• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının ana fikri, günümüzde toplumun karşılaştığı bazı sorunlara mizahi bir bakış açısıyla dikkat çekmektir 135.
    Kitapta ele alınan bazı sorunlar şunlardır:
    • Aşırı tüketim ve prestij arayışı 25.
    • Sağlıklı yaşam takıntısı 45.
    • Eğitimin ve insani değerlerin göz ardı edilmesi 45.
    • Teknolojinin insan ilişkilerini zayıflatması 45.
    Yazar, bu sorunları abartarak, okuyucuyu durup düşünmeye ve bu durumdan kurtulmak için harekete geçmeye çağırır 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Abartma Tozu kitabı ne anlatmak istiyor?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabı, çocukların hayal gücüyle kurduğu abartılı ama anlamlı hikâyeleri konu alır. Kitabın anlatmak istedikleri arasında şunlar yer alır: Abartının hayal gücüne etkisi. Toplumsal sorunlar. Hayal gücü ve gerçeklik dengesi. Ebeveyn-çocuk iletişimi. Murat Menteş'in "Abartma Tozu" romanı ise modern toplumun içindeki absürt durumları, aşırıya kaçan hayaller ve beklentilerle birlikte ele alır.

    Abartma Tozu kitabı sınav soruları nelerdir?

    Abartma Tozu kitabı sınav sorularından bazıları şunlardır: Kasabada değişiklikler başlatan olay. Çocuğun annesinin yanından ayırmadığı şey. Çocuğa olayın çözülmesinde yardım eden kişi. K harfini söyleyemeyen kişi. Ana karakterin kasabayı saran salgının adını ilk başta koyduğu isim. Çocuğun yaşı. Çocuğun rahatsızlığı. Kasabadaki tek pansiyonun işletmecisi. Çocuğun teyzesinin işi bırakmasının nedeni. 25 çeşit şeye alerjisi olan kişi. Abartma Tozu kitabı sınav sorularına şu sitelerden de ulaşılabilir: wordwall.net; wayground.com; onlineturkcetest.com.

    Abartma sanatı neden kullanılır?

    Abartma sanatı, anlatımı daha güçlü kılmak, etkileyici ve çarpıcı hale getirmek için kullanılır. Bu sanatın kullanım amaçları arasında: Vurgulama. Mecaz kullanımı. Duygusal etki. Abartma sanatı, edebiyat eserlerinde ve günlük konuşmalarda sıkça kullanılır.

    Abartma Tozu'nun özeti nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının özeti şu şekildedir: Kitap, 10 yaşındaki anlatıcının gözünden, bir kasabada yaşanan olayları anlatır. Sabahın altısında, daha önce spor ve sağlıklı yaşamla ilgilenmeyen anne ve babasının bu konulara aşırı ilgi göstermeye başlamasıyla her şey değişir. Anlatıcı, yardım almak ve güzel bir kahvaltı yapmak için babaannesinin pansiyonuna gider ancak babaannesinin de aşırı derecede değiştiğini görerek hayal kırıklığı yaşar. Daha sonra okula gider ama okul ve arkadaşları derdine derman olmak yerine derdine dert katar. Bir gün televizyonda "Pis İşleri Bakanlığı"nın numarasını duyar ve oradan destek alabileceğini öğrenir. Birkaç gün sonra bakanlığın yardımı Tevfik Kılıkırkyarar gelir. Kitap, her ne kadar mizahi bir dille anlatılmış olsa da aslında günümüzde yaşanan her türlü problemi ele alır. Kitabın karakterleri: Anlatıcı; Ahsen (anlatıcının teyzesi); Fikriye (anlatıcının yengesi); Tevfik Kılıkırkyarar (müfettiş); Seval Çokal (alışverişkolik); Sevgi (aile tutkunu olan kişi); Kasım (k harfini söyleyemeyen kişi); Babaanne (anlatıcının açgözlü babaannesi).

    Abartma Tozunu kim yazdı?

    Abartma Tozu, Şermin Yaşar tarafından yazılmıştır.

    Abartma tozu hangi bakış açısı?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabında çoklu bakış açısı kullanılmaktadır. Anlatıcı, her bölümde farklı karakterlerin düşünce ve duygularını dile getirmektedir.

    5. sınıf Türkçe abartma nedir?

    5. sınıf Türkçe abartma, bir olayın, durumun veya bir şeyin özelliklerinin olduğundan daha büyük ya da küçük gösterilmesidir. Abartma, anlatımı daha etkileyici, çarpıcı ve dikkat çekici hale getirmek için kullanılan bir söz sanatıdır. Bazı abartma örnekleri: "Çantayı taşımaktan kolum koptu." "Elif arkadaşıma bir üflesem uçacak." "Filmi izlerken gülmekten öldük." "Çamaşırlar dağ oldu." "Çok sevinmiş, ağzı kulaklarına varmıştı." "Dünyanın yemeğini yemiş, yine de doymamıştı."