• Buradasın

    Sınıf Rehberlik Planı ve Raporu Ne Zaman Yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sınıf rehberlik planı ve raporu farklı zamanlarda yapılır:
    1. Sınıf rehberlik planı, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde ekim ayının ikinci haftasında hazırlanır ve okul müdürüne onaylatılır 23. Plan, yıl boyunca sınıfta yapılacak rehberlik faaliyetlerini içerir 2.
    2. Sınıf rehberlik raporu, her dönem sonunda (yarıyıl ve yıl sonu) hazırlanır ve eğitim kurumu müdürüne sunulur 23. Bu rapor, sınıf rehber öğretmeninin dönem boyunca yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin bir değerlendirmedir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    10. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    10. sınıf rehberlik planı, genellikle her eğitim öğretim yılının başında hazırlanır. Örneğin, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için rehberlik planı, Eylül ayında oluşturulmaya başlanır. Planın tam olarak ne zaman hazırlanacağı, okulun takvimine ve rehberlik hizmetlerinin organizasyonuna bağlı olarak değişebilir. Ancak, genel olarak eğitim yılının başlangıcından itibaren ilk birkaç hafta içinde planların tamamlanması önerilir.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmalarından bazıları şunlardır: Oryantasyon çalışmaları. Veli bilgilendirme sunumları. Sağlık taramaları. Kendini tanıma envanterleri. Altı şapka düşünme tekniği. Teknoloji bağımlılığı testi. Rehberlik panoları. Mektuplar. Ayrıca, öğrencilerin rehberlik servisine başvuru şekilleri ve nedenleri incelenir, rehberlik yıllık planları hazırlanır ve gerekli durumlarda öğrenciler RAM'a yönlendirilir.

    11. sınıf rehberlik planı ne zaman yapılır?

    11. sınıf rehberlik planı, genellikle eğitim-öğretim yılı başında hazırlanır. Bu süreç, genellikle Eylül ayında başlar. Örneğin, 2024-2025 eğitim öğretim yılı için rehberlik planı, Eylül 2024'te hazırlanmaya başlanır. Özetle: - Eylül ayında rehberlik planı hazırlanır. - Eğitim-öğretim yılı başında gerekli toplantılar ve hazırlıklar yapılır.

    2. dönem rehberlik planı ne zaman yapılır?

    2. dönem rehberlik planı, genellikle ders yılı başında veya dönem başında yapılır. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri il yürütme komisyonları, her yıl eylül ayında ve haziran ayında olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. 2024-2025 eğitim öğretim yılı için, rehberlik planlarının en geç ekim ayının ilk haftasında e-Rehberlik sistemi üzerinden hazırlanması gerekmektedir. Bu nedenle, 2. dönem rehberlik planının tam olarak ne zaman yapılacağına dair kesin bir tarih vermek mümkün değildir, ancak genellikle ders yılı başında veya dönem başında gerçekleştirilir.

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu nasıl hazırlanır?

    1. sınıf rehberlik dönem sonu raporu hazırlamak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: Terapötik Akademi sitesinde, tüm kademelere uygun sınıf rehberlik çalışmaları 1. dönem sonu faaliyet raporu bulunmaktadır. Mustafa Turan sitesinde, ilkokul 1., 2., 3. ve 4. sınıflar için rehberlik hizmetleri yıl sonu faaliyet raporları mevcuttur. Rehberlik Servisim sitesinde, sınıf rehberlik hizmetleri dönem sonu faaliyet raporları indirilebilir. Sınıf Öğretmeniyiz sitesinde, 1. sınıf rehberlik 1. dönem sonu faaliyet raporu dosyası yer almaktadır. Ayrıca, Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre, sınıf rehber öğretmenlerinin, sınıflarıyla birlikte dönem boyunca gerçekleştirdikleri rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda okul müdürüne sunmaları gerekmektedir.

    1 dönem rehberlik raporları ne zaman verilir?

    1. dönem rehberlik faaliyet raporları, dönem sonlarında rehberlik ve araştırma merkezi (RAM) tarafından verilir. Sınıf rehber öğretmenleri ise yıl içerisinde yürüttükleri rehberlik faaliyetlerini ve dokümanlarını dönem sonlarında sunar. Raporların tam olarak ne zaman sunulacağı, eğitim kurumunun iç prosedürlerine ve ilgili yönetmeliklere bağlı olarak değişebilir.

    1 dönem rehberlik planı nasıl değerlendirilir?

    1 dönem rehberlik planının değerlendirilmesi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: Süreç verileri: Rehberlik planının uygulandığına dair kanıtlar toplanır; etkinliklerin kime, nasıl, ne zaman, nerede, ne sıklıkla ve ne kadar süre ile yapıldığına bakılır. Algıya dayalı veriler: Öğrencilerin etkinlikler sonucunda tutum veya inançlarındaki değişimler, edindikleri beceriler veya bilgi düzeylerindeki artış değerlendirilir. Sonuç verileri: Uygulanan programın öğrencilerin tutum, beceri veya bilgileri kullanma yeteneklerini olumlu yönde etkileyip etkilemediği incelenir. Ayrıca, rehberlik planının değerlendirilmesinde, sınıf rehber öğretmenlerinin gözlemleri, öğrenci algı anketleri ve rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun incelemeleri de dikkate alınabilir. Rehberlik planının etkili bir şekilde değerlendirilmesi için, rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri sunum sistemindeki genel hedef, yerel hedef ve özel hedeflerin göz önünde bulundurulması önerilir.