• Buradasın

    Abartma Tozu'nun özeti nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının özeti şu şekildedir:
    Kitap, 10 yaşındaki anlatıcının gözünden, bir kasabada yaşanan olayları anlatır 14.
    Sabahın altısında, daha önce spor ve sağlıklı yaşamla ilgilenmeyen anne ve babasının bu konulara aşırı ilgi göstermeye başlamasıyla her şey değişir 14. Anlatıcı, ailesiyle birlikte spor yapmaya gider ve herkesin bu değişime uyum sağladığını görür 14. Eve döndüklerinde ise bu değişimin yeme alışkanlıklarına da etki ettiğini fark eder 14.
    Anlatıcı, yardım almak ve güzel bir kahvaltı yapmak için babaannesinin pansiyonuna gider ancak babaannesinin de aşırı derecede değiştiğini görerek hayal kırıklığı yaşar 3.
    Daha sonra okula gider ama okul ve arkadaşları derdine derman olmak yerine derdine dert katar 3.
    Bir gün televizyonda "Pis İşleri Bakanlığı"nın numarasını duyar ve oradan destek alabileceğini öğrenir 3. Zor da olsa bakanlığa ulaşır ve görevliyle konuşur 3. Ağlaya ağlaya yardım ister, görevli de yardım edeceklerini bildirerek telefonu kapatır 3.
    Birkaç gün sonra bakanlığın yardımı Tevfik Kılıkırkyarar gelir 3. Böylece anlatıcının dedektiflik macerası başlar 3.
    Kitap, her ne kadar mizahi bir dille anlatılmış olsa da aslında günümüzde yaşanan her türlü problemi ele alır 4.
    Kitabın karakterleri:
    • Anlatıcı 14;
    • Ahsen (anlatıcının teyzesi) 14;
    • Fikriye (anlatıcının yengesi) 14;
    • Tevfik Kılıkırkyarar (müfettiş) 14;
    • Seval Çokal (alışverişkolik) 1;
    • Sevgi (aile tutkunu olan kişi) 1;
    • Kasım (k harfini söyleyemeyen kişi) 1;
    • Babaanne (anlatıcının açgözlü babaannesi) 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Abartma tozu kitabı kaç yaş için uygundur?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabı genellikle 7 yaş ve üzeri çocuklar için uygundur. Kitap, 9-12 yaş aralığındaki çocuklara yönelik temalar da içermektedir. Sayfa sayısı 160'tır.

    Abartma Tozu kaç sayfa?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabı 160 sayfadan oluşmaktadır.

    Abartma nedir ve örnekleri?

    Abartma (mübalağa), bir özelliğin ya da durumun olduğundan daha çok gösterilmesidir. Abartma örnekleri: "Sana milyonlarca kez benim lafımı dinlemeni söyledim!". "Dün gece soğuktan dondum". "Yapacak tonlarca ödevim var". "Gözünden akan yaşlar sel oldu". "Bir ah çeksem dağı taşı eritir". "Ölçüyü yitirdik tümden / Yüzükler kemer oldu ha!". "Elim değse akan sular tutuşur / İçim dışım yanar oldu gel gayrı". "Sizi yıkarım dağlar / Yâre zarar gelirse". "Bu dertten demir çürür / Bilmem nasıl dayandım". "Deniz mürekkep olsa / Yazılmaz benim derdim".

    Abartma Tozu anlatıcı türü nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabında anlatıcı, kitabın ana karakteri ve anlatıcısı olan 10 yaşındaki çocuktur.

    Abartma Tozunun ana fikri nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının ana fikri, günümüzde toplumun karşılaştığı bazı sorunlara mizahi bir bakış açısıyla dikkat çekmektir. Kitapta ele alınan bazı sorunlar şunlardır: Aşırı tüketim ve prestij arayışı. Sağlıklı yaşam takıntısı. Eğitimin ve insani değerlerin göz ardı edilmesi. Teknolojinin insan ilişkilerini zayıflatması. Yazar, bu sorunları abartarak, okuyucuyu durup düşünmeye ve bu durumdan kurtulmak için harekete geçmeye çağırır.

    Abartma Tozu kitabı ne anlatmak istiyor?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabı, çocukların hayal gücüyle kurduğu abartılı ama anlamlı hikâyeleri konu alır. Kitabın anlatmak istedikleri arasında şunlar yer alır: Abartının hayal gücüne etkisi. Toplumsal sorunlar. Hayal gücü ve gerçeklik dengesi. Ebeveyn-çocuk iletişimi. Murat Menteş'in "Abartma Tozu" romanı ise modern toplumun içindeki absürt durumları, aşırıya kaçan hayaller ve beklentilerle birlikte ele alır.

    Abartma Tozunun ana fikri nedir?

    Şermin Yaşar'ın "Abartma Tozu" kitabının ana fikri, günümüzde toplumun karşılaştığı bazı sorunlara mizahi bir bakış açısıyla dikkat çekmektir. Kitapta ele alınan bazı sorunlar şunlardır: Aşırı tüketim ve prestij arayışı. Sağlıklı yaşam takıntısı. Eğitimin ve insani değerlerin göz ardı edilmesi. Teknolojinin insan ilişkilerini zayıflatması. Yazar, bu sorunları abartarak, okuyucuyu durup düşünmeye ve bu durumdan kurtulmak için harekete geçmeye çağırır.