• Buradasın

    7 sınıf rehberlik planı ne zaman hazırlanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1. sınıf rehberlik planı, genellikle her eğitim öğretim yılının başında hazırlanır. Bu plan, sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehberlik öğretmenleri tarafından, MEB'in yayınladığı rehberlik kazanımları yönergesine uygun olarak oluşturulur 34.
    Planın hazırlanacağı belirli bir tarih olarak, genellikle Eylül ayının ilk haftaları önerilir. Örneğin, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için rehberlik planlarının Eylül 2024'te hazırlanması tavsiye edilmiştir 35.
    Planın hazırlanmasında, sınıf rehber öğretmenlerinin katılım göstermesi gereken "Okul RPD Hizmetleri Yürütme Komisyonu" gibi toplantı tarihleri de dikkate alınmalıdır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sınıf rehberlik planı 1 dönemde kaç kazanım olmalı?

    Sınıf rehberlik planında 1 dönemde toplam 116 kazanım yer alabilir. Bu sayı, akademik gelişim alanında 65 kazanım ve diğer gelişim alanlarında tekrar eden kazanımlarla birlikte hesaplanmıştır.

    7 sınıfta kaç tane rehberlik saati var?

    7. sınıfta 3 rehberlik saati bulunmaktadır. Bu saatler, sınıf rehberlik etkinlikleri kapsamında planlanır ve öğrencilerin kişisel, sosyal ve akademik gelişimlerine yönelik çalışmalar yapılır. Haftalık Ders Çizelgesi: - Zorunlu Dersler: 29 saat - Seçmeli Dersler: 6 saat - Rehberlik Saatleri: 3 saat.

    Aylık rehberlik planı ne zaman yapılır?

    Aylık rehberlik planının ne zaman yapıldığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, sınıf rehberlik planlarının genellikle eğitim öğretim yılı başında hazırlandığı bilinmektedir. Sınıf rehberlik planı hazırlama süreci şu adımları içerir: İhtiyaç analizi. Hedef belirleme. Planlama ve programlama. Uygulama. Değerlendirme ve geri bildirim.

    Sınıf Rehberlik Planı ve Raporu Ne Zaman Yapılır?

    Sınıf rehberlik planı, her eğitim öğretim yılı için hazırlanır. Raporlama ise şu zamanlarda yapılır: Dönem sonu: Sınıf rehber öğretmeni, her dönem sonunda sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu eğitim kurumu müdürüne sunar. Yıl sonu: Yıl sonunda, rehberlik ve psikolojik danışma faaliyet raporu hazırlanır.

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları ne zaman yapılır?

    Sınıf içi rehberlik uygulamaları, eğitim-öğretim yılı boyunca belirli dönemlerde ve belirli haftalarda yapılır. Bu dönemler arasında: Uyum (oryantasyon) süreci: Yeni öğrencilerin okula uyum sağlaması için genellikle Eylül ayında gerçekleştirilir. Dönem içi ara tatiller: Belirli kazanımlara ilişkin etkinlikler bu dönemlerde yapılabilir. Belirli günler ve haftalar: Örneğin, 10 Kasım Atatürk'ü Anma Haftası gibi belirli günlerde etkinlikler düzenlenebilir. Sınav dönemleri: Sınav öncesi ve sonrası dönemlerde rehberlik etkinlikleri yapılabilir. Üst öğretim kurumuna geçiş dönemleri: Örneğin, 8. sınıf öğrencilerinin liseye geçiş süreci. Sınıf rehber öğretmenleri ve okul rehber öğretmenleri, Millî Eğitim Bakanlığı'nın önceliklerine ve bölgenin ihtiyaçlarına göre kazanımların sırasında ve uygulama haftalarında değişiklik yapabilirler.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    7 sınıf rehberlik konuları nelerdir?

    7. sınıf rehberlik konuları arasında şunlar yer alır: Sosyal duygusal gelişim: Duyguları anlama ve yönetme, benlik farkındalığı kazanma, sorumlu karar verme, kişisel güvenliğini sağlama ve kişilerarası iletişim becerileri. Akademik anlayış ve sorumluluk: Öğrenme etkinliklerine ve ortamlarına yönelik duygu ve düşünceleri ifade etme, akademik gelişimi için amaçlar oluşturma. Kariyer farkındalığı: Bilgi kaynaklarına ulaşma, kariyer amaçlarını inceleme, mesleklerin zaman içindeki değişimini takip etme. Okul ve çevreye uyum: Okula devam etme ile akademik gelişim arasındaki ilişkiyi değerlendirme, okulda risk oluşturabilecek durum ve ortamlara karşı kendini koruma. Karar verme: Karar verme basamaklarını kullanma, verdiği kararları etkileyen faktörler açısından değerlendirme. Ayrıca, 7. sınıf rehberlik konuları arasında zaman yönetimi, bilişim teknolojilerini kullanma, yeteneklerin fark edilmesi ve ilgi-hobilerin ayırt edilmesi gibi konular da bulunmaktadır.