• Buradasın

    Abartma tozu hangi bakış açısı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabında çoklu bakış açısı kullanılmaktadır 2.
    Anlatıcı, her bölümde farklı karakterlerin düşünce ve duygularını dile getirmektedir 2. Bu sayede hikâye derinlik kazanırken, çocuklar olay ve durumları farklı açılardan değerlendirebilme yeteneği kazanır ve empati kurma becerileri gelişir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Abartma Tozunun ana fikri nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının ana fikri, günümüzde toplumun karşılaştığı bazı sorunlara mizahi bir bakış açısıyla dikkat çekmektir. Kitapta ele alınan bazı sorunlar şunlardır: Aşırı tüketim ve prestij arayışı. Sağlıklı yaşam takıntısı. Eğitimin ve insani değerlerin göz ardı edilmesi. Teknolojinin insan ilişkilerini zayıflatması. Yazar, bu sorunları abartarak, okuyucuyu durup düşünmeye ve bu durumdan kurtulmak için harekete geçmeye çağırır.

    Abartma sanatı neden kullanılır?

    Abartma sanatı, anlatımı daha güçlü kılmak, etkileyici ve çarpıcı hale getirmek için kullanılır. Bu sanatın kullanım amaçları arasında: Vurgulama. Mecaz kullanımı. Duygusal etki. Abartma sanatı, edebiyat eserlerinde ve günlük konuşmalarda sıkça kullanılır.

    Abartma Tozu'nun özeti nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının özeti şu şekildedir: Kitap, 10 yaşındaki anlatıcının gözünden, bir kasabada yaşanan olayları anlatır. Sabahın altısında, daha önce spor ve sağlıklı yaşamla ilgilenmeyen anne ve babasının bu konulara aşırı ilgi göstermeye başlamasıyla her şey değişir. Anlatıcı, yardım almak ve güzel bir kahvaltı yapmak için babaannesinin pansiyonuna gider ancak babaannesinin de aşırı derecede değiştiğini görerek hayal kırıklığı yaşar. Daha sonra okula gider ama okul ve arkadaşları derdine derman olmak yerine derdine dert katar. Bir gün televizyonda "Pis İşleri Bakanlığı"nın numarasını duyar ve oradan destek alabileceğini öğrenir. Birkaç gün sonra bakanlığın yardımı Tevfik Kılıkırkyarar gelir. Kitap, her ne kadar mizahi bir dille anlatılmış olsa da aslında günümüzde yaşanan her türlü problemi ele alır. Kitabın karakterleri: Anlatıcı; Ahsen (anlatıcının teyzesi); Fikriye (anlatıcının yengesi); Tevfik Kılıkırkyarar (müfettiş); Seval Çokal (alışverişkolik); Sevgi (aile tutkunu olan kişi); Kasım (k harfini söyleyemeyen kişi); Babaanne (anlatıcının açgözlü babaannesi).

    Abartma nedir ve örnekleri?

    Abartma (mübalağa), bir özelliğin ya da durumun olduğundan daha çok gösterilmesidir. Abartma örnekleri: "Sana milyonlarca kez benim lafımı dinlemeni söyledim!". "Dün gece soğuktan dondum". "Yapacak tonlarca ödevim var". "Gözünden akan yaşlar sel oldu". "Bir ah çeksem dağı taşı eritir". "Ölçüyü yitirdik tümden / Yüzükler kemer oldu ha!". "Elim değse akan sular tutuşur / İçim dışım yanar oldu gel gayrı". "Sizi yıkarım dağlar / Yâre zarar gelirse". "Bu dertten demir çürür / Bilmem nasıl dayandım". "Deniz mürekkep olsa / Yazılmaz benim derdim".

    Anlatıcı ve bakış açısı arasındaki fark nedir edebiyatta?

    Anlatıcı ve bakış açısı arasındaki fark, edebiyatta şu şekilde açıklanabilir: Anlatıcı, olay esasına dayalı metinlerde, olay örgüsünü, kişileri, zamanı ve mekânı bütünleştiren hayali bir karakterdir. Bakış açısı ise anlatıcının olayları görme, değerlendirme ve okuyucuya aktarma biçimidir. Anlatıcı türleri şunlardır: Kahraman anlatıcı: Olayların merkezinde yer alan ve 1. tekil şahıs tekniğiyle konuşan karakterdir. Gözlemci anlatıcı: Olayları dışarıdan izleyen ve 3. tekil şahıs tekniğiyle anlatan gözlemcidir. İlahi (hakim) anlatıcı: Her şeyi bilen, kahramanların iç dünyasını ve geçmişi/geleceği bilen anlatıcıdır. Bakış açısı türleri ise şu şekilde sınıflandırılabilir: Birinci tekil şahıs bakış açısı: "Ben" veya "biz" zamirleriyle anlatılır. İkinci tekil şahıs bakış açısı: "Sen" zamiriyle okuyucuyu hikayenin içine dahil eder. Üçüncü tekil şahıs bakış açısı: "O", "onlar" zamirleriyle anlatılır ve her şeyi bilen bir bakış açısıdır.

    Abartma Tozunun ana fikri nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının ana fikri, günümüzde toplumun karşılaştığı bazı sorunlara mizahi bir bakış açısıyla dikkat çekmektir. Kitapta ele alınan bazı sorunlar şunlardır: Aşırı tüketim ve prestij arayışı. Sağlıklı yaşam takıntısı. Eğitimin ve insani değerlerin göz ardı edilmesi. Teknolojinin insan ilişkilerini zayıflatması. Yazar, bu sorunları abartarak, okuyucuyu durup düşünmeye ve bu durumdan kurtulmak için harekete geçmeye çağırır.

    Abartma Tozu kitabı ne anlatmak istiyor?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabı, çocukların hayal gücüyle kurduğu abartılı ama anlamlı hikâyeleri konu alır. Kitabın anlatmak istedikleri arasında şunlar yer alır: Abartının hayal gücüne etkisi. Toplumsal sorunlar. Hayal gücü ve gerçeklik dengesi. Ebeveyn-çocuk iletişimi. Murat Menteş'in "Abartma Tozu" romanı ise modern toplumun içindeki absürt durumları, aşırıya kaçan hayaller ve beklentilerle birlikte ele alır.