritalama.

    Ölçme değerlendirmede temel kavramlar nelerdir?

    Ölçme değerlendirmede temel kavramlar şunlardır: Ölçme: Bir değişkenin gözlenip, gözlem sonuçlarının sayı veya sembolle ifade edilmesi. Değerlendirme: Ölçme sonuçlarının bir ölçüt ile karşılaştırılarak karara varılması. Ölçüt: Bir yargıya varmak veya değer belirlemek için kullanılan ilke veya kriter. İki tür ölçüt vardır: Mutlak ölçüt: Önceden belirlenmiş, her bireyin değerlendirme sonucunu bağımsız kılan kriter. Bağıl ölçüt: Ölçme sonuçlarına göre sonradan belirlenen kriter. Doğrudan Ölçme: Ölçülmek istenen özelliğin doğrudan gözlenmesi veya ilgili bir ölçme aracıyla yapılması. Dolaylı Ölçme: Özelliğin doğrudan ölçülemeyip, başka bir özellik yardımıyla ölçülmesi. Türetilmiş Ölçme: Özelliğin, farklı iki veya daha fazla özelliğin matematiksel bağıntısı ile ölçülmesi.

    Alternatif değerlendirme yöntemleri hangi derslerde kullanılır?

    Alternatif değerlendirme yöntemleri, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde uygulanan programların yapılandırmacı yaklaşıma dayalı olarak benimsenmeye başlanmasıyla daha yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Alternatif değerlendirme yöntemlerinin kullanıldığı derslerden bazıları: Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi. Arapça, Hitabet ve Mesleki Uygulama. Tüm dersler. Alternatif değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturdukları çalışma, ürün ya da etkinliklerin değerlendirilmesi sürecinde kullanılır. Alternatif değerlendirme yöntemleri, yaratıcılığa, eleştirel düşünmeye, problem çözme becerilerine, iş birliğine ve gerçek dünya uygulamalarına değer veren derslerde daha fazla tercih edilir.

    Eğitimde veri analizi yöntemleri nelerdir?

    Eğitimde kullanılan bazı veri analizi yöntemleri şunlardır: Sınav sonuçları değerlendirmesi. Projeler ve ödevler. Katılım takibi. Anket ve geribildirim analizleri. Öğrenme yönetim sistemleri (LMS). Veri görselleştirme yazılımları. İstatistik ve tahmin analiz araçları. Öğrenci analiz platformları.